- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 67
Leuckart är så enkelt, men avkastningen är absolut skräp.
Om folk kunde räkna ut hur man ökar avkastningen skulle detta hjälpa den hemliga kemisamhället så mycket.
Tydligen kan magnesiumklorid användas som en katalysator, från vad jag har samlat online, kanske det kommer att hjälpa utbytet några procentenheter.
Om folk kunde räkna ut hur man ökar avkastningen skulle detta hjälpa den hemliga kemisamhället så mycket.
Tydligen kan magnesiumklorid användas som en katalysator, från vad jag har samlat online, kanske det kommer att hjälpa utbytet några procentenheter.
↑View previous replies…
- Reaction score
- 1
Jag har inte länken till hands, men jag har läst i Rhodium-arkiven att användningen av en Dean Stark-fälla fylld med vatten ökade utbytet. Genom att ta bort vatten när det genererades men hålla fällan full gav ett bättre resultat.
- Solutions
- 1
- Reaction score
- 157
En kort genomgång: Framsteg i syntesen av aminer genom Leuckart-reaktionenav Qasim Umar och Mei Luo
Där går du, massiva ökningar i avkastning och även hastighet.
En kort genomgång:Framsteg i syntesen av amingenom Leuckart-reaktionen
Denna översikt presenterar en sammanfattning av reaktioner som äger rum under "Leuckart-typreaktionen". Betydelsen av, liksom de senaste framstegen i, syntesen av aminer genom enkla och billiga metoder med användning av lättillgängliga råvaror diskuteras. Denna genomgång inkluderar alla...
www.mdpi.com
Där går du, massiva ökningar i avkastning och även hastighet.
↑View previous replies…
- Reaction score
- 0
Jag förstår inte något av skiten i det där pappret, snälla förklara det. Också hur hög är avkastningen med detta, vilka kemikalier måste användas och hur snabbt går det här skiten upp? Om möjligt gör bara ett diagram plz.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 1
Ok hur mycket yeild-ökning är det och finns det någon syntes av detta gjort med förhållanden mellan Chems