Aluminiumamalgam (Al/Hg) sammanfattning

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
nej inte alls säker, jag är en noob
men jag läste aldrig att det fanns substitut
 

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 28, 2022
Messages
74
Reaction score
32
Points
18
Jag ska ge det ett försök och rapportera tillbaka om jag hittar några.
 

mixxxman

Don't buy from me
New Member
Joined
May 7, 2022
Messages
16
Reaction score
4
Points
3
Nej, det fungerar inte... "Varför?"

För att det element som används i denna reaktion är aluminium!
kvicksilvrets verk är att skapa ett amalgam. och på detta sätt ta bort layen av "aluminin (den naturliga oxidationen från luften på aluminium")

-för andra sätt att en amin är :

*LiAlH4 (Litium aluminiumhydrid), mindre giftig, ganska instabil/svår att hitta.... lätt om du är professionell för det är en av de enklaste reduktionerna.

*eller paret Zn/Ni men jag har provat denna metod


om någon annan har annan information borde det vara trevligt att dela den här också.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
I ditt ställe skulle jag helt enkelt testa med en liten laddning om du har gallium tillgängligt och rapportera resultatet här.
Gallium bildar ett amalgam med aluminium precis som kvicksilver och producerar väte, men det finns också vissa skillnader på elektronnivå som gör kvicksilver omöjligt att ersätta med gallium helt och hållet.
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
juste for the beauty; en liten härlig reaktionsvideo aI+hg

 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/threads/one-pot-synthesis-of-amphetamine-from-p2np-with-nabh4-cucl2-1kg-scale.70/
Här också en minskning utan kvicksilver, jag tycker det är väldigt intressant och läser lätt, jag kommer också att försöka någon gång.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Jag ser ingen anledning till varför galliumamalgamering inte skulle fungera. Men för att producera al/ga-amalgamationen i förväg tror jag att du behöver ett galliumsalt. Otehrwaise kanske bara prova med lite gallium och alufoil i en rb-kolv, virvla runt den tills du kan se dem reagera. Lägg sedan till P2NP och se om det minskar?
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Du kan förmodligen framställa galliumklorid genom att lösa upp gallium i koncentrerad HCl och sedan tillsätta det i aluminiumfolie. Om du inte vill förlora P2NP kan du alltid försöka att bara tillsätta den sammanslagna folien i vatten. Om det bildas bubblor är det vätgas från reduktionen av H2O i det exponerade aluminiumet.
 

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 28, 2022
Messages
74
Reaction score
32
Points
18
Jag vet inte om du är medveten om det men gallium bildar amalgam med metaller, inklusive Al.Allt du sa om Hg i första stycket kan tillämpas på gallium.Vänligen rätta mig om jag har fel, någon.
Jag läste om liah, jag vill inte arbeta med det just nu, för farligt i min inställning, och om Zn / Ni vet jag inte alls, finns det någon information här? Tack för all information.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93

Bra idé vän, vi kommer definitivt att kontrollera det.
 

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2022
Messages
65
Reaction score
9
Points
8
fråga: jag följer skölj x 3 metoden, för att eliminera så mycket kvicksilver som möjligt, men om vi väljer till exempel IPA som lösningsmedel, den gamla rhodium / osmium synth, (i IPA eller metanol) de inte sköljer, och jag antar att de tror att alla kvicksilversalter kommer att vara ute ur mixen när alkali / syra steg görs.... så ... vad ni tycker om det?

sköljningarna när vatten används kan påverka det slutliga utbytet?
de säger att utbytet är 90% av mdp2p, vilket är mycket mer av mina utbyten ... kan det vara anledningen?

Jag gör mikroskala, men det borde inte vara problemet ...
 

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2022
Messages
65
Reaction score
9
Points
8
Jag har inte stängt i sista synths, men efter att ha läst några intressanta synthvägar, lägger vissa människor det på refluxoin för att undvika metylaminförlust ... det låter väldigt logiskt, det kan vara orsaken till att sänka slututbytet, mindre metylamin i amalgamet. jag planerar att använda en enda hals och sätta en kondensor till reflux..... vad ni tycker om det?

När det gäller mina amalgameringar väntar jag bara tills bubblor + grå prickar dyker upp och snabbt kasta bort vatten och skölj.... 3 gånger! ... min amalgam försenades mer än 6 timmar och slututbytet inte som förväntat ... ja, jag använder tjock AL-folie i rutor (mitt misstag) men var svårt att nå alltid 60 ° Celsius och fick aldrig 100% AL "smält", så jag ska prova vad Diogenes sa, bara kasta bort så mycket vatten som möjligt på 10 sekunder och tillsätt lösningsmedlen och varorna ... sedan senare i alkalisyra reningar bör gå ut kvicksilver..... jag rätt?

