Syntese af phenylaceton (P2P) fra benzaldehyd med butanon

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Hvorfor vil du erstatte kloroform? Det er nemt at syntetisere selv med acetone og blegemiddel. Tjek youtube.
Men hvis du virkelig har brug for det af en eller anden grund, er dichlormethan og chloroform normalt udskiftelige.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Jeg prøvede DCM for første gang, og det mislykkedes totalt.
Jeg ekstraherede produktet med ethylacetat (mere) og xylen (mindre)-blanding.
 

Cbison

Don't buy from me
Member
Language
🇬🇧
Joined
Nov 29, 2023
Messages
13
Reaction score
0
Points
1
Hvordan får man MPB til at størkne? I fryseren kan jeg se krystallerne, men uden for fryseren bliver det flydende.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Jeg tror, at det, jeg virkelig undrer mig over, er denne reaktions stokiometri. I andre beskrivelser af Bayer-Williger kan jeg ikke finde disse enorme mængder GAA. Kan nogen hjælpe mig med begrundelsen? Jeg er virkelig tæt på at afprøve denne, men mængden af GAA er problematisk.
 

billythekid

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 18, 2024
Messages
13
Reaction score
3
Points
3
Denne mængde gaa er meget, og mit bedste bud på hvorfor er, at fremstilling af pereddikesyre in situ (under reaktionen) og uden katalysator er ineffektivt, så kemikeren overkompenserer for at hjælpe med dette, og GAA bruges også her som opløsningsmiddel.
Ved at fremstille pereddikesyren nogle dage før og teste det tilgængelige iltindhold vil man sandsynligvis få bedre resultater. Når det er sagt, har jeg set fagfolk bruge denne metode og kun få i bedste fald 35 til 65% af det færdige produkt. så en uerfaren kemiker vil sandsynligvis få endnu værre, og en nybegynder vil sandsynligvis mislykkes eller endnu værre skade sig selv. Jeg anbefaler at læse og studere og starte i det små
sørg for, at du rengør din færdige reaktionsblanding grundigt i slutningen af hvert trin, overskrid ikke -5c i aldolkondensationen, lad mek / benzaldehyd røre natten over i køleskabet efter gasning.
overskrid ikke 60c i Bayer villager. og undersøg andre oxidationsmidler, fordi jeg får bedre resultater med en anden.
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Jeg har 50 gram methylphenylbutenon. Er 300 ml:s (bortset fra 500 ml:s GAA) GAA nok til at lave pereddikesyre in situ med 65 g 50% H2O2? For hvis jeg sætter de 500 ml:s, tror jeg, at det er for meget, som mange siger.
Så er 300 ml GAA nok?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Det ser ud til, at det hele blev opløst, så jeg tror, at 300 ml GAA er nok. Hvad tænker du?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
... Aaannd, jeg putter 3 ml af ~75% svovlsyre deri, og sætter hele herligheden sammen i mit skab i mindst 12 timer. Måske omkring 24 timer, og så begynder jeg at opvarme det i 6 timer ved temperaturer: 50 - 55 C. Er det korrekt?
 

billythekid

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 18, 2024
Messages
13
Reaction score
3
Points
3
Har du allerede opløst mpb'en i eddikesyren, eller har du lavet pereddiken først?
 

billythekid

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 18, 2024
Messages
13
Reaction score
3
Points
3
jeg læste dit svar igen, og det lyder godt tilsæt pereddikesyren dråbevis, og lad ikke reaktionstemperaturen gå over 55 c tilsætning af pereddikesyren vil være eksoterm
 

billythekid

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 18, 2024
Messages
13
Reaction score
3
Points
3
Ja, det er meget iseddikesyre, der burde også være acetone i, men med den ekstra eddikesyre burde du være okay, men forvent ikke et stort udbytte ved tilbagesvaling ved 55 i 24 timer.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Jeg fik ca. 7 gram sødt duftende, lidt gul P2P ud af 35 gram MPB. Min peracetiske oxidationstid var omkring 24 timer.
Nu har jeg lavet Leuckart-reaktionen med en tid på 32 timer. Jeg har min n-formyl... nu. Jeg fortsætter med hydrering med base (KOH-pellets med rent vand, 5 timers tilbagesvaling), med den slags reaktion hævdede nogle papirer så godt som 95% udbytte!
Jeg ved det ikke, men denne gang er udseendet (fik lilla opløsning, men det er OK) og lugten anderledes end mine mange forsøg på at fortsætte Leuckart-reaktionen, men jeg tror ikke, jeg havde P2P dengang, men nu har jeg helt sikkert gjort det! Ja, ja! Du må bare aldrig give op!
For dette var mit 22. forsøg. :)
 

