Amfetaminsyntes i en kruka från P2NP med NaBH4/CuCl2 (skala 1 kg)

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Ja, jag kunde inte heller se varför jag inte skulle göra det, så jag försökte. Det verkade fungera som en smäck.
Jag kan inte vittna om avkastning ännu, men jag har en flaska formylamphetmaine över aceton och MgSO4 som står i kylen och väntar på att saltas ut. Jag måste dock koncentrera och rengöra lite svavelsyra först, jag har inga koncentrerade grejer liggande just nu. Vårt arbete är aldrig färdigt ...
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Så jag försökte salta ut en liten mängd med lite svavelsyra i aceton, och när lösningen blev neutral blev den också ganska starkt grön. Det finns ett litet lager salt på botten, men det är inte särskilt mycket. Hmmm... Jag antar att den gröna färgen kommer från kopparsulfat som fortfarande är i lösning och som fälls ut igen när man tillsätter H2SO4? Eller finns det någon annan förklaring? pH-värdet är perfekt 6.
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Hej Madhatter,

Det här hände mig också en gång, och det berodde på felaktiga pH-stickor.

Så jag försurade amfetaminoljan för mycket.

Prova nya pH-stickor, doppa 2-3 stickor i amfetaminoljan, skaka dem inte när du tar ut dem, lägg dem på bordet och låt dem vila i 30 sekunder och kontrollera ditt pH-värde.

Bästa hälsningar
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Menar du det? Tja, det salt som produceras verkar inte heller vara helt rätt. Det är för ... fluffigt. Mer som nålkristaller än amfetaminsalt. Jag gjorde också en liten bioanalys och det verkar inte ha någon effekt.
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Nålkristaller, säger du.

Har du haft din amfetaminolja i frysen eller kylskåpet över natten?

Har du vakuumdestillerat din amfetaminolja?

Bäst
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Ja, den har förvarats i frysen utspädd med vattenfri aceton, över MgSO4. Den är klar men blekgul. Nej, jag vakuumdestillerade den inte.
Men det här var bara en liten del av det jag gjorde som en testkörning, eftersom svavelsyran jag använde var tveksamt smutsig. Jag väntar på rena reagenser, men jag kommer förmodligen att använda 85% fosforsyra eftersom det är tillgängligt.
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Så här är det,

"Nålkristallerna" uppstår faktiskt genom frysning av amfetaminolja utan vakuumdestillering.

Om du går tillbaka i tråden kan du se att jag har skrivit om detta problem men i form av en gelé.

Den gelén släpper ut dessa kristallnålar men jag vet inte varför de uppstår.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Förlåt, jag hade fel. Det förvarades inte i frysen, det förvarades i kylskåpet, långt under fryspunkten. Och det slutliga saltet vakuumfiltrerades, så all frysning skulle ha smält.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Förlåt, jag hade fel. Det förvarades inte i frysen, det förvarades i kylskåpet, långt under fryspunkten. Och det slutliga saltet vakuumfiltrerades, så all frysning skulle ha smält.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Och så är det något konstigt:
Jag sparade den svarta slurrydelen av reaktionsblandningen och kombinerade den med vattenskiktet från freebase-separationen. Hällde i en massa aceton och lät den stå över natten i en temperatur strax över nollan.
När jag kom för att hämta den i morse fanns det förväntade klara skiktet ovanpå, men det undre skiktet var SOLIDIFIERAT med klara, stenhårda kristaller. Så hårda att de måste mejslas loss. Jag försökte lösa några av dem i tolune, aceton och vatten, men de är olösliga. Själva kristallerna är klara som is, men de har bildats runt den svarta nanoslurry av CuSO4.
Se bifogad bild tagen i bägaren.
Vad i hela friden kan det här vara?
 

Attachments

  • NTh5jdIARm.gif
    NTh5jdIARm.gif
    1.8 MB · Views: 242

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Efter lite eftertanke och experiment är jag ganska säker på att det här är boratkristaller. De löser sig alldeles utmärkt i varmt, syrahaltigt vatten.
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
@MadHatter, jesus christ detta har irriterat mig länge, men jag kan äntligen sätta stopp för det.

