Isomerer og vinsyre

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
661
Deals
8
Jeg tror, der er noget galt med grafen.
Hvis du bruger L+-vinsyre (billigere og lettere at finde), vil D-enantiomeren (amph, meth) være i opløsningen og ikke i det faste stof, som det ser ud til.
Hvis du bruger D-vinsyre (dyrere og sværere at finde), vil D-enantiomeren (amph, Meth) være i det faste stof.
Tak skal du have.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,870
Deals
1
Hans skema er korrekt. Salt udfældes i fast form. Der er ingen forskel på d-amfetamin l-vinsyre-salt eller l-amfetamin d-vinsyre-salt. Du kan skifte syre og få forskellige isomerer i fast form med følgende procedurer.

P.S. Det samme gælder for metamfetamin.

View previous replies…

Ihml

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
17
Jeg er ikke Patton, men: Det ville kun give D-meth, hvis det efedrin, der blev brugt, stammede fra en plante, da planter naturligt kun producerer L-efedrin (som bliver til den modsatte enantiomer efter reaktionen - D-meth i dette tilfælde). Hvis der blev brugt kemisk syntetiseret efedrin, ville man få racemisk meth, fordi efedrinsyntesen ikke er stereospecifik.

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,095
Deals
1
Jeg var oppe hele natten og gennemgik forskere og patenter, og her er mine resultater

L(+) vinsyre (2R,3R) er den naturligt forekommende isomer, og da den har chiralitet ir R,R, bøjer den lys og er optisk aktiv. D(-)(2S,3S) er også optisk aktiv. Disse 2 forbindelser er enantiomerer. De har samme kogepunkt, frysepunkt, temperatur, molvægt osv.
Diastereomeren af begge er mesovinsyre. (2R,3S eller 2S,3R) de 2 mesoer er enantiomerer.
Det, der gør en forbindelse optisk aktiv, er at bøje lys. Hvad får den til at bøje lys? At have et ujævnt plan af kulstofsubstituenter. For eksempel er L(+)-vinsyre aktiv. Den bøjer lyset til højre og højre (jeg siger højre, men jeg bruger bare højre som reference). Det samme med D(-)-vinsyre, den bøjer lyset "til venstre". Mesovinsyre er chiral, men ikke optisk aktiv. Fordi (for eksempel) 2R,3s bøjer lyset til højre og venstre igen med en nettogevinst på 0°.
Grunden til, at vi taler om optisk aktive forbindelser, er, at aktive forbindelser har et højere smeltepunkt og et højere kogepunkt. En anden måde at se det på er, at de størkner (krystalliserer) ved en højere temperatur. Ja, en optisk aktiv forbindelse krystalliserer før en inaktiv. Nu kommer vi til pointen.
Hvis du bruger D(ss)-vinsyre, er D-(S)-metamfetamin optisk aktiv (S,S,S), og L(R)-metamfetamin er det ikke (R,R,S).
Det modsatte er også tilfældet. Hvis du bruger den naturlige isomer af vinsyre, krystalliserer levo-metamfetamin først, så hvis du bruger naturlig vinsyre, er krystallerne affaldet. Omarbejdningen. Moderluten indeholder dextro-meth.
Hvis du bruger racemisk D,L-vinsyre på racemisk meth, krystalliserer du racemisk metamfetamintartrat. Du har spildt din tid.
Resumé af opfindelsen: Brug én vinsyreisomer, og hvis du vil have D-krystaller, skal du bruge D-vinsyre. Ellers brug L og filtrer krystallerne fra.
Tag dine referencer med, når du kommer for at debattere disse fakta.

View previous replies…

Labchef

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
2
Det, du siger, er, at D-vinsyre med salt udløser "L amph d tartrat", mens L-vinsyre vil udløse "D amph L tartrat". Er det rigtigt?

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
Meget fint forklaret, og jeg er 100 % enig med dig. Jeg vil gerne tilføje: Levo-metamfetamin-tratrat er ikke opløseligt i kold methanol (meget lavt). Brug det til at skylle L-metamfetamintratratet ud. Efter at jeg begyndte at skylle, steg mit endelige udbytte af d-metamfetamin med ca. 5%. Det kan også varmt anbefales at bruge et polarimeter til at måle kiralitet. Hvis det er nødvendigt, kan man selv bygge det.

Labchef

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
2
Et medlem med ekspertstatus foreslår at bruge DL-vinsyre til at adskille begge isomerer, dvs. at DL-vinsyre vil salte D-amf/meth-tartrat og opløse L-amf/meth-tartrat i alkoholens moderlud. Tror du, at det er muligt at få D-amf/meth ved hjælp af DL-vinsyre? I øjeblikket kan jeg kun få L-vinsyre. Jeg håber snart at kunne udføre opløsningen og få ren D-meth.

Acab1312

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
84
For mig virkede d,L-vinsyre ikke, L-vinsyre er den mest effektive og billigste at arbejde med.
Der er også muligheden: via dibenzoylvinsyre er den chirale adskillelse højest i en passage, men også den højeste med hensyn til pris. Men jeg har lagt en syntese ud for dibenzoylvinsyre

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,095
Deals
1
Siden da har jeg lært, at L tartaric ikke vil binde sig til D meth på grund af sterisk hindring og vice versa. Jeg er ikke sikker på, om det er det samme for amfetamin eller ej. Hvis det er tilfældet, så er det L-amp-L-tartrat eller D-amp-D-tartrat, fordi det er de optisk aktive isomerer. Hvis du har 1L,2D eller 1D,2L, er nettorotationen 0. Begge chirale kulhydrater skal dreje samme vej for at være optisk aktive.

Labchef

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
2
Så jeg kan ikke bruge L-vinsyre til at adskille D og L og få ren D-amf/meth, er det det, du siger? Kan DL-vinsyre bruges til samme formål?

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,095
Deals
1
Nej, det sagde jeg ikke. Du kan L- eller D-vinsyre, hvis du bruger L, har du L-meth L-tartrat, et syresalt (og D-meth base. Saltet udfældes fra ikke-polært opløsningsmiddel, og du filtrerer det fra, og reaktionsblandingen indeholder stadig D, som du kan hcl (hcl er ikke chiralt, så det knytter sig naturligvis til begge). Hvis du bruger D yartaric A) er det dog meget dyrere, 2) det er overvåget, VI) DU skal fjerne tartratet og hcl det

Labchef

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
2
Okay, det var faktisk det, jeg tænkte. Videoen ser ud til at forvirre folk, fordi DL blev brugt til opløsningen. Tak for afklaringen