Redigera (18:e): Dra åt helvete DDOSER. Mitt långfinger är riktat mot dig, medan min kuk är riktad inuti din mamma.
Det blev just 10X gånger svårare att ta ner en befintlig anslutning till Dread. Du kommer förmodligen fortfarande att få timeout-problem (mer nu) som kommer åt Dread men ta en ny identitet och du kommer förhoppningsvis att komma till captcha. Det kommer fortfarande att vara långsammare än jag skulle vilja snart nog kommer jag att justera denna introduktionsprocess runt ringen vi kommer att vara i princip omöjliga att ta ner (såvida inte Tor-nätverket går ner). Åtminstone är det hoppet.
Jag skulle också vilja ge en stor hyllning till det stöd vi har fått under den här driftstoppstiden. Folk hatar att vi går ner lika mycket som vi hatar att det händer. Det gör det hela värt det när vi får allt gjort. Vi kommer att arbeta flera dagar för att stabilisera denna process för att hålla upptiden hög och förbättra nåbarheten.
Det är intressant att se förändringen i Tor-nätverket när attacken mot Dread startade:
https://metrics.torproject.org/torperf-failures.html?start=2022-09-01&end=2022-09-18 (mätvärdena släpar efter ungefär två dagar). Det kommer inte att bli mycket bättre förrän attacken upphör eller POW inträffar. Vi behöver cirka 800 fler GUARD-noder i Tor-nätverket, så om bara en del av människorna i samhället bara kan öppna upp en guard-nod kommer vi att ha mer än tillräckligt. Du kan se instruktioner för att göra det
här. Se till att inte öppna upp för många vaktnoder samtidigt med samma IP-subnät eller värd (de kommer att flaggas som dåliga noder och kommer inte att läggas till!) Om du vill ha Dread online är det det enskilt bästa du kan göra för oss. Dessa kretsfel sabbar så mycket i bakgrunden.
Det är en kamp och Tor-nätverket är gränsen.