Det finns en NileRed-video på YT där han köper ett relativt rent prov av "eterisk mandelolja" eller något liknande från ebay och säger att det är tillräckligt rent för att användas - som det är - i reaktioner, men fortsätter att rena det ändå. Fester säger att man ska köra ett vakuum i några minuter för att avlägsna HCN. Det nämns att BAE / benzaldehyd är kontrollerat ämne i USA, vilket är roligt eftersom jag bokstavligen tog en liten flaska BAE på marknaden igår och listade som den enda ingrediensen: benzaldehyd. Jag inser att detta låter bättre på papper.
Jag är ledsen, min vän Frit, men jag förstår inte mycket av vad du säger. Det som du har sett och beslutat var eller inte var praktiskt för dig eller någon annan kommer inte nödvändigtvis att vara sant för alla. Jag försöker sätta upp en produktion, broder, om du förstår vad jag menar, och det som stoppar mig, från och med nu, är bristen på en viss ingrediens. För tillfället har jag Ma Huang som en sista utväg, men jag försöker inte ens gå den vägen om jag inte måste. Min huvudprioritet just nu och framöver är att inte dra någon uppmärksamhet eller lämna ett spår överhuvudtaget.
Om man vill öka produktionen, säger Fester, är detta ett genomförbart alternativ till att köpa piller eller utvinna växter. Om man ville starta en 5Gal hink eller två för jäsning av bensaldhyd, är ingen av den utrustning du talar om nödvändig, och kostnaden för melass / socker / jäst / BAE är inte relevant för mig. Även om en destillations- / återflödesapparat etc. skulle vara trevlig och hjälpsam, är jag inte där ännu.
Att extrahera L-PAC är relativt enkelt, (enligt denna skiss i somm). Filtrera mäsken och använd en toluen- eller etertvätt för att dra den och avdunsta. Jag försöker se denna process till efedra, och så nästa steg är att använda metylamin för reduktion. Om det har gjorts och gjorts, så pratar ingen verkligen om det eller verkar veta mycket, som jag kan hitta. Förlåt mig för att jag söker utarbetande och tar allt med ett saltkorn, trots all flexing och street cred. Som jag sa lär jag mig mycket i processen att sortera ut allt, i alla fall. Tack för din tid och input. o7