Amfetaminsyntes i en kruka från P2NP med NaBH4/CuCl2 (skala 1 kg)

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 28, 2022
Messages
74
Reaction score
32
Points
18
Nej, 2 lager är vad du vill ha. När aq. skiktet blir mättat med vattenlösliga salter skjuter det dillute isopropanol-freebase sol. ut ur aq. skiktet. Denna egenskap hos isopropanol, i motsats till de andra primära OH-s, att separera från vatten när salter löses är exakt varför den används i så många hemliga och på annat sätt synteser.
Åtminstone tror jag det, hoppas att jag inte pratar ut ur min röv :p
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Om jag förstår det rätt, är det översta lagret en fri bas? gulaktigt oljigt utseende och 70% av blandningen. och det nedre är tätare.
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Det här är det vattenhaltiga skiktet. Jag tillsatte 25% naoh-lösning. vilket lager behöver jag? Jag var lite förvirrad
 

Attachments

  • Htm4IhVl3F.jpg
    Htm4IhVl3F.jpg
    5.1 MB · Views: 488
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
296
Points
63
Skriv ner vilka proportioner av reagens du använde.
Hur länge står blandningen efter att NaOH-lösningen på bilden har tillsatts?
 
View previous replies…

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
om den alkaliska aminen hamnar i det övre alkoholskiktet. om ph är surt hamnar det i det undre skiktet i form av ett löst salt. I vilket fall som helst kommer det att bli förluster med denna fördelningsmetod.
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
ca 2 minuter och två lager bildas, jag låter det vara i 30 minuter.

1754g nabh4
1000g p2np
100 g cucl2
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Är det nödvändigt att röra om i 6 timmar medan du tillsätter P2NP, eller rör du bara om så länge som det tar för att lösa upp det på ett säkert sätt?
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
För bästa resultat, använd overhead steering för kolv.
 
View previous replies…

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
och jag hoppades kunna använda magnetomröraren lol. men jag tvivlade på att den skulle vara tillräckligt stark.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Det kan ta 6 timmar, ta tid för syntes, var uppmärksam på temperaturen.

Det beror på hur mycket aluminium som finns i kolven och hur bra din magnetomrörare är.
Overheadomrörare har mer kraft.
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Jag tycker inte att du ska göra något med IPA/basen efter valet. det är för mycket alkohol i den, jag skulle vilja minska IPA:n. Jag tror att oljans kvalitet kan bli dålig på grund av för mycket IPA.
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Jag förstörde kajaken. Jag rensade blandningen på filtret och kastade bort den olösliga fällningen. Jag hällde tillbaka den i en reaktor.

Jag tillsatte en 25% NaOH-lösning. två lager bildades. Jag vilar i en halvtimme. övre gula skiktet (Ipa / bas). nedre skiktet transparent (vattenskikt).

Jag släpper det vattenhaltiga skiktet i en kolv. Jag tillsätter Ipa, lager bildas. Jag vilar i en halvtimme.

det översta lagret är transparent (bas / Ipa) är vad jag behöver. Jag lägger basen extraherad från det vattenhaltiga skiktet i den roterande indunstaren. Kylningen är 8 grader, vakuumet är på, badets temperatur är 80 grader, ipa börjar avdunsta här.

Jag häller Ipa vaporizer bas i ett glas. vad ska jag göra med denna foundation (transparent)?? vad händer om jag häller den i Ipa / basblandningen?? varför måste du göra detta?

och det gula skiktet (bas/Ipa) i reaktorn. 3 liter IPA/basblandning. hur kan jag minska ipa??? är detta också rotovap? för om jag börjar indunsta i reaktorn vid 80 grader droppar Ipa ut ur kondensorn. mitt problem med detta är att det slutar bli rött och lukten försvinner. Jag tror att jag rörde upp.
 

skanderbeg

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Oct 14, 2022
Messages
59
Reaction score
33
Points
18
Varför avdunstade du IPA, följ videon. Gör det igen med stegen i videon IPA förstör inte amfetaminet, det gör det bara illaluktande lol.
 

