Min 3-CMC-syntese

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
27
Det er fantastisk.

Hvorfor tror du, at fryseren gav dig mærkelige resultater under krystalliseringen?

Hvor godt tror du, at denne metode kan skaleres op?

Jesse_Pinkman_

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
74
På grund af vandet, når det fryser, hvor skal krystallerne så komme fra?
Et normalt køleskab virker måske, men jeg har min mad derinde og vil ikke rengøre det hver gang.
Jeg prøvede virkelig mange måder at nå frem til det endelige produkt på og spildte også en masse opløsningsmidler og 2b3c, men den måde, jeg beskrev, fungerede bedre for mig end de andre forsøg.
Jeg blev næsten forvirret af alle de forskellige metoder, alle de forskellige små skåle med forskellige blandinger stod rundt omkring, og jeg holdt altid øje med, hvilken der udviklede sig godt, og hvilken der ikke gjorde.
For eksempel, når du kommer iskold ipa i krystalliseringsvandet/pulveret, får du nogle hvide krystaller med det samme, men de er ikke klare og kun en lille smule, så du skal krystallisere igen, og resten skal fordampe, se sidste billede.
De 3 andre billeder viser, hvad der sker med rm i min fryser, det bliver en fast masse, som smelter ved stuetemperatur, men ingen krystaller.

Attachments

• S0anuW83Mr.jpg
    S0anuW83Mr.jpg
    3.8 MB · Views: 219
  • p0qBIHuOkR.jpg
    p0qBIHuOkR.jpg
    3.8 MB · Views: 216
  • LXBbdelnEP.jpg
    LXBbdelnEP.jpg
    3.7 MB · Views: 210
  • aNDoOmSB8W.jpg
    aNDoOmSB8W.jpg
    4.1 MB · Views: 218
  • Yph4LPHEw2.jpg
    Yph4LPHEw2.jpg
    3.8 MB · Views: 230

HerrHaber

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
310
There's also a method for 4MMC recrystallization which employs also NaCl (table salt) in most probably a larger amount of water along the product powder and IPA with also different ratios that you must check. Salty water has a much lower freezing point therefore letting the other component crystalize first since sodium salt is perhaps more water attached but the temperature must NOT reach -18*C or any lower at all costs since salt will also start crystalizing and the more it stays the more salt in the stuff. Hope it helped, I may seek it out for you if you don't find it, cheers!