Jag kan verkligen inte beskriva hur glad jag är över att ha fått det här gjort, trots att jag INTE hade någon vetenskaplig kunskap - annat än grundläggande kemi i gymnasiet (som jag INTE ägnade någon uppmärksamhet åt och tillhörde gruppen "dumma barn" - det kunde omöjligt vara så att vi bara inte var intresserade!) OCH mer relevant information från att ha gjort barkextraktioner mycket MEN jag fann att jag MÅSTE tänka på det som helt annorlunda och även på delar där jag först trodde att jag kunde jämföra, kunde jag verkligen inte - DET närmaste till extraktionen är det näst sista steget där syntesen sa till mig att helt enkelt avdunsta bort all hexan men jag ändrade den för att göra en frysfällning eftersom jag hade kunskapen om att det var ett kolväte, jag visste att nafta är en massa olika icke-specifika kolväten och jag satte 2 + 2 tillsammans.
Det var verkligen lättare för mig att bara veta att det är en HELT separat process ...
Om jag skulle gå tillbaka i tiden - eller om du läser detta och tänker att det blir billigare att ställa in ett helt laboratorium och syntetisera DMT från grunden för att sälja - eller till och med att inta, kan jag försäkra dig om att det inte är det. Iv sa hela vägen igenom det här är inte varför jag gör det här ... det är en personlig strävan efter kunskap.
Jag skulle också föreställa mig att de flesta som skulle försöka göra detta skulle göra det på fritiden, kanske på ett laboratorium du arbetar på eller är en undergrad kemistudent eller till och med postgrad och gör lite extra "arbete" på sidan - DET kan mycket väl vara billigare, men att börja från början? Nä ... bry dig inte, inte för en första syntes i alla fall.
Om jag FAKTISKT hade brytt mig om att jämföra strukturerna för DMT med något som meskalin - skulle jag förmodligen ha sett att meskalin är en enklare molekyl, några av de psykedeliska amfetaminerna skulle också vara en intressant - varför jag är tveksam till att använda den lilla mängden nitroetan jag har, vilket gör standard r-amfet.
Aaaanyway - jag tänker prova detta i större skala men jag vill se om jag kan få ut lite mer av den ursprungliga oljan från steget före detta ...
Det här är inte lika elegant kemi som indolvägen, skulle jag säga MEN mycket lättare och jag skulle vara intresserad av att se om att göra det med STAB uppenbarligen under sura förhållanden skulle göra det lättare att kristallisera i slutet, för den biten har varit en ABSOLUT bollvärk!
Tänk på att jag inte hade en lämplig exsickator i labbkvalitet förmodligen saktade ner mig lite liksom att jag inte visste skillnaden mellan en vakuumexsickator och en vakuumkammare! Så jag gjorde bodge den sista biten lite genom att inte dra så stark av ett vakuum som jag skulle ha velat MEN att sitta den ovanpå min mantel vid 50c....it fungerade och som ni kan se i morse var jag ÄNTLIGEN kvar med den vaxartade skrapbara substansen längst ner och kristallerna som bildades från frysen runt kanten.
Nästa gång skulle jag också försöka använda en kristalliseringsskål istället för en bägare och jag skulle också se till att jag gör det från ett varmt oljebad också, bara verkligen sakta ner den kylprocessen så mycket som möjligt.
Åh och mer blodigt heptan!!! Jag använde n-heptan eftersom det var allt jag kunde hitta men att lära mig mer om heptan idag kan jag nu se varför vissa andra synteser som jag sett av denna natur använder som 1,2-hexan som faktiskt är en typ av heptan.
Gah -
det är verkligen, ju mer jag lär mig, desto mindre verkar jag veta !!!