Amfetaminsyntes från P2NP via Al/Hg (video)

cyb3r0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 5, 2021
Messages
116
Reaction score
18
Points
18
Den lades i frysen och blev så här, är den användbar eller är den skadad?
 

Attachments

  • eDdy36CqfB.jpeg
    eDdy36CqfB.jpeg
    413 KB · Views: 381
  • 3neaqLW1fI.jpeg
    3neaqLW1fI.jpeg
    2.6 MB · Views: 414

cyb3r0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 5, 2021
Messages
116
Reaction score
18
Points
18
Jag har en kondensor och en kolv som den här, är den lämplig för den här syntesprocessen?
 

Attachments

  • CfzsEmUTOi.jpeg
    CfzsEmUTOi.jpeg
    53.8 KB · Views: 363

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28
Du kan inte riktigt återflöda med den här. Jag hade en liknande kolv/kondenserare och den var också ganska liten, så om den här är av samma storlek måste du skala ner den ganska mycket. Har du några andra kolvar?
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28
Har du provat omkristallisering? Du löser upp den i nästan kokande IPA (använd bara tillräckligt med varm IPA för att lösa upp den - detta är mycket viktigt), låt den sedan sakta svalna och när kristallerna kommer ut filtrerar du den. Patton har ett ämne med detaljerade instruktioner.
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28
Min poäng var att mängden HgNO3 skiljer sig åt i videon (där pulverformen används) och HgNO3-videon där den är nyberedd från Hg och salpetersyra. I den senare används 5 ml, vilket är ungefär en fjärdedel av Hg från termometern, så mycket mer än 0,1 g rent kvicksilvernitrat (som innehåller 0,062 g elementärt kvicksilver). Jag vet inte varför denna skillnad.
 

Louis Pasteur

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 17, 2022
Messages
3
Reaction score
4
Points
3
Hej, jag har ett problem med den här reaktionen.

Jag har ett problem med den här reaktionen. Jag har försökt utföra den två gånger. Jag använder reagenser av labbkvalitet och labbglasvaror. Jag skalade ner reagenserna proportionellt, eftersom jag använder en 1l-kolv. Problemet uppstår när jag försöker minska P2NP med hjälp av aluminiumamalgam.

Jag förbereder lösningen av P2NP och värmer den precis tillräckligt för att lösa upp kristallerna.

Jag använder en kaffekvarn för att mala aluminiumet till små klumpar - som skrivet i sammanfattningen Aluminiumamalgam (Al/Hg).
Efter att ha tillsatt HgCl2 häller jag i 0,5 liter kallt destillerat vatten. 10 minuter senare börjar reaktionen.

Första gången väntade jag tills det inte längre bildades några små bubblor och allt aluminium flöt, vattnet var grumligt grått. Jag sköljde den två gånger med lite kallt destillerat vatten och tömde den noggrant. Jag tillsatte P2NP-lösningen, ingen reaktion ägde rum. Jag märkte att P2NP delvis kristalliserades. Jag försökte starta reaktionen med värme, men till ingen nytta.

Andra gången jag tömde ut vattnet från amalgamet dök det upp massor av små bubblor och det mesta av aluminiumet hade kommit upp till ytan, vattnet var grumligt grått. Återigen - jag sköljde det två gånger med lite kallt destillerat vatten, tömde noggrant. Efter tillsats av P2NP var resultatet identiskt med det första försöket. Uppvärmning av blandningen hjälpte inte.

Vad gör jag för fel? Vad ska jag ändra på? Har du några förslag?
All hjälp kommer att uppskattas mycket :)
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,663
Solutions
3
Reaction score
2,738
Points
113
Deals
1
Kanske anledningen till att du torkade den. Lär dig den här metoden.
 

habacha

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 19, 2022
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Ja, det är till hjälp
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28
Hej, jag har samma problem,

Jag har samma problem, förutom att jag har försökt minst 6 gånger. Ingen reaktion. Om jag låter det gå så länge det finns någon aktivitet blir Al svartaktig färg och den reduceras kraftigt i volym, efter tillsats av P2NP / GAC / IPA fryser den med lite gulvit fällning. Uppvärmning, även nära kokning hjälper inte. Om jag kör Amalgam tills allt flyter och det mesta av bubblorna avtar, får jag ingen reaktion alls. Nu har jag en massa P2NP som ska omkristalliseras. Kanske använder vi fel folie?
 

