Amfetaminsyntes från P2NP via Al/Hg (video)

user123qwe

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 17, 2022
Messages
10
Reaction score
10
Points
3
Jag har en fråga till dig. Är dessa kristaller som dyker upp i det nedre grå lagret av baslösningen P2NP som inte har reagerat? Det är märkligt, de har dykt upp precis när jag har haft den aktiva reaktionen i ca två timmar, längre än vanligt. (Jag brukar låta en halvtimme passera innan jag går vidare med basifieringen)
Mbe7K4YxDr

Det resulterande utbytet har varit mycket högt (75%, mer eller mindre), och jag tycker att det slutliga utseendet är ganska tillfredsställande.
GMSGInAfRK
 

Acidosis

Don't buy from me
Resident
Joined
May 31, 2022
Messages
209
Reaction score
143
Points
43
hej vän... ja, som vår vän Gpatton säger, dessa kristaller är salter, i det här fallet är de natriumsalter som bildas i lerlagret när det har varit vid höga temperaturer och sedan har det skett en snabb temperaturminskning, du förstår, det är normalt att se dem när du uppfyller de villkor som du förklarar. För övrigt ser resultatet bra ut... hälsa och glädje broder!
 

user123qwe

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 17, 2022
Messages
10
Reaction score
10
Points
3
Tack för ditt svar! På senare tid har jag fokuserat min TEK på att ta hand om temperaturen och försöka att aldrig nå 60-65ºC. Och det har varit en spelväxlare. Avkastningen och kvaliteten har förbättrats avsevärt.
 

spikkel

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 17, 2023
Messages
3
Reaction score
1
Points
3
Jag lärde känna det här forumet genom @HIGGS BOSSON YouTube-kanal och jag måste säga att du är ett verkligt exempel på hur det borde vara. Arbeta säkert, förmedla kunskap, var beredd att komma med olika eller nyare sätt att komma till slutprodukten, håll dig upptagen och håll dig säker, jag kommer snart också att ha några frågor om vår syntesmetod, tack på förhand :)
 

Phanyl666

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 29, 2023
Messages
13
Reaction score
8
Points
3
Någon som vet hur man återvinner kvicksilver efter att ha kört ett bad, jag vill återvinna :)
 

sevenlakes5577

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 10, 2022
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Tja, jag fiucked upp genom att följa videon. när man blandar P2NP står det 100 ml IPA och 50 ml H20 inte GAA, kanske vill fixa det eftersom jag antar att jag bara slösade bort 25 g P2NP. om det inte finns ett botemedel mot detta ...
 

Acidosis

Don't buy from me
Resident
Joined
May 31, 2022
Messages
209
Reaction score
143
Points
43
Hej vän, jag antar att när du gör beräkningarna har du redan lagt till 250 ml ispropylalkohol och ditt misstag var att använda 125 ml vatten, lyssna på mig och lägg nu till 50 ml mer alkohol och istället för att lägga till 125 ml ättiksyra använder du 200 ml och fortsätter din syntes Normalt kommer det misstaget inte att förstöra ditt arbete, använd bara ett torkmedel (magnesiumsulfat) för din alkoholfria bas för att torka upp eventuella kvarvarande vattenmolekyler ... ok??... följ dessa instruktioner och fortsätt med sinnesfrid.
 

sevenlakes5577

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 10, 2022
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Tja, jag hade skalat upp reaktionen med en faktor 2,5 så jag tillsatte 250 IPA och 150 DI-H20 och sedan 25 g ren gul P2NP. Tack så mycket för att du svarade tho. Jag hade hopp om att någon här skulle kunna hjälpa mig.
 

firefang

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 15, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Min lösning:
MqdkOS0p3j
 

MrMarvin

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 5, 2023
Messages
8
Reaction score
1
Points
1
Hej killar.
Jag kan bara få 14,9% svavelsyra i mitt land.
Är det möjligt att använda den?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Nej, men du kan koka bort vattnet
 
View previous replies…

MrMarvin

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 5, 2023
Messages
8
Reaction score
1
Points
1
Tack för ditt svar.
Hur stor bör min svavelsyra vara?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Så långt det är möjligt är varje gram vatten ett gram produkt som går förlorad vid utfällning av mer eller mindre
 

MrMarvin

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 5, 2023
Messages
8
Reaction score
1
Points
1
Så jag kan helt enkelt destillera den 15-procentiga svavelsyralösningen vid 100-105 °C.
Svavelsyrans kokpunkt är 337°c
 

MrMarvin

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 5, 2023
Messages
8
Reaction score
1
Points
1
Okej, tack så mycket.
Vet du hur jag kan kontrollera temperaturen på ett tillförlitligt sätt?
 

FredDurst

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Sep 7, 2022
Messages
33
Reaction score
10
Points
8
Hej MrMarvin, hur gick det med att koncentrera svavelsyralösningen?

Jag har samma problem
 

MrMarvin

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 5, 2023
Messages
8
Reaction score
1
Points
1
Och hur nybörjarvänlig är den här syntesen?
Är det någon som har tips för nybörjare?
Kanske något som han eller hon kunde ha gjort bättre i början ...
Och en annan fråga: hur kan jag kontrollera temperaturen på ett tillförlitligt sätt?
 
Last edited:

MrMarvin

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 5, 2023
Messages
8
Reaction score
1
Points
1
Tack för ditt svar.
Hur stor bör min svavelsyra vara?
 
Top