Tilfældige recovery-tips fra en aldrende psykonaut

DMTrott

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Sep 8, 2023
Messages
19
Reaction score
33
Points
13
Hvordan er det at være gammel og tage stoffer? Hvad er anderledes i forhold til at tage dem som yngre? Er der overhovedet nogen forskelle?

Ja, det er der. Afhængigt af hvilket stof der er tale om, sker der faktisk en hel del ændringer med erfaring og alder, men den mest åbenlyse fysiske manifestation er restitutionen. Genopretning er ofte en meget langsommere proces og er nogle gange mere udfordrende. Dette indlæg udforsker og uddyber disse aspekter med henvisning til min egen eksponering.

rich text editor image


PRØV AT VÆRE FIT

En ting ad gangen: Jeg er ikke kun gammel nok til at huske The Beatles, men jeg har også selv taget 182 forskellige stoffer mellem 2008 og 2023. Som mange af jer ved, skrev jeg i denne periode The Drug Users Bible.

Jeg var dog i god form på trods af den stillesiddende livsstil, hvor jeg brugte det meste af dagen på at skrive på min pc. I løbet af de første 10 år, når jeg ikke var på ekspedition, gik jeg i den lokale svømmehal hver morgen og tog otte baner, hvilket ikke var imponerende, og derefter lavede jeg forskellige strækøvelser for at holde min aldrende krop smidig og stærk (lol). Da poolen lukkede på grund af COVID, måtte jeg tilpasse mig og gå en time eller to hver dag i stedet. Jeg tabte mig og kom i bedre form, og jeg tror, at den forbedrede kondition var med til at opretholde min livsstil med at tage stoffer.

FYSISK RESTITUTION

Men for at vende tilbage til det aktuelle emne: Gåture er særligt gode til at komme sig efter en hård omgang med visse stoffer. Det fremmer blodcirkulationen, hjælper fordøjelsen, giver bedre søvn og en lang række andre relaterede fordele.

For mig selv var det især bemærkelsesværdigt med speed, men det gjaldt også for mange andre stoffer, herunder mephedron, metamfetamin og MDMA.

Restitution efter en session bør ideelt set planlægges på forhånd (se rollsafe.org). Almindeligt nævnte hjælpemidler til restitution omfatter:
  • Generel re-hydrering
  • Drikke appelsin-/frugtjuice
  • Spise sunde måltider, herunder mad/drikke med elektrolytter
  • Omhyggelig brug af kosttilskud
  • Masser af hvile/afslapning og brusebade.
Søvn er en anden ting: få så meget som muligt. Hvis det har været en særlig voldsom overspringshandling, har jeg nogle gange brugt et passende søvnmiddel.

Nogle mennesker foreslår et hiv af cannabis for at lindre ubehaget og stimulere appetitten. Ja, jeg har af og til taget dette middel, og jeg syntes som regel, at det var nyttigt (igen afhængigt af det stof, jeg var ved at komme mig over).

MENTAL BEDRING

Dette er et vigtigt punkt: Det hjælper at være opmærksom på, at livet i et par dage kan være præget af eftervirkningerne af stofoplevelsen. Alt kan se mere dystert ud, end det gjorde tidligere. Der kan opstå en reel følelse af depression. I alvorlige tilfælde kan du endda blive ked af det og fra tid til anden få lyst til at græde. Ja, hele din tilværelse kan synes at være noget lort.

rich text editor image


Hvad kan hjælpe på dette, bortset fra de praktiske fysiske skridt ovenfor?

Det hjælper helt sikkert at vide, hvorfor det sker (stoffet): grundlæggende at vide, at det vil gå over. Et trick er at fokusere på et tidspunkt 72 eller 96 timer frem i tiden og forstå, at man generelt vil være lykkeligere på det tidspunkt. Du skal bare komme igennem de dage. Det er en mental øvelse, men det kan virkelig hjælpe at have et mål.

