Extraktion av syra-bas för Kratom

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1

Q5ZzWUGrkI

Introduktion
E3jagdOrTy

Alla som använder Kratom kan intyga att det är irriterande att sätta i halsen flera gram grovt pulver för att uppnå sitt eget personliga tillstånd av lycksalighet. Efter attnyligen ha utvunnit DMT från olika växtkällor undrade jag varför jag inte kunde använda samma typ av metodik för att utvinna de aktiva alkaloiderna (särskilt mitragynin och 7-hydroxymitragynin) från Kratom-pulver för att producera en kristallin lösning som är lättare att inta. Efter omfattande forskning i ämnet hittade jag bara en handfull handböcker i ämnet (som alla använde olika metoder och ibland var inkonsekventa i teorin) och ännu mindre information om de subjektiva effekterna av slutprodukten med olika administrationsvägar.

Utrustning och glasvaror.

  • 0,5 L Pyrex-skål;
  • 0,5 L (x2) och 200 ml (x2) bägare;
  • Magnetomrörare med uppvärmningsyta;
  • Pipett (eller Pasteurpipett);
  • Rakblad.

Reagenser.

  • 30 g Kratomblad ( pulver);
  • 200 ml 5% ättiksyra (AcOH);
  • ~ 40 g NaOH *;
  • ~ 40 mL Toluen;
  • ~ 200 ml destillerad (H2O).
* - NaOH är en stark bas som alltid bör hanteras med extrem försiktighet. Kombinationen av NaOH med vatten ger en exoterm reaktion och ska därför alltid tillsättas mycket långsamt till en lösning som innehåller H2O; häll ALDRIG H2O i en burk som innehåller NaOH, tillsätt alltid NaOH till en stabil flytande lösning istället.

Tillvägagångssätt

1. Jag värmde upp 30 gram av min Bali Kratom och tillsatte 200 ml Heinz destillerad vinäger (5% ättiksyra) i bägaren, vilket var precis tillräckligt för att täcka pulvret helt. Jag rörde sedan om denna blandning och lät sitta tills jag inte uppfattade någon ytterligare upplösning av Kratom, vid vilken tidpunkt jag tillsatte en lika stor mängd (200 ml) varm destillerad H2O.

2. Jag körde ett varmvattenbad (en elektrisk värmeplatta skulle fungera ännu bättre) och ställde lösningen i den och bytte ständigt ut ljummet vatten med nästan kokande vatten
.
HYlrW1cOIy
KCPIO2qsrE
GHTCa6lrQJ
3. Jag tillsatte NaOH aq.-lösningen tills pH ökade till 11.

4. När timmen hade gått (samtidigt som jag hela tiden höll mitt varmvattenbad varmt) tillsatte jag toluen. Använd cirka 1 ml toluen per 1 g blad som används. Tillsätt nu detta till din varma/varmt basifierade bladlösning och rör om väl
.
O6mYuLRGfv
2D3TyYteom
Om du har använt Bunsenbrännare eller alkoholflamman för att hålla lösningen varm, se till att de släcks innan du ens öppnar flaskan med toluen. Toluenångor är MYCKET brandfarliga. Bli inte en statistik. Använd istället metoden med varmt vattenbad som nämns ovan. När du har rört om toluenen i den varma/heta lösningen i ca 5-10 minuter, låt den sedan separera.
Mzv0TX95kJ
5. Du har två distinkta skikt, dra av det översta skiktet (toluen) med en glasögonpipett. Lösningen i pipetten (eller pasteurpipetten) ska se gul ut, nästan som platt Mountain Dew.
S8MZxECwPY
NjqMgPGl1D
6. Dekantera toluenskiktet till en platt glasbricka (Pyrex). Du kommer att använda denna för att samla upp din produkt och avdunsta toluenen. Du måste upprepa steg 4-5 med toluentillsats2 gånger till för att öka extraktionsutbytet.
9v17xGcmVw
C7Y4GiZXlI
7. Indunsta toluen framför en fläkt. Det är att föredra att göra detta utanför, men inte alla livssituationer kan rymma detta. Om du måste göra det inomhus, se till att du inte är nära några uttag. Det ärockså mycket viktigt att ha tillräcklig ventilation genom att öppna alla fönster eller dörrar som kan ge luftväxling.
KmQaUu23xk
8. När toluenet har avdunstat kommer du att få ett orange/gult lager på botten av brickan som luktar mycket blommigt. Ta ett rakblad och skrapa upp allt material, och du kommer att få detta (se nedan). Vid denna tidpunkt gjorde jag en acetontvätt och indunstade i en platt Pyrex-bricka för att få rena kristaller. Jag skrapade sedan upp detta för att få min slutprodukt.
Z1QCfTXxUV
TjyGwHaBQS
Efter en 40 g extraktion hamnade jag med ungefär 400 mg av dessa Kratom-kristaller. Det är ~ 1% avkastning.
 