Du har rätt, "slammet" är boratkristaller från NaoH, jag gjorde bara en annan reaktion och resultatet var exakt detsamma.

Bästa hälsningar
 

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Joined
May 21, 2022
Messages
230
Reaction score
206
Points
43
Deals
3
Hej på dig,

Så jag gjorde en mindre sats igår av 150g P2nP och extraherade amfetaminoljan.

Jag satte 0,5L olja i en pyrexbägare med plastfolie på toppen med gummiband över den och 0,5L i en sluten plastflaska. Båda lagrades i kylskåpet över natten.

Resultatet blev att amfetaminoljan i pyrexbägaren fortfarande var flytande och att amfetaminoljan i plastflaskan hade kristalliserat.

Bästa vänliga hälsningar
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Nä... Jag tror inte att amfetaminoljan kristalliserar. Jag tror att det är boratkristaller från NaBH4.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Så det här var ett totalt misslyckande. Jag tror att den misslyckades med en av reduktionerna. Den första reduktionen sker när P2NP tillsätts, det bryter dubbelbindningen i P2NP-molekylen. Den andra reaktionen äger rum när aminen bildas och katalyseras av nanopartiklar av koppar från CuCl2-lösningen.

I de skrivningar jag hittade på andra forum rekommenderas att man tillsätter hela kopparlösningen på en gång, inte droppvis. Jag tror också att det skulle vara en bra idé att tillsätta mer NaBH4 före tillsatsen av kopparlösning för att underlätta den andra reduktionen, om allt från den första tillsatsen har förbrukats av den första reduktionen och genom reaktion med vatten.

För det tredje, när temperaturen är 80 C tror jag att det är bäst att återföra den förångade IPA:n till kolven, eftersom den kan föra med sig a-olja som bildats om lösningen är basisk.
Jag skulle sedan syra lösningen. När jag gjorde denna reaktion var den klara delen av rm redan i två lager på grund av att den var alkalisk. Det vill man inte ha ännu, så genom att tillsätta HCl tills den blir sur får man ett klart skikt ovanför kopparoxidskiktet.

Jag skulle sedan destillera bort IPA helt och hållet, med produkten låst i vattenskiktet.

DÅ skulle jag lägga till NaOH-lösning till rm, vilket skapar ett oljelager av produkt. Detta skulle jag ångdestillera direkt från reaktionskolven till en annan kolv, behandla vattnet / oljan i den kolven med saltlösning och sedan separera i en sep-tratt. Slutligen, naturligtvis, torka över MgSO4.
Och sedan salta ut det. Och jag kommer att bli fördömd om det inte fungerar.

Om det behövs kommer jag att lägga till mer kopparlösning och NaBH4, till och med värma lösningen i den andra reduktionen för att få igång den. Aminering kommer att ske.
 

Hank Schrader

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 10, 2022
Messages
79
Reaction score
165
Points
33
Tidigare, när det fanns tonvis med nitroetan i OSS-länderna, producerade alla enorma mängder nitropropen.
Mina kollegor vid negativa temperaturer har lärt sig hur man får nitropropan med nästan 93% utbyte.
Många experiment gjordes, och från 1 kg (~ 6,13 mol) av icke-substituerad nitropropen erhölls 941 g (~ 5,7 mol) nitropropan.
Som jag sa tidigare är det stadium där propan erhålls av stor betydelse.
Ju mer korrekt det görs, desto större blir utbytet av den slutliga aminen efter reduktion.
Propan i sig kan reduceras på något sätt, vare sig det är amalgam, zink, elektrolys, Raney-nickel vid låga temperaturer eller palladium på kol.
Fördelen med att återställa nitropropan på amalgam är skalningen på många sätt jämfört med nitropropen.
Idag kommer jag att visa dig en metodreduktion av nitropropan med ett utbyte på 60-65%

Som vi kan se, propan. Propan laddas i en lösningsmedelskolv och en katalysator tillsätts. Flaska med tre halsar. Kolven är utrustad med ett termoelement, en återflödeskondensor och en extra vätgasförsörjning.
Vätgas genereras i grannkolven, som tillförs i små portioner. (Du kan använda en vätgastank).
Varje timme tar vi prover och ser hur reaktionen fortskrider.
När analysen visar att källmaterialet är förbrukat stoppas reaktionen och dekanteras från katalysatorn.
Amfetamin isoleras utan ytterligare rening.