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
50
Reaction score
20
Points
8
Har du nogensinde prøvet at oxidere MPB med oxone? I resumeet stod der, at man ved at oxidere med oxon opnåede et udbytte på 85 %.
 

billythekid

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 18, 2024
Messages
13
Reaction score
3
Points
3
Kan du give os linket?
jeg har brugt oxone og fulgt mange procedurer fra det websted, og jeg har aldrig set nogen, der hævdede så høje udbytter
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Nej, det har jeg ikke prøvet.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Du har helt ret. Uden H2SO4 som katalysator skal man bruge enorme mængder GAA for at få pereddikesyre, da eddikesyre simpelthen ikke er stærk nok. Det er derfor, performic ofte foretrækkes, da myresyre ER stærk nok til selv at katalysere dannelsen af peracid.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
P2P og stærke baser passer ikke godt sammen, P2P har en tendens til at selvkondensere og polymerisere til den berygtede røde tjære. At bruge en KÆMPE mængde base/alkohol i forhold til volumen er den eneste måde, jeg kan komme i tanke om for at undgå, at dette sker i for høj grad. Hvis P2P er mindre koncentreret, er der mindre mulighed for selvkondensation. Jeg vil også sige, at man skal undgå lokale pletter med højere koncentration ved at dryppe langsomt ind under god omrøring. Undervurder aldrig de almindelige mekaniske faktorer som koncentration, omrøring osv. - det er halvdelen af lejen.
 

Fenster

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 26, 2022
Messages
92
Reaction score
31
Points
8
Aldol-kondensation.

Vejledningen til dette findes i Organic Reactions



Denne beskrivelse ser ud til at være mere i overensstemmelse med det, jeg ser. Er der nogen, der rent faktisk har prøvet at ekstrahere med opløsningsmiddel fra det organiske lag? Kloroform vil ikke virke, da det er blandbart med det organiske lag. Medmindre jeg overser noget, skal opskrivningen testes og ændres.

Er der nogen, der har prøvet denne syntese før?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
OKAY. Opvarm bare benz-hyden og MEK med saltsyre i ca. 3-5 timer. Temperatur: 90-110 C.
Bare sig tak til mig. :)
 
View previous replies…

Cbison

Don't buy from me
Member
Language
🇬🇧
Joined
Nov 29, 2023
Messages
13
Reaction score
0
Points
1
Min krystal bliver flydende ved stuetemperatur, hvordan løser jeg dette problem?
 

Fenster

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 26, 2022
Messages
92
Reaction score
31
Points
8
D
DCM har et dipolmoment. Det er polært, om end en smule.

Er du sikker på, at du er kemiker? Jeg vil ikke være uhøflig, men DCM er ikke en NPS i traditionel forstand.

Må jeg spørge, om du eller dit team har udført denne metode i sin helhed?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Jeg bruger en lille smule ethylacetat (dipol næsten det samme som DCM) og xylen, og det fungerer som en charme.
 

