Ik heb een aantal privéberichten ontvangen met vragen over de verhoudingen van mijn proces en ik denk dat het beter is om dit in de openbare post te verduidelijken, zodat jullie begrijpen waarom ik het op die manier heb gedaan en hoe:
1 - Ik heb een glazen reactor van 100 liter en het eerste kruis van de roerder om vloeistof te verplaatsen is ongeveer 10 liter, wat betekent dat minder dan 10 liter niet in mijn reactor kan worden geroerd.
2- De dag van de synthese had ik maar 500gr NaBH4, dat betekent 3,478 keer minder product dan in de originele synthese (1739gr Nabh4).
3 - Als je de originele syntheseverhoudingen deelt in 3,478 is dat niet de 10 liter die ik nodig heb voor mijn reactor, dus besloot ik om alle verhoudingen te maken met 3,478 behalve water en IPA-mengsel, omdat dit het proces niet zou beïnvloeden, alleen de destillatietijd. Ik gebruikte water-IPA mengsel(18L)/3,478=5,175L*2.
4- Kortom, ik heb precies de originele verhoudingen gemaakt, gedeeld door 3,478 vanwege mijn NaBH4-voorraad, behalve het water-IPA-mengsel dat ik het dubbele heb gebruikt van wat ik zou moeten gebruiken om het in mijn reactor te kunnen roeren.
In de volgende batch zal ik opnieuw precies dat proces reproduceren met foto's om te laten zien hoe de gewichten, hoeveelheden en opbrengst precies zijn zoals ik heb gedetailleerd, in de volgende batch zal ik het precies de originele synthese doen om te controleren of de opbrengst verandert, maar ik ben er vrijwel zeker van dat het niet zou veranderen.
Bedankt.