Hej, jeg har lige lavet denne syntese,
Jeg har lige lavet denne syntese, og udbyttet er 60% + (noget acetone stadig i fryseren), hvilket ikke er dårligt i betragtning af, at reaktionsmassen på et tidspunkt spildte ud (overophedet og begyndte at udvide sig). Jeg afkølede den hurtigt og havde derefter en tilbagesvalingskondensator på toppen under resten af reaktionen (det står der ikke noget om i den oprindelige beskrivelse). Der er en vis forsinkelse i varmestigningen efter tilsætning af en del af P2NP, hvilket skal overvejes, jeg tilsatte en yderligere del for hurtigt. Et koldt bad er praktisk. Slutproduktet er meget effektivt med hensyn til biotest, jeg laver en syre-base-ekstraktion for at se, om der også er andre kemikalier i slutproduktet. Der er en let, tydelig lugt, som jeg identificerer som tæt på lugten af Cu måske?, som dvæler på trods af 5X Acetone-vask og har et meget hvidt, rent udseende produkt.
Jeg spekulerede på, om der er nogen her, der kunne skrive den nøjagtige reaktion, hvad der sker i denne syntese. CuCl2's rolle er ikke klar for mig, og også hvordan H-atomerne bevæger sig osv. Det ville være meget nyttigt at få reaktionen forklaret lidt mere detaljeret. Undskyld, hvis dette allerede er nævnt, jeg har set det meste af denne tråd, men har ikke haft mulighed for at indhente på det seneste. Tak for hjælpen