den låga temperaturen och fördröjningen på amalgam som säger att jag inte gör allt rätt..... jag är säker på att sköljningarna är problemet.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Vad är det här för något? Refluxkondensor???
Det är nödvändigt att använda i amfsyntes (titta på manuell ämne!)
Nej, du bör städa upp ditt amalgam från syra (HNO3 produceras efter Al + Hg (NO3) 2 reaktion).
Hg-salt löses inte upp i dessa lösningsmedel.
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28
Hej Patton, jag menade att Hg-saltet kommer att finnas kvar i den kasserade vattenfasen, dess löslighet är mycket låg i IPA. Sköljning rekommenderas naturligtvis alltid.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
>it:s löslighet är mycket låg i IPA.
Hg-salter är inte blandbara med IPA. Du kan undvika sköljning. Jag fick information om att det inte har något inflytande på Hg i slutprodukten alls. En kollega gjorde metallanalys för amfetamin och sa att Hg där var 0,0003-0,0004 mg/kg.
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28
Tack Patton, du har äntligen bekräftat mina theroetiska spekulationer här: http: //bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhn...hesis-from-p2np-via-al-hg-video.196/post-5921

Detta är riktig vetenskap och är extremt betryggande. Mitt senaste inlägg var bara för att lägga till min experimeting att använda en tjockare folie, tvätta bara en gång och skölja så snabbt som möjligt, det kan fortfarande fungera perfektlty.
 

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2022
Messages
65
Reaction score
9
Points
8
man, för att vara ärlig, borde du ha lite mer av tålamod, och kanske inte tror att folket är dumma bara för att de frågar något som du vet lätt....

Hur som helst, du svarade något helt annat i den här tråden om när du börjar lägga till keton och metylamin efter att amalgam började, jag frågade korrekt om det bästa ögonblicket att lägga till dem, och som diogenes sa till exempel, och du var överens, är det bästa ögonblicket när de första 3 tecknen visas istället för att vänta för mycket ...
Det är vad jag frågar efter, jag vet hur man gör amfetamin.

Jag kan förstå att dessa frågor är tråkiga för dig, då skulle jag rekommendera dig att inte svara på det.
Jag vet djupt många saker i många fält och om jag verkligen vill hjälpa, ill göra vänligt, eftersom någon har samma tvivel du hade tid sedan.
ta inte som en ofense, säger bara.

när det gäller de icke-engelska människor som försöker prata, ha tålamod sir, det finns mycket fler människor i världen som talar spanska än engelska, och när en turist eller någon kommer till mitt land och åtminstone försöker prata spanska är jag alltid glad, snäll och tålmodig.
Häromdagen var jag tvungen att omformulera en fråga bara för att du tror att vi alla måste tala perfekt engelska... och varenda person som läste den förstod den helt säkert.
 

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2022
Messages
65
Reaction score
9
Points
8
Dessutom frågade jag tydligt om syntesen, methos kan hittas i rodium etc ... de sköljer inte amalgamet, eftersom de inte använder vatten, de spädar i IPA eller metanol ... så ... om det finns någon skyldig, är det dem! haha

de killarna vet vad de gör, jag antar att de eliminerar kvicksilver i alkali / syra steg. du säger att kvicksilver inte löser sig på dessa lösningsmedel, men de blir bara inte av med kvicksilver? aldrig? det är min ursprungliga fråga
 

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2022
Messages
65
Reaction score
9
Points
8
OH man.... varför jag läste detta..... nu blir jag galen för att hitta den lämpliga.... nästan ingen aluminium kan hittas med renhetsdata.... hittade bara en, men kommer att försena 4 dagar eller så haha ... läst om renhet av comertial grade al folie ...och hittade några killar som gjorde en 6-provstudie, och de fann att 5 av 6 har nära 99% .... tycker du att den kommersiella kvaliteten al är dåliga saker? jag använder en 30 mikrones thuckness-folie som används för att sätta och röka sishas etc.... inte jag vet inte om jag har en förlust av avkastning på grund av dålig kvalitet ...
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Jag är extremt tålmodig. Varje dag svarar jag på samma frågor. Jag är lite förvirrad när personen inte försöker skriva korrekt fråga och än förolämpa mig att jag inte är tålamod, lol. Jag kan inte läsa dina tankar ... försök att läsa vad du skrev innan du publicerar snälla.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Du är en bra person men det här är inte en turistplats, det här är ett kemiskt forum. Jag försöker hjälpa dig men jag kan inte förstå vad du vill säga. Det är lite svårare än att säga åt vilket håll man ska gå på en gata.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,735
Points
113
Deals
1
Kvicksilver är inte bundet (kopplat) till amfibisk bas. När du gör extraktion från amalgamlösning förblir kvicksilver i vatten (som sedan kasseras).
 

IM BATMAN

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2022
Messages
65
Reaction score
9
Points
8
den dåliga engelskan korsade världen och hade aldrig problem ... kanske jag pratar konstigt, men tillräckligt för att förstå, min engelska är auto lärd, åtminstone försöker jag, men Sir, jag använder översättaren för dig haha ... skojar, jag antar att du är uttråkad att svara på samma saker dag för dag.
 
Top