Hei, tarvitsen apua! Olen kokeillut Rusznak-menetelmää raseemisen amfetamiinin erottamiseksi. Tässä on ainoat tiedot Erowidista, yritin etsiä paperia, mutta en löytänyt mitään:
Seosta, jossa oli 0,1 moolia (13,52 g) fenyyli-isopropyyliamiinia (tai 14,92 g metamfetamiinin emästä) 60 ml:ssa bentseeniä, 0,05 moolia d-viinihappoa (7,50 g) 30 ml:ssa vettä ja 2 g natriumhydroksidia (reagenssilaatua tai titrattua ekvivalenttia ainetta) 3 ml:ssa vettä, pidettiin 4 tuntia ajoittain ravistellen ja orgaaninen faasi haihdutettiin, jolloin tuloksena oli 98 % L-fenyyli-isopropyyliamiinia. Vesifaasi uutettiin bentseenillä pH 13:ssa ja haihdutettiin, jolloin saatiin 96 % D-enantiomeeria.
Käytin puolet kuvaukseen verrattuna. Kaikki sujui hyvin, sain amfetamiinin liuotettua ja uutettua 30 ml:lla
tolueenia (minulla ei ollut bentseeniä - voisiko tämä olla ongelma?), sitten lisäsin muut ainesosat ja säilytin noin 4 tuntia. Jonkin verran sakkaa muodostui, mutta mikään ei auttanut, jos erottelusuppilossa ravisteltiin. Vesifaasi erotettiin ja alkali annettiin PH 13:een. Veden päälle muodostui mukava emäskerros, joten tässä vaiheessa ajattelin, että kaikki on kunnossa. Emäs uutettiin 30ml tolueenilla, mutta asetoni-rikkihappoa lisättäessä tuli vain kohtalainen saostuma, joka ei lisääntynyt, pikemminkin se alkoi hävitä, kun dekantterilasin pohjalle muodostui pieni rikkihappo - vesi kerros.
Miten voin pelastaa toivottavasti uutetun D-amfetamiinin? Olen myös tallentanut kaikki vaiheet, joten jos joku huomauttaa virheestä aiemmin, voin peruuttaa sen. Tämä on erittäin mukava ja helppo menetelmä ja mielestäni se meni hyvin, tein vain luultavasti hirvittäviä virheitä yksinkertaisessa uuttamisessa lopussa. Oikeastaan halusin lukea Pattonin uuttamisaiheet uudelleen ennen kuin aloitin lopullisen uuttamisen, mutta olin liian innostunut ja vain menin siihen.
Kaikki apu olisi tervetullutta.
Minun vinkkini ovat:
- Tislasin asetonin NaSO4:n päälle eilen ja sitä pidettiin suljetussa pullossa, mutta ei pakastimessa.
- rikkihappo sisälsi vettä (se on melko väkevää, mutta en ole varma tarkalleen - 90-95% välillä).
- Olisi pitänyt kuivata tolueeni ennen hapon lisäämistä - tai ehkä vain haihduttaa sitä hieman?
- Tolueeni ei jostain syystä (minulle tuntemattomasta) ole oikea liuotin tähän uuttamiseen.
- Pitäisikö minun kääntää osto lisäämällä emästä, kuivata tolueeni ja antaa sen sitten haihtua?