Mo0odi

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 26, 2022
Messages
148
Reaction score
54
Points
28
Er der et alternativ til hydrogenperoxid?
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
Den oprindelige twodogs-procedure bruger perborsyre fremstillet in situ af eddikesyre og natriumperborat. Perborruten er lidt rodet og kræver filtrering
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Jeg brugte en gang performinsyre, og det virkede, men ikke så godt som pereddikesyre.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
10 g benzaldehyd + 24 g MEK + 28 g hydroksyre (~20 %) = 28 g krystaller, tørret i pyrexskål = 13 g krystaller.
Bare hold det simpelt. Når du er færdig med at opvarme, trækker du det brune organiske lag ud. Vask med 40 ml vand. Ekstraher igen. Kom 20 ml:s 10% KOH-opløsning i. Skil dig af med vandet. Tjek pH-værdien. Hvis den er for sur eller for basisk, sættes den til 7. Hæld vandet fra igen. Læg det i fryseren, for så kan du, når det er frosset, hælde det fedtede lort væk og få næsten hvide krystaller. Læg krystallerne i et pyrexfad eller lignende, og tør dem. Det kan blive flydende, men det er ikke noget problem. Bare varme, fryse, varme, fryse, så tørrer du krystallerne, men de kan ikke blive knastørre. Jeg ved ikke hvorfor. Måske er de bare sådan.
 
Last edited:

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Men der er en mærkelig ting. Når jeg slet ikke måler pH-niveauet og bare lægger de hvide krystaller i min målekolbe i fryseren, får jeg dobbelt så mange rene hvide krystaller. I dag lavede jeg næsten samme mængde reagenser og på samme måde, MEN da jeg titrerede pH-niveauet til 7, fik jeg kun halvdelen af krystallerne. Jeg tror, der er noget om snakken. Nu om aftenen har jeg lige lagt de 20 ml krystaller i fryseren, og de er orange! Halvdelen ser ud til kun at blive til olie, men jeg har lige tjekket, at der er en slags reaktion mellem den orange opløsning og de hvide krystaller i det øverste lag, som er dukket op i løbet af ca. 10 minutter. Jeg er kommet til den konklusion, at når man laver aldol med syre, og man får basiske krystaller og slet ikke titrerer pH-niveauet, får man dobbelt eller tredobbelt mængde methylphenylbutenon, og når det ligger natten over i fryseren, dumper man olien i det øverste lag, og det er det. Så fra nu af anbefaler jeg ikke titrering på pH-niveau.

P.S Undskyld, jeg lavede noget Methcathinone i dag, og jeg er så træt, så jeg er ked af den uklare tekst.
Jeg går i seng nu.
 
View previous replies…

Cbison

Don't buy from me
Member
Language
🇬🇧
Joined
Nov 29, 2023
Messages
13
Reaction score
0
Points
1
Når du siger, at du ikke vil titrere mere, betyder det så, at du ikke vil vaske mere hydroxid efter MEK + Benzaldehyd-reaktionen? Vil det resultere i flere mængder MPB?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Da jeg ekstraherede min P2P med ethylacetat, kom jeg en lille smule tørremiddel i og satte det i køleskabet.
Jeg kiggede på væsken, og da den havde stået i køleskabet i ca. 3 timer, var det nederste lag fyldt med klar olie.
Er det min P2P? Kan jeg virkelig ekstrahere på denne måde?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Jeg var bare vand på bunden. Men min P2P var i ethylacetaten.
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Da jeg lavede Leuckart-reaktionen på 32 timer, fik jeg ca. 11 gram n-formyl --- .
Jeg hydrogenerede det over 2 timer i KOH-opløsning ved refluxtemperatur. Jeg fik ca. 7 gram A-olie.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
P2P er meget godt opløseligt i EtOAc - ethylacetat. Det er også opløseligt i Benzen, Toluen, Xylen, Ether, DCM, men det er kun meget lidt opløseligt i Naphta aka Shellsol aka Wundbenzin/Reinigungsbenzin. En blanding af Ethyl Acetate og Naphta 50/50 fungerer godt.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Jeg læste nogle "data" for noget tid siden om, at det kun er svært opløseligt i ethylacetat. JA, OKAY. Tak for det.
Men nu har jeg det godt. Tak OrgUnikum for dit svar også for min P2P-hydrogenering. Nu gik det meget godt med at lægge mere opløsning til basen i acetoxyphenylpropenhydrering. Jeg fik gul, meget "honninglignende" lugtende opløsning i xylen. Dette er første gang, at opløsningen ikke er rød, fordi jeg fulgte dine instruktioner om at lægge mere opløsning. Tak for hjælpen!
 
Top