Ik neem mijn telefoon overal mee naar toe, maar ik kan hem net zo goed thuis laten omdat ik hem niet graag gebruik als ik niet vrij ben. Mensen worden boos op me omdat ik ze meer dan 5 uur lang aan laat staan, maar... dat is niet persoonlijk. Het is niet dat ik er niet van hou, ik heb gewoon een leven buiten mijn telefoon en dat is voor de meeste mensen moeilijk te begrijpen. Ja, vandaag de dag zijn mensen toegankelijker dan ooit, maar toegankelijkheid betekent niet noodzakelijkerwijs dat ze het niet druk hebben. Het is niet eens zo dat mensen me sms'en over iets belangrijks. Als het een serieuze situatie is, kun je persoonlijk met me praten... ik ga niet stoppen met wat ik aan het doen ben om te reageren op die "grappige" video die je me stuurde. Rot op.
ik haat deze cultuur van "oh je moet constant met je partner/vrienden praten." het is iets heel nieuws en het helpt niemand. relaties werkten prima, zo niet beter, voordat er moderne smartphones en sociale media waren. zoveel relaties zijn disfunctioneel omdat mensen verwachten dat hun partner alles laat vallen om hen te sms'en. je zult mij die shit NIET zien doen voor een man en ik verwacht niet dat iemand dat voor mij doet. een partner moet een prioriteit zijn maar nooit je eerste prioriteit. als iemand dat niet kan respecteren dan verdient hij het helemaal niet om in je leven te zijn.