ja, jag testade amalgamet med och utan sköljningar, och resultatet är detsamma i utbyten.... då föredrar jag att skölja för att eliminera åtminstone en del av det, i mdma-produktionen finns det många vägar, men om du bestämmer dig för att göra alkali-syra-extraktioner, bör HG bara komma ut, ändå, om utbytet är detsamma.... varför inte försöka eliminera i det allra första steget? kanske i slutresultatet är inte viktigt, men om du kan vara mindre exponerad för HG när du når dessa steg tycker jag att det är värt de 3 minuterna i sköljningssteget.
När det gäller p2np tror jag faktiskt inte alls att det är nödvändigt att AL-folien är helt "smält" (min engelska haha), det verkar som om du kan kasta mycket oreagerad folie utan avkastningsförlust, men i MDMA om du inte väntar tills AL-folien är helt reagerad kommer du att ha en stor förlust på avkastningen.
när det gäller temperaturen tror jag att det bör tillämpas för att hålla rätt reaktionstemperatur, även när den exotermiska reaktionen är klar, när den är klar fortsätter bubblan etc att springa och mindre tid att vänta ...
om vi lämnar det av sina egna, kommer reaktionen att fortsätta tills allt är reagerat, men det kan fördröja mer än 12 timmar, normalt lämnas det över natten.
eftersom amalgamet är en jämvikt som är svår att kontrollera till 100% måste vi fortsätta att titta, helst under dessa 6 timmar bör reaktionen avslutas, utan extern temperatur, men det beror på ett beslut på kanske sekunder? vänta bara för att se mörkgrått ... vänta tills folien flyter? när det händer hur mycket kommer att vänta tills sköljning, eller tillsätt prekursorerna?
kanske en dag kommer jag att kunna göra alltid samma sak, men den här dagen har inte nått ännu haha
Ledsen för min spanska engelska