I øvrigt: En ting, du ikke skal gøre, er at vende tilbage til det samme (eller et lignende) stof.

Jeg ville også undgå at træffe alvorlige beslutninger i dit liv, mens dit humør er kunstigt lavt. Hvis du er i stand til det, så udsæt alt af denne art, indtil du er kommet dig helt. Tag dette råd alvorligt.

Endelig, hvis du har brug for følelsesmæssig eller lignende støtte, så tøv ikke med at opsøge den. Et delt problem er ikke ligefrem et halveret problem, men det hjælper nogle mennesker.

PAS PÅ DIG SELV

Generelt vil en ung, sund krop sandsynligvis komme sig hurtigere over fysiske problemer end en gammel, sund krop, og det gælder bestemt også for stoffer. Heldigvis har jeg fundet ud af, at alle ovenstående forslag gælder uanset alder. Det tager bare længere tid, når man bliver ældre, og smerterne er mere tydelige.

Hvis du er gammel, skal du passe lidt mere på dig selv og forberede dig på og tage højde for et hårdere efterspil og en længere rekreationsperiode.

Jeg vil dog slutte med en positiv bemærkning, så slå på tromme: Her kommer den gode nyhed ... stoffer holder ikke op med at være sjove, når man er gammel.

.

PS: HUSK OGSÅ AT PRAKTISERE SKADESREDUKTION

For mere information om The Drug Users Bible se Amazon, eller download en gratis kopi af PDF-versionen fra Breaking Bad Chemical Library her: https://bbgate.com/resources/the-drug-users-bible.3477/
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
359
Points
63
YOU WROTE THE DRUG USERS BIBLE???? jeg er lowkey en kæmpe fan. haiii!!! ^_^

jeg er stadig på den yngre side og har ikke tænkt mig at holde op lige foreløbig, men jeg synes, det her er nyttigt
 

DMTrott

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Sep 8, 2023
Messages
19
Reaction score
33
Points
13
Skyldig i anklagen, min ven. Jeg er glad for, at du kan lide den. :)
 

SoldadoDeDrogas

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 16, 2023
Messages
214
Reaction score
142
Points
43
@DMTrott Tak for din tid og dine råd.
Som aldrende psykonaut vil jeg helst ikke lære nogle af disse ting på den hårde måde, hvis det ikke er nødvendigt. Jeg har hørt råd og fået tips om at bruge meth fra tweakers 10 år før, jeg var i stand til at tage det i brug. Ting som: "Selv om du ikke får nogen søvn, kan det gøre underværker at lægge dig ned og lukke øjnene i et stykke tid på et mørkt, stille sted for at opretholde/udholde ... at være i stand til at stå distancen og overleve."
At være vågen i 3/4/5 dage ad gangen, samtidig med at man går på arbejde hele tiden, udfører fysisk arbejde, udendørs, som anlægsgartner - man skal virkelig vide, hvordan man vedligeholder/udholder og passer på sig selv. Hvordan man optimerer restitutionen. Jeg ved ikke, hvorfor jeg ikke fik et hedeslag eller noget andet, da jeg gik distancen på nogle af de sommerdage. Jeg var oppe i fire dage for nylig, og det kunne jeg knap nok klare, og jeg arbejder ikke engang i øjeblikket.... så det viser, hvor meget mit niveau af "drug fitness" er faldet. "Drug abuse på olympisk niveau", som jeg plejer at sige ... overlad det til de professionelle. Lad være med at prøve det derhjemme!
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
507
Reaction score
236
Points
43
Jeg er vild med det! Tak, mand!
 

Paracelsus

Addictionist
Joined
Nov 23, 2021
Messages
203
Reaction score
206
Points
43
Der er ikke noget mere værdifuldt end en erfaring, der bliver givet videre til andre. Jeg er glad for, at du er sammen med os, hr. DMTrott.
 
Top