- Reaction score
- 32
Ok, steg 3 - Jag tillsatte NaOH-lösning uppvärmd till 50c och satte i mag Rör om efter 6 timmar en tjock nästan fast krämig röra var i min rbf. Jag tillsatte DCM och två lager dök upp. Först var jag väldigt glad !!! Eftersom det krämiga tjocka lagret satt på botten och jag trodde att det tydligare lagret var DCM-extraherade godsaker var på toppen. Nej nej nej nej..... Det mjölkiga tjocka lagret var DCM. Jag vet med säkerhet att när jag tar bort DCM kommer jag inte att ha en gul klar olja aka p2p.
@HEISENBERG
Har ditt team granskat denna process innan publicering. Verkar som om experterna har tystnat om denna procedur. Skulle vara trevligt att få lite stöd för en metod som ditt team publicerade.
Ok, så jag ska försöka destillera på den krämiga röran och se vad som kommer över.
@HEISENBERG
Har ditt team granskat denna process innan publicering. Verkar som om experterna har tystnat om denna procedur. Skulle vara trevligt att få lite stöd för en metod som ditt team publicerade.
Ok, så jag ska försöka destillera på den krämiga röran och se vad som kommer över.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 88
Använd bara min egen metod, det vill säga: Värm MEK och bens, med saltsyra: 90-110 C, 3-5 timmar.
Lägg sedan 10% KOH-lösning i, och kristaller dyker upp omedelbart. Bli av med vattnet. Lägg dem i frysen. Gör dig av med oljan. Rena, vita kristaller. ...du är välkommen!
Lägg sedan 10% KOH-lösning i, och kristaller dyker upp omedelbart. Bli av med vattnet. Lägg dem i frysen. Gör dig av med oljan. Rena, vita kristaller. ...du är välkommen!
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 0
Jag har redan MPB-lösningen och skulle vilja få kristallerna utan destillation. Adolkondensationen gjordes genom syragasning. Tror du att om syra införs i Benz + MEK-lösningen genom gasning och upphettas till 90-110 ° C i 3-5 timmar och tvättas med hcl innan du tillsätter 10% KoH, finns det en möjlighet att kristaller fälls ut omedelbart? Är det viktigt att frysa lösningen för att få kristaller och vilka är dina reagensmätningar.