Syntes av mefedron (4-MMC) [2B4M, etylacetat, metylamin HCl]

WalterFan

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
8
Får jag ställa en fråga om ma.HCI-delen? Jag har tittat på ditt inlägg om att lägga till ma.HCI direkt i blandningen, och jag försöker också det en gång nyligen, jag har ett problem när jag löste 2b4m i lösningsmedel, ska jag följa med NaOH + vatten och börja röra om och sedan lägga till MA.HCI omedelbart med små portioner? Om jag inte missförstod det, skulle hela blandningen bli mörk efter tillsats av NaOH-vatten, det händer innan någon MA.HCI följde, för det var vad som hände under min syntes, så gjorde jag något fel? Eller är det normalt? Bästa hälsningar

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
85
Deals
11
ja exakt som i beskrivningen
plaese typ steg vad du exakt gjorde som i mitt ämne
gör samma sak

WalterFan

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
8
Först och främst använder jag bensen 1 L för att lösa 500 g 2b4m, och det kan inte lösas helt i början, så jag värmer upp det lite tills det löser sig, efter det är lösningen varm men inte kokande. Jag använde 10L rund bottenkolv

2. Jag förbereder NaOH aq-lösningen (300 g NaOH och 600 ml vatten, precis tillräckligt för att lösa upp den), jag låter den svalna till rumstemperatur, sedan lägger jag till den i del 1-lösningen. Direkt efter att jag lagt till det på en gång kommer lite djupbrun olja upp, sedan börjar jag omrörningen, hela saken blir brun och släpper ut lite rök (bara lite), sedan mäter jag temperaturen omedelbart, den är cirka 40-45 grader. Och jag slutar aldrig omrörningen.

3. Jag förbereder 400 g MA.HCI, jag tillsatte det i mycket små portioner, cirka 10-20 g varje gång, det tog mig cirka 2 timmar att avsluta, eftersom jag håller temperaturen runt 45. Och jag kan se botten har NaCI fortsätter att stapla upp, och har några bubblor som kommer från botten också. Efter att jag tillsatt all MA.HCI fortsätter jag att röra om tills temperaturen sjunker själv.

4. Jag filtrerar ut NaCI och tvättar det med vatten två gånger, hela lösningsmedlet är fortfarande mörkt, sedan fortsätter jag med försurning med 5:1 aceton och HCI tills ph5, droppvis med nål. Men fortfarande mörkt.

Jag är rädd att jag gjorde något fel, i själva verket, så länge jag sms: ar detta svar, sitter den mörka lösningen för närvarande i mitt kylskåp i 3-4 timmar redan. Jag söker verkligen hjälp om det, jag ber att jag kunde ha något resultat imorgon, bästa hälsningar.

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
85
Deals
11
1. Lägg den i frysen i 12 timmar, så kanske du får ut något av den :)
Varför använda bensen? Kan man inte få andra lösningsmedel?
varför de proportionerna. Läste du innan du tillsatte det eller vad var orsaken till sådana mängder 200 ml lösningsmedel 100g 2b4m, och metylamin i sådana proportioner. Varför är det så?
Jag kan bara gissa, men förmodligen var 2b4m inte helt upplöst eller temp var redan för hög. Har aldrig hänt mig att det blivit mörkt i början. Det kan också finnas andra faktorer. Temperaturen var hög, det kan finnas någon reaktion med bensen och NaOH.
För framtiden, om du vill ändra något bara 1: a kontrollen, kommer det att undvika misstag.
Jag föreslår att du bara helt enkelt går efter etylacetat och bara håller proportionerna ok?
nu precis som i början, lägg i frysen för 12ha och gå filtrering efter det, kanske får du lite av produkten, du kan visa mig senare vad du har.

WalterFan

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
8
Jag använde bensen är för att jag såg en annan syntes kan tillämpa den som lösningsmedel, och etylacetat är förbjudet i min stad; om förhållandet mellan metylamin är för att jag såg en annan artikel om 1 mol 2b4m kombinera 1 mol metylamin kan bilda 1 mol 4-mmc, men vad jag har är MA.HCI, så 400g MA.HCI finns 200g runt MA, med tanke på mitt dåliga kylförhållande, så jag bestämde mig för att använda 2 gånger mängden metylamin för 500g 2b4m.

Jag är verkligen tacksam för ditt svar, jag kommer tillbaka till dig senare, jag hoppas att jag kan få ut något av det också

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
85
Deals
11
Använd mer lösningsmedel nästa gång, det blir lättare att hålla temperaturen och kontrollera att det är det faktiska temp för att kontrollera dess situation. Du kan också använda vattenbad.

förmodligen kommer du att få en hel del föroreningar, så 1: a gör det torrt och använd sedan aceton med långsamt fitlration, kanske får du fortfarande något ut

c01db100d_india_mephedron

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Reaction score
6
Cas-nr. ?
  1. SALTSYRA 2M/2N
  2. Saltsyra 33
  3. HCL N10
Vilken av dem ?

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
85
Deals
11
för vilket ändamål

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
85
Deals
11
du mentoinför surgörningförmodligen :) sedan hcl aq

TucoSalamanca.

Don't buy from me
Resident
Language
🇹🇷
Reaction score
27
----mephedrone synthesis---
10 g bk4
50 ml etylacetat
200mlh2o
10g naoh 20mlh2o2
15gr metylamin
70 ml kall aceton
5-7 ml hcl-syra
3x30ml h2o
Är min beräkning korrekt? Jag kommer att börja med denna mängd.

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
85
Deals
11
20 ml H2O för NaOH

hcl och aceton (om det används för rening) beror på

View previous replies…

TucoSalamanca.

Don't buy from me
Resident
Language
🇹🇷
Reaction score
27
Jag tror att 6 ml hcl-syra och 70 ml kall aceton kommer att räcka för renhet.

Dr. MMX

Professional
Manufacturer Seller
Language
🇺🇸
Reaction score
85
Deals
11
SOM JAG SAGDE beror det på
du använder aceton 1;1 freebase kvar och hcl tills ph 5-6 :)
du använder aceton afetr vänster från frysen om det inte är vitt