1-Fenyl-2-propanon (P2P) synthese uit diethyl(fenylacetyl)malonaat

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Jongens, trap niet in de cultus van de heilige reflux. Refluxen heeft op zichzelf geen waarde behalve de illusie dat er iets gebeurt dat het creëert.

Met H2SO4 en oxaalzuur (het beste) maar ook met fosforzuur en ongeveer elk organisch zuur zoals azijnzuur, mierenzuur of citroenzuur krijg je bijna kwantitatieve opbrengsten als je het mengsel gedurende twee uur langzaam verhit tot NIET MEER dan 95 °C, het daar 30 minuten houdt en het dan laat afkoelen. Voeg een kleine hoeveelheid oplosmiddel anders dan DCM toe (Tolueen, Xyleen, Ether) omdat er organisch zuur uit kan vallen en het dus aan te raden is om van bovenaf op te vangen. Benzine-ether 40/60 kan worden gebruikt en er is niet veel nodig, maar uiteindelijk krijg je DRIE lagen: Bovenste laag is Pet-Ether met P2P opgelost. De middelste laag is P2P met Pet-Ether opgelost*. En hieronder zit het zuurmengsel (dat overigens zonder problemen hergebruikt kan worden).

*Klinkt grappig maar zo is het: Zowel Pet-Ether als P2P lossen wat van elkaar op, maar ze zijn niet vrij mengbaar. En zo krijg je de drie lagen waar ik lang geleden al helemaal gek van werd. Totdat ik dit ontdekte.......

200 g Oxaalzuur-dihydraat
300 ml water
100 ml H2SO4 37% (accuzuur)
niet alle oxaalzuur lost op - geen probleem
Hiermee kan je minimaal 200 ml 20230 rode olie verwerken.
De hele tijd stevig roeren is nodig.
Het water/zuurmengsel kan worden hergebruikt.
Niet boven 95 °C geeft direct lichtgele P2P zonder stoom of andere destillatie.
Als je een sep-trechter gebruikt kun je het beste scheiden zolang het nog heet is en de oxaalzuur er niet uitvalt.Of je doet het in een bekerglas in de vriezer met de bodem van het bekerglas tegen de kou aan zodat het van daaruit gaat kristalliseren. Als je dit doet heb je helemaal geen oplosmiddel nodig, het zuur en het water dat vanaf de bodem kristalliseert zal de P2P naar boven drijven en je kunt het na twee of drie uur gewoon uitgieten en er zal GEEN P2P achterblijven.

Ik heb hier veel werk in gestoken, lol
 
View previous replies…

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Leraar, kan fenylaceton worden gesynthetiseerd met alleen oxaalzuur, waterbatterijzuur en deze drie materialen?
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
geef de opbrengst van de stof p2p aan alsjeblieft.
Heb je rode olie? Vreemd genoeg had ik gele olie onder hetzelfde nummer.
 
View previous replies…

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Hoe ruikt het? Maar in ieder geval moet het lichtgeel tot maximaal goudgeel zijn (lichtere kleur is beter), het is echt heel eenvoudig, rode olie + water + oxaalzuur + 38% H2SO4, verhitten tot maximaal 95°C, enige tijd op deze temp houden en laten afkoelen. STERK DRUKKEN is het belangrijkst! Tot het klaar is en laat afkoelen natuurlijk.
Theoretische max. opbrengst is ongeveer 45g P2P uit 100g 20320-59-6, mijn opbrengst was nooit minder dan ~40g P2P van hoge kwaliteit uit 100g uitgangsmateriaal nadat ik de methode had uitgedokterd, die trouwens heel dicht bij de methode ligt die de uitvinder van de synthese gebruikte en publiceerde in het artikel dat hij erover schreef.

 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Er zijn twee mogelijkheden:
Ten eerste: Je hebt geen 20230-59-6 maar iets anders.
Ten tweede: Je denkt dat je hebt gedaan wat ik schreef, maar bij nader inzien heb je dat niet gedaan vanwege een misverstand/taalproblemen of wat dan ook.

Ik denk dat nummer twee het is, na mijn ervaring zal het dat zijn.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Leraar, mag ik vragen welk type rode olie dit is?
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Pardon, is het Türkiye rode olie?
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Wat voor soort oplosmiddel is diethylacetaat (fenylacetyl)malonaat
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hallo, het is geen oplosmiddel. Het is de precursor voor P2P. Diethyl(fenylacetyl)malonaat cas 20320-59-6.
 
View previous replies…

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Wat bezielde je om het te gebruiken? Ik heb je naam en cas.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Hallo docent, aangezien ik een Australiër ben, is het moeilijk om de materialen te vinden, maar ik zou ze allemaal moeten kunnen vinden
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Leraar, moet efedrine worden geneutraliseerd voordat amfetamine en efedrine worden gesynthetiseerd? Ik wist van tevoren niet dat er veel efedrine werd verspild, dus ik wilde eerst de resterende materialen afmaken.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Leraar, kent u N-fenylethylketon?
 

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
117
Reaction score
30
Points
28
Hallo, mijn vriend, afgaande op de vraag die je stuurde. Je chemische basis is nul. Ik raad je aan eerst te kijken naar de inleiding tot scheikunde, verwarmen, roeren, filtratie, extractie, anti-extractie, en wat eenvoudige chemische apparatuur, kolven, bekers, vloeistofscheidingstrechters, en wat andere chemische basisbenodigdheden. Op deze manier kun je sommige onderwerpen die door BB Forum zijn gepubliceerd beter begrijpen.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Dank je wel, leraar. Ik zal hard studeren
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Hoe kan ik diethylfenylacetylmalonaat synthetiseren?
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Leraar, hoe synthetiseert malonzuur diethylmalonaat?
 

ryan

Don't buy from me
Member
Joined
Dec 10, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
IlkqYCsUOz


iedereen kan helpen
Na een reflux van vijf uur bracht ik het mengsel over naar een ijsbad en was ik van plan om het alkalisch te maken pH(12)

Aanvankelijk ging alles goed, maar ik maakte een fout en verhoogde de pH tot 14, waardoor het mengsel ging klonteren.

Kan het mengsel nog gebruikt worden?"
 
Last edited by a moderator:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hallo, een pH-verschil van 12 en 14 kan dit probleem niet veroorzaken. Waarschijnlijk is er sprake van een niet gereageerde precursor of bijmenging/onzuiverheden. Je kunt het filteren en met stoom destilleren voor een volgend gebruik.
 
Top