Först och främst använder jag bensen 1 L för att lösa 500 g 2b4m, och det kan inte lösas helt i början, så jag värmer upp det lite tills det löser sig, efter det är lösningen varm men inte kokande. Jag använde 10L rund bottenkolv
2. Jag förbereder NaOH aq-lösningen (300 g NaOH och 600 ml vatten, precis tillräckligt för att lösa upp den), jag låter den svalna till rumstemperatur, sedan lägger jag till den i del 1-lösningen. Direkt efter att jag lagt till det på en gång kommer lite djupbrun olja upp, sedan börjar jag omrörningen, hela saken blir brun och släpper ut lite rök (bara lite), sedan mäter jag temperaturen omedelbart, den är cirka 40-45 grader. Och jag slutar aldrig omrörningen.
3. Jag förbereder 400 g MA.HCI, jag tillsatte det i mycket små portioner, cirka 10-20 g varje gång, det tog mig cirka 2 timmar att avsluta, eftersom jag håller temperaturen runt 45. Och jag kan se botten har NaCI fortsätter att stapla upp, och har några bubblor som kommer från botten också. Efter att jag tillsatt all MA.HCI fortsätter jag att röra om tills temperaturen sjunker själv.
4. Jag filtrerar ut NaCI och tvättar det med vatten två gånger, hela lösningsmedlet är fortfarande mörkt, sedan fortsätter jag med försurning med 5:1 aceton och HCI tills ph5, droppvis med nål. Men fortfarande mörkt.
Jag är rädd att jag gjorde något fel, i själva verket, så länge jag sms: ar detta svar, sitter den mörka lösningen för närvarande i mitt kylskåp i 3-4 timmar redan. Jag söker verkligen hjälp om det, jag ber att jag kunde ha något resultat imorgon, bästa hälsningar.