- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 168
De verhouding is vrij te kiezen of 1:1 1:4 of 1:10, hoe dunner het zwavelzuur hoe meer oplossing er nodig is om te neutraliseren. Sommigen gebruiken ook 2 verschillende oplossingen, in het begin 1:1 en wanneer pH6 nadert neem je een dunnere oplossing, omdat het dan makkelijker is om de pH6 aan te passen zonder oververzuring. Houd er rekening mee dat hoe dikker de H2SO4 oplossing, hoe groter het risico op tijdelijke verzuring, je moet de oplossing heel langzaam toevoegen om dit te voorkomen.
- Reaction score
- 0
Ik blijf overzuren... Ik dacht dat de neerslag onmiddellijk zou zijn, dus ik bleef zuur toevoegen en toen ik het controleerde was het 1, rood. Ik probeerde het terug te brengen door meer aceton toe te voegen, maar toen begon het kristallen te maken. Op dit moment weet ik niet wat ik moet doen, opnieuw beginnen of filteren. Wat zijn de gevolgen van te veel aanzuren en wat kun je doen om het te verhelpen.
- Reaction score
- 112
als er een overmaat aan zuur is, is er waarschijnlijk maar één manier om dit probleem op te lossen: opnieuw ABE doen. eenvoudigweg wassen in aceton zal niet helpen.