Louis Pasteur

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 17, 2022
Messages
3
Reaction score
4
Points
3
Tack för svaret, jag ska försöka.

Jag kommer att ändra metoden och försöka igen. Om jag lyckas hitta orsaken till vårt problem kommer jag att meddela dig. :)
 

cyb3r0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 5, 2021
Messages
116
Reaction score
18
Points
18
5gm P2nP Can-läge
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Om du tar för lång tid på dig att skölja amalgamet och det har reagerat ut helt och hållet, kan det helt enkelt saknas drivkraft för reaktionen. Förändringen bör göras relativt snabbt. I början skippade jag att skölja med vatten och lyckades få en reaktion varje gång. Teoretiskt sett kan man tillsätta P2NP-lösningen till aluminiumfolien och sedan kvicksilversaltet, helt utan att först använda vatten. Denna reaktion lyckas alltid, men bör användas mycket försiktigt med större mängder, eftersom reaktionen inte längre kan kylas för att kontrollera den. Dessutom är avkastningen enbart en fråga om tur. Här bildas inget ordentligt amalgam för reduktion, faktiskt bygger man så en giftig, frätande och het vulkan. Men hellre varnar man folket innan de själva blir helt aningslösa i frågan.
 

Louis Pasteur

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 17, 2022
Messages
3
Reaction score
4
Points
3
Hallå där.

Jag utförde reaktionen i en mindre skala - 1 g P2NP.

När aluminiumet började brytas ner i mindre bitar (på grund av omrörning) tömde jag det och fortsatte sedan att tillsätta 2 ml kallt destillerat vatten. Lösningen av P2NP tillsattes. Reaktionen började omedelbart. Inga ytterligare problem uppstod. Slutprodukten blev mycket vacker.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Det låter bra, det är bara en fråga om timing, du kommer aldrig att få det perfekta amalgamet eller uppnå det perfekta genomförandet av P2NP. Du kan också värma P2NP-lösningen till 50 ° C så att kristallerna inte fälls ut så snabbt (detta förhindrar reduktion med amalgamet), även en liten mängd kvicksilversalt bör kunna indirekt starta om reaktionen om det fortfarande finns aluminium kvar i lösningen.

Annars, öva och öva igen, tills du vet hur man gör det, det är inte riktigt svårt.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
P2NP tenderar att brytas ned under påverkan av ljus, värme och syre. Den blir brun/rödaktig. Den bästa förvaringen sker vid ca 5°C, mörkt och väl tillslutet i en behållare. Här finns det bara möjlighet till omkristallisation med betydande förlust av P2NP.
I en mycket liten skala skulle det vara möjligt ja.
Jag tror att 5 g P2NP och 6 g Alu-folie, 50 ml IPA och 25 ml isättiksyra är för mycket för en 250 ml flaska, prova 500-1000 ml eller med en mindre 1 g P2NP-skala.
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
296
Points
63
1) Se till att du använder aluminiumfolie som inte innehåller några andra ämnen.
2) Testa hur din folie reagerar med kvicksilvret tills det försvinner helt. Utvärdera visuellt stegen i amalgameringsreaktionen och kom ihåg vid vilken punkt du ska tvätta med vatten.
3) Utför en reduktionsreaktion utan att tvätta folien och registrera resultaten för jämförelse.
4) För små bitar av folien främjar en mycket våldsam reaktion av Al+H2O och du kanske inte hinner genomföra P2PN-reduktionsreaktionen. Försök därför att öka storleken på foliebitarna.
5) Om du har tvättat folien för länge kan aluminiumet ha avaktiverats och blivit täckt av oxidfilmen igen. I så fall måste du tillsätta en del kvicksilvernitrat och utföra amalgamationen igen. Vissa kemister, som ser att reduktionsreaktionen har avstannat och att det mesta av folien förblir oreagerad, tillsätter en nypa kvicksilvernitrat i kolven med alla reagenser laddade, inklusive P2NP-lösningen, och därmed går amalgamationsreaktionen direkt med reduktionsreaktionen.
 
Last edited by a moderator:

cyb3r0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 5, 2021
Messages
116
Reaction score
18
Points
18
Vad är det korrekta sättet att omkristallisera p2np?
 
Top