Metoden kan förbättras och aminutbytet kan bli mycket högre.
Det räcker att göra mer övertryck på 2-3 bar.
I allmänhet kan metoden ge 90% utbyte.
 

Attachments

  • ej2rB0RSDf.jpg
    ej2rB0RSDf.jpg
    190.5 KB · Views: 129
  • xuKa1BTPgU.jpg
    xuKa1BTPgU.jpg
    193.5 KB · Views: 135
  • wVBkt7Tqxl.jpg
    wVBkt7Tqxl.jpg
    231.4 KB · Views: 135
  • j61SFZoOTY.jpg
    j61SFZoOTY.jpg
    138.7 KB · Views: 140
  • V0p5K1xqde.jpg
    V0p5K1xqde.jpg
    149.1 KB · Views: 118
  • xSqKps5e0G.jpg
    xSqKps5e0G.jpg
    132.8 KB · Views: 120
  • 6HlKWnbRki.jpg
    6HlKWnbRki.jpg
    151.1 KB · Views: 125
  • P8IZK10Xph.jpg
    P8IZK10Xph.jpg
    170.3 KB · Views: 127
  • AMb4gsyPml.jpg
    AMb4gsyPml.jpg
    227.4 KB · Views: 133
  • 9JdqbC3yQs.jpg
    9JdqbC3yQs.jpg
    119 KB · Views: 127

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Så i en anda av ett nytt år vill jag uppdatera min tidigare sorgliga och tråkiga negativitet,

Jag hittade lite kraftigt utspädd men ren svavelsyra i garaget, och eftersom jag trodde att min reaktion hade gått åt helvete tänkte jag "Låt oss blanda den här skiten, se vad som händer". Du vet, den grundläggande teorin bakom all sund vetenskap.
Så till den mycket misstänkta 500 ml flaskan med möjligen amfetaminolja (eller något) som jag har haft stående i kylskåpet i en vecka tillsattes ... ja, tillräckligt med svag, vattenförorenad svavelsyra för att göra den neutral. Lätt grumling synlig, men verkade försvinna. Tja, det är inte som om jag hade några förhoppningar, sa Ior The Old Grey Donkey.
In i kylskåpet i en timme. När den togs ut tycktes en genomskinlig jello ha bildats i flaskan. Jaha, tänkte Ior igen, allt bara skit. Om Ior använde ordet "fuck" skulle han tänka "fucking polymerized piece of shit".
Men jag vakuumfiltrerade ändå bara för att titta närmare på den här gelen. Kan det vara botemedlet mot cancer?

Men se och häpna!
Kvar i Buchner-tratten efter att ha sugit av den fanns ett fast tjockt lager av vit, pastös fällning. Jag skrapade ner den i en kristalliseringsskål och lät den torka en liten stund. När jag kom tillbaka och stack in min nyfikna näsa i skålen slog NOSTALGIA mig som en KLF-låt: det stank precis av den där sjukligt blommiga lukten som vissa riktigt starka speeder brukade ha på marknaden i Europa. Den fick olika namn i olika länder, men vanligtvis betydde de alla "blomma" ändå.

Så nu blev jag faktiskt lite intresserad och vetenskaplig. Hade jag gjort föroreningen som orsakar den äckliga blommiga lukten, eller hade jag gjort blommig speed? (ja, jag vet att det är speed MED föroreningen i sig. Plesae gå bort)

Relly, jag hade inga riktiga drogreaktionstester hemma. Jag ville inte heller vänta längre på den här jävla skitstöveln som var så jävla jobbig. Det var MIller Time.

"Tja, coola katter dör av nyfikenhet, inte av ålderdom" tänkte jag och stoppade en halv tesked i munnen.
HORRIBLE, horribel horribel blommig arom och den vanliga bitterheten hos många kemicsls. Vetenskaplig anmärkning 1: Jag dog inte under de första minuterna av ingesitng det. Inget organ verkade kritiskt misslyckas.

