Kort opdatering: Den anden afgrøde gav yderligere 24,81 g, så det samlede udbytte er på 335,57 g eller 85,94 % på m/m-basis. Er det dårligt? Jeg er meget tilfreds med resultaterne.
@tucoXxX: Under hensyntagen til det ekstra udbytte har du brug for 1000 * 500 / 335,57 svarende til 1490 g fra bromketonen.
@w2x3f5: Jeg respekterer din mening, men jeg er uenig. Temperaturen kan ikke være for høj, da andre ruter med forskellige opløsningsmidler bruger højere temperaturer. RM kogte ikke, jeg ville kalde det en blid tilbagesvaling.
Jeg tvivler også på, at varigheden på 2,5 timer er for lang, da der stadig var spor af ureageret bromoketon i RM. Og farven på råproduktet ser mørkere ud, end det faktisk er.
Et par ord til dem, der jagter ultrarent 4-MMC. Paradokset, at ultrarene stoffer har mindre ønskværdige virkninger end andre med nogle urenheder, er velkendt. Det gælder især for 4-methylmethcathinone aka Mephedrone. Jeg ved, hvad jeg taler om, da jeg syntetiserede stoffet via den rute, som de officielle LE-enheder over hele verden bruger som teststandard (det gjorde de i hvert fald for et par år siden). Ruten bruger MeHCl og triethylamin, og efter reaktionen blev der udført en a/b-ekstraktion, og derefter blev stoffet udfældet fra en butanolopløsning med ether og omkrystalliseret fra THF. Resultatet var et over 99 % rent produkt, og gæt nu, hvordan det fungerede med hensyn til bioassays? Bingo! Dårligt og meget svagt....
Det vedhæftede billede viser det nu to gange vaskede produkt. Jeg antager, at den effekt, det kan producere, allerede er lavere end fra den første.
Pas på jer selv, folkens!