Fenylaceton (P2P) synthese uit benzaldehyde met butanon

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Zelfs in een verkleinde versie.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
Overmaat werkt als een oplosmiddel voor de reactie. Als het gaat om toegankelijkheid, probeer dan voedselazijnconcentraat te gebruiken. Maar bij een overmaat aan water moet je nadenken over een extra oplosmiddel.
 
Last edited:

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Geen probleem
Geen probleem om 60% concentratie te vinden in grote hoeveelheden. Is dat voldoende of moet ik het eerst drogen?
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
Ja, eerder een overmaat aan water zal onstabiel zuur maken, tenzij het ter plekke werkt, maar dat zal waarschijnlijk niet op tijd zijn. Je kunt destillatie of extractie proberen.
 
Last edited:

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
Er is ook een alternatieve route. Gebruik waterstofperoxide en natriumcarbonaat (natriumcarbonaat, Na2CO3) om natriumpercarbonaat te maken, een sterk oxidatiemiddel, net als perazijnzuur. De reactie zal anders zijn, maar uiteindelijk met hetzelfde resultaat.

Bewerk: in plaats daarvan kan zuiveringszout (NaHCO3) worden gebruikt om een epoxide te vormen, gevolgd door hydrolyse (analoge Weitz-Scheffer epoxidatiereactie).
 
Last edited by a moderator:

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Dus jij denkt dat we 2-Acetoxy-1-fenyl-1-propeen kunnen maken met natriumpercarbonaat? Enig idee voor het recept?
 

Mr.Blanks00

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 2, 2022
Messages
43
Reaction score
19
Points
8
hallo, leuk jullie te ontmoeten, ik ben een nieuwe deelnemer hier uit Indonesië, ik zou graag alle chemici willen vragen, ik heb p2p gemaakt van penylazijnzuur en lood en ijszuur in roestvrijstalen flessen, ik kreeg bijna 100% gele en rode olie en water, ik zou graag willen vragen of de gele olie penylaceton is, en hoe het te wassen van andere verontreinigingen, bedankt aan alle chemici die bereid zijn om mijn vragen te beantwoorden.
 

Mr.Blanks00

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 2, 2022
Messages
43
Reaction score
19
Points
8
hallo, leuk jullie te ontmoeten, ik ben een nieuwe deelnemer hier uit Indonesië, ik wil alle chemici vragen, ik heb p2p gemaakt van penylazijnzuur en lood en ijszuur in een roestvrijstalen fles, ik kreeg bijna 100% gele en rode olie en water, ik wil vragen of de gele olie penylaceton is, en hoe het te wassen van andere verontreinigingen, dank aan alle chemici die mijn vraag willen beantwoorden.
 

cokemuffin

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 11, 2022
Messages
66
Reaction score
27
Points
18
Wat zou je aanraden als chloroform niet beschikbaar is?
 

Jamroz

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 16, 2022
Messages
16
Reaction score
2
Points
3
Ik ga hcl-gas bereiden uit zwavelzuur en zoutzuur. Kan iemand me vertellen hoeveel hcl en h2so4 ik nodig heb? Wanneer weet ik dat ik genoeg gas heb toegevoegd?
 

waltjr5858

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 5, 2024
Messages
26
Reaction score
8
Points
3
Ik kan je vertellen dat ze in deze zelfde reactie 200 g benzaldehyde gebruikten in 300 G MEK. Ik weet niet zeker op welke van deze je je gastoevoeging baseert, maar ze voegden toe tot het mengsel 40 G zwaarder was. Dus nogmaals, ik weet niet zeker of je dat kunt interpoleren met de benzaldehyde of de MEK, afhankelijk van welke weegschaal je gebruikt, maar ik weet wel dat het gewicht van een goede bron komt. Bij deze reactie op deze site gebruiken ze een 50/50 benzaldehyde MEK. Ik kan proberen rond te kijken en ik laat het je weten als ik iets concreets vind.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Ik zou zeggen DCM, maar ik kan het mis hebben.
Je kunt ook gemakkelijk chloroform maken door koud 0* C bleekwater te laten reageren met aceton in stoechiometrische hoeveelheden met een kleine 10% molaire overmaat bleekwater.Nilered heeft een video.
 

waltjr5858

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 5, 2024
Messages
26
Reaction score
8
Points
3
Stel je voor hoeveel flessen bleekmiddel je zou moeten gebruiken om de chloroform te maken die nodig is voor een omvangrijke reactie. Ik weet dat topeen prima werkt en aangezien dat gemakkelijk verkrijgbaar is, zou ik dat gebruiken.
 

cokemuffin

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 11, 2022
Messages
66
Reaction score
27
Points
18
Ik heb de video gezien, maar ik ben vooral geïnteresseerd in grootschalige productie, want op die manier 6 liter chloroform verkrijgen is niet echt goedkoop en efficiënt. Ik zal waarschijnlijk proberen DCM verder te chloreren tot chloroform.
 

TotalSynthesis

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 17, 2022
Messages
82
Reaction score
46
Points
18
Heeft iemand dit geprobeerd met caro's zuur in plaats van GAA?
Het zou een veel betere opbrengst moeten opleveren, althans ik denk dat ik dat ergens gelezen heb, maar ik kan geen artikel vinden.

Bij de perazijnmanier is GAA ook het oplosmiddel, maar als je Caro's zuur gebruikt, denk ik dat onze precursor niet oplosbaar is in het H2SO4 H2O2-mengsel. Enig idee welk oplosmiddel kan worden gebruikt met Caro's?
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Ik zou een beetje huiverig zijn voor het mengen van een keton met caroszuur ...
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
moeten we een bepaalde PH of iets dergelijks verkrijgen?
Als we de methode in lagere hoeveelheden uitvoeren, is het dan ook 1,5 uur?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
HCl werkt hier als katalysator. Je hoeft de pH niet te bereiken.
ja
 

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 26, 2022
Messages
148
Reaction score
54
Points
28
Methylethylketon is er een alternatief

💝dank u wel allemaal
 
Last edited:

Fenster

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 26, 2022
Messages
92
Reaction score
31
Points
8
Ik ga deze synthese proberen met dichloormethaan (DCM). Ik zie dit niet als een probleem, alleen dat het zwaarder zal zijn dan water. Is er een reden om niet de gemakkelijk verkrijgbare DCM te gebruiken en chloroform te synthetiseren?
 
Top