Enpä usko.
Wikipediassa sanotaan:
Palladiumkloridin ja suolahapon liuos yhdistetään aktiivihiilen vesisuspensioon. Palladium(II) pelkistetään sitten lisäämällä formaldehydiä. Palladiumin pitoisuus on tyypillisesti 5-10 %. Katalyyttiseos varastoidaan usein kosteana.
Kun vaihdat viinihapon isomeerit, niin kaikki on yksinkertaisesti toisinpäin. Orgaanisessa faasissa ollut amf-isomeeri on vedessä ja suola (vesiliukoinen) on orgaanisessa faasissa. Tiedän, että jotkut käyttävät L-viinihappoa (vaikka sitä onkin vaikeampi saada), koska silloin D-amfetamiini on vesifaasissa.
Anteeksi amatöörikysymys, mutta kun luin Wikipediaa viinihaposta, eräs rivi hämmensi minua hieman:
Kun luin edellä olevan "dextro viinihappo tai L-(+)-viinihappo", luin sen tavallaan "dextro viinihappoAKA L-(+)-viinihappo".
Mikä saa minut miettimään, jos yritän eristää dekstroamfetamiini-isomeerin, pitäisikö minun ostaa L-(+)-viinihappoa (kuten tämä)? Vai D-(-)-viinihappoa (kuten tämä)? Toivon todella, että se on D-(-)-Viinihappo, koska minulla on jo sitä.
Hei, voit käyttää molempia. Kirjoitin menetelmän L-viinihappoa varten. Lue yllä olevat kommentit. Kysymyksestäsi on keskusteltu jo useita kertoja.
Lue myös tämä aihe.
@G.Patton - Voidaanko tätä d-viinihappoa käyttävää optista erotteluprosessia soveltaa muihin amfetamiineihin? Erityisesti 4-fluoriamfetamiiniin, 4-fluorimetamfetamiiniin ja tavalliseen metamfetamiiniin?
Olen aina lisännyt GAA:ta ja joskus käyttänyt myös 80-prosenttista etikkahappoa, mutta myöhemmin tänään aion kokeilla ilman etikkahappoa lainkaan. Mitä IPA:n ja veden suhdetta käytät P2NP-liuoksessasi?