Så bioassay:

1. 8:22 PM. En halv tesked av äckligt blommigt luktande okänt hemmagjort salt, med okända mängder kontaminationer eller toxicitet intaget på tom mage. Detta är vad som i vetenskapliga kretsar kallas "Mycket Mycket Mycket Mycket Dumt".

2. Fundera över mina beslut i livet. Hade min gamla flickvän rätt hela tiden? Är jag en fullständig och total idiot? Ja, det kanske jag är, men jag är inte död än.

3. 8:45. Inget mer. Bara den grå sörjan av självtvivel och frustration över att ha misslyckats.

4. 8:55 Det här som min flickvän berättar för mig om sin dag låter jäkligt intressant! Vi måste diskutera det här vidare, det finns många vinklar på det.

5. 21:00 Om. Du vet, nästan allt jag tänker på är riktigt riktigt intressant och borde tas upp till diskussion egentligen. Men jag tror nog att jag ska hålla käften ett tag, hur obehagligt det än är.

6. 9.20. Ok. Nu är den förbannade FOTBOLLEN på TV intressant. JAG ÄR OFFICIELLT HÖG SOM FAN, sport är för efterblivna och folk som skriver med versaler. Bäst att fejka en gäspning och magont och hävda ett behov av att sova ensam i natt. För det blir ingen sömn i natt om du inte är helt nedsövd. För håren på min nacke reser sig nu.

7. 9.30 PM ---> 8 Am och bortom.
Små hårstrån som reser sig och behagliga frossa som går genom min kropp fortsätter i typ 1-2 timmar.
Jag skrev tre artiklar, två porrnoveller, chattade med folk på ett visst socialt forum tills de bannlyste mig, jag katalogiserade allt på min hårddisk riktigt snyggt. VERKLIGEN. SNYGGT.
Skrev ytterligare en skelettartikel. Hittade en bra porrsajt. Slutet.

Detta är förmodligen den mest potenta hastighet jag någonsin har konsumerat. 24 timmar och jag är fortfarande jackad. Jag börjar komma till den punkt där vissa diazepamer faktiskt kan hjälpa mig att sova, kanske, men om jag hade tagit dem igår skulle jag förmodligen bara få riktigt dålig balans och falla över saker - samtidigt som jag gör allt ovanstående.


TLDR: Jag gjorde a-olja genom NaBH4 / kopparvägen och tyckte att det var skit. Försökte syra den, fick geléliknande lösning. Gelé blev salt i vakuum buchner. Salt luktar äckligt blommigt. Någon idiot intog det för att prova det och skriver nu mycket långa meddelanden 24 timmar senare. Mycket potent hastighet!
BBIT VARFÖR LUKTAR DET SOM JÄVLA BLOMMOR?

Eller inte blommor egentligen. Som om någon riktigt baaaad kemist från något östeuropeiskt land som alltid har sångare som ser ut som wannabe porrskådespelerskor som deltar i Eurovision försökte göra en lukt för en toalettrengöring som han skulle kalla "Flowery". Den sortens blommig. Den dåliga sorten.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Åh, en sak till: om du har en sådan här hastighet, hur mycket rengöring måste den genomgå för att anses vara någorlunda säker för intravenös användning? (Jag menar förutom de normala biverkningarna som att förlora sina tänder med sinne och relationer, och sluta utföra fellatio för pengar i gathörnen)
Och vilken typ av rengöringar?
 

mithyl2

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 19, 2022
Messages
264
Reaction score
26
Points
28
Jag är glad för din skull att du äntligen har fått lite fart.

Skulle inte en standard acetontvätt med en buchner-tratt vara tillräcklig?

kanske också få det energitestat
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Ja, det är klart att du har rätt. Jag gjorde en acetontvätt på en mindre del av den (fruktansvärda) avkastningen och blomlukten var faktiskt i huvudsak borta bara genom det. Gud de måste ha varit lata och slarviga på 90-talet.
Vad menar du också med "energitestad"?
 
Top