skanderbeg

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Oct 14, 2022
Messages
59
Reaction score
33
Points
18
Jag har gjort exakt samma syntes, följ bara videon och efter att du har surgjort om du inte vill ha den IPA-röran / lukten, rengör den med lite aceton och låt stå i en vecka eller två på frisk luft och ljus för att rena och torka.
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Hej. nu lyckades vi bygga ett ångdestillationssystem. med hjälp av en trevlig forummedlem. destillationen pågår för närvarande, jag tror att jag kommer att vara klar om 2 timmar 😉 Jag gör bara en liten mängd nu, om jag lyckas använder jag 1 kg p2np. Jag har inte möjlighet att torka det utomhus, i frisk luft, i solljuset, jag måste lära mig att destillera det. hur mycket gjorde du och vad blev utbytet?
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
7. Den vattenhaltiga fasen extraheras med 8 liter IPA. Amfetaminfri bas löses i IPA och IPA-skiktets densitet ändras, vilket gör att det separeras från vattenskiktet.
8. IPA från extraktet i steg 7 indunstas under vakuum till en amfetaminfri basolja och kombineras med den fria basen från steg 6.

Varför ska den kombineras med den fria basen? Ger detta steg extra inkomster eller vad är poängen?
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Du gör 500 g reaktioner, hur kommer du fram till slutsatsen av 8 liter IPA?

Varför ska du lägga till den extraherade freebasen till din tidigare freebase, är det en ärlig fråga?
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
6 liter Ipa i början av syntesen, 4 liter för skiktval. det är inte nödvändigt att tillsätta 8 liter samtidigt. Jag använder metanol istället för IPA, slutprodukten luktar mindre av alkohol. Men på grund av detta kan jag inte separera lager (metalon kan inte göra det, så när det ber om alkohol för lagerval) är det nödvändigt att lägga till dcm. de två lagren måste kombineras eftersom utbytet blir högre, tror jag. Jag lyckades äntligen göra den olja jag ville ha. Bilden visar resultatet, före saltning.
 

Attachments

  • V5owtD0iRC.jpg
    V5owtD0iRC.jpg
    5.4 MB · Views: 418

fufu

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 21, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Hej experter, vet du om jag kan använda natriumbikarbonat för att få freebase i amph från p2np-reaktion? Tack så mycket.
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
7. Steg .


Vilket lager behöver jag? Efter tillsats av ipa bildas 2 lager. toppskikt transparent, ren, något oljig yta. nedre lager vit tät gelé. det står Ipas densitetsförändringar och separerar från vattenskiktet. dess densitetsförändringar, kan det betyda att det har blivit en gelé och ett nedre lager? noob fråga men användbar.
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Din fråga besvaras av mig i tidigare inlägg. Gå tillbaka och titta, det finns till och med bilder.
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Tack, det blev tydligt. Jag visste vilket lager, men jag kunde inte förklara för mig själv varför just det lagret? 😄
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Tack, det blev tydligt. Jag visste vilket lager, men jag kunde inte förklara för mig själv varför just det lagret? 😄
 

tucoXxX

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 29, 2022
Messages
83
Solutions
2
Reaction score
11
Points
8
Jag är ledsen, jag har skickat meddelanden flera gånger, vänligen ta bort det...
 

chicaloca

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 16, 2022
Messages
41
Reaction score
8
Points
8
Hej, Efter reaktionen släckte jag med utspädd HCl och destillerade IPA till 100 ° C men nästa dag när jag kom för att separera faserna rörde kolven sig inte. Theres en nyans i kolven. Här är bilder kan någon hjälpa mig att förstå och berätta vilka alternativ jag har thx
 

Attachments

  • FvuJdVa0Hl.jpg
    FvuJdVa0Hl.jpg
    3.1 MB · Views: 177
  • yh0uOsVvX6.jpg
    yh0uOsVvX6.jpg
    2.9 MB · Views: 170
  • hCUNzmb3es.jpg
    hCUNzmb3es.jpg
    2.8 MB · Views: 183

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Hej,

Först och främst, var i syntesen står det att du ska använda HCL? Hint: Ingenstans, så gör det inte.

För det andra, eftersom du destillerar i 100c antar jag att du gör öppen destillation, gör inte detta, använd vakuumdestillation istället.

Försök igen och respost resultat.

Bästa hälsningar
 
View previous replies…

chicaloca

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 16, 2022
Messages
41
Reaction score
8
Points
8
Okej Jag ska lägga till 25% NaOH och efter vad ska jag göra? Extrahera med DCM?
Jag har några
 

chicaloca

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 16, 2022
Messages
41
Reaction score
8
Points
8
Okej, jag har lagt till 25% NaOH men jag tror inte att felet kom från NaOH eftersom det är okej för fasseparation ... Problemet uppstår strax efter; när jag ändå vill extrahera aquausfasen, ... Jag lägger till DCM men även med en NP som DCM finns det INGEN KLAR fasseparation!
 
Top