Last edited:

PossumKid

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 17, 2022
Messages
14
Reaction score
7
Points
3
Vackert. Hur har du någonsin försökt några oxidationsprocesser till extraktet för att öka 7-HO & pseudoindoxyl (och så vidare) nivåer?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Ja, det är inte så enkelt som att extrahera. Det krävs tre steg, lite reagens och glasvaror. Jag ska göra ämne med manual. Håll dig uppdaterad.
 
Last edited by a moderator:

PossumKid

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 17, 2022
Messages
14
Reaction score
7
Points
3
Jag har haft viss framgång med UV, H2O2 och biokonversioner med hjälp av Aspergillus oryzae.

Vilka metoder har du provat?
 

NevaBetta

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 4, 2023
Messages
2
Reaction score
1
Points
1
Hej possum! Kan du utveckla din h2o2-metod?

im ska försöka det själv med bara h2o2 men också h2o2 & blekmedel.

kan du dela vad du använde såväl som hur länge du körde RX för? Jag har några 36% mitragynin som jag vill leka med och lära mig att konvertera i bra avkastning.

Jag har också rosa bengal som jag hade tur att köpa så jag arbetar också med att försöka fotoxidisering. Jag lämnade en kommentar till den här tråden för några minuter sedan. Jag arbetar fortfarande med en upparbetning för att ta bort biprodukterna och oreagerad rose bengal från alkaloiderna.

alla och alla detaljer uppskattas. Jag kommer att skriva ner och publicera varje metod och resultaten under de närmaste veckorna förhoppningsvis med god framgång!

tack!
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Kan du beskriva dina manipulationer? Kan du förklara hur du kontrollerade ditt resultat?
 

PossumKid

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 17, 2022
Messages
14
Reaction score
7
Points
3
Man kan öka 7-OH med bara solljus. Jag ska försöka hitta information om andra vägar i kväll.
Kommer också att se om det finns något jag kan göra för att tillämpa en del av den nya ibogaine-relaterade kemi som jag nyligen har lärt mig till alla kratom-härledda föreningar
"Det visade sig också att samma omvandling kunde
utföras rent med användning av singlet syre som genereras genom bestrålning med synligt ljus i närvaro
av rosenbengal, under luft eller ren O2-atmosfär, men avkastningen var fortfarande blygsam (schema S1A).
Intressant nog visade det sig också att denna fotooxidationsreaktion kunde äga rum vid rumstemperatur under
temperatur under solljusbelysning, utan behov av tillsats av ett externt reduktionsmedel
medel, om än i lågt utbyte (8% av NMR). Därför är det tänkbart att en liknande process inträffar
i själva växten, eller mer troligt, i torrt bladmaterial som har utsatts för luft under
lång tid, med starkt färgade fytokemikalier (t.ex. porfyriner) som fungerar som en ersättning för
ersättning för rose bengal. Detta fenomen kan förklara observationen av 7-OH i vissa
prov av Mitragyna speciosa, men inte i de som analyserats i denna rapport."

https://pubs.acs.org/doi/full/10.1021/acscentsci.9b00141
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43

kan dessa kristaller tas så här? om ja, hur? oralt?
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Finns det någon doseringsinformation för Eat Crystals? :)
 
Last edited:

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
för 5% syra ättiksyra, kan vi späda syra ättiksyra 80% med H2O?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Visst. 5% AcOH kan köpas i vilken livsmedelsbutik som helst
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43

som detta är ok?
UAWhjaBbiz
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,660
Solutions
3
Reaction score
2,736
Points
113
Deals
1
Skicka hit din framgångsrapport, det hjälper oss i vår community!
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Jag hade idén att dela på detta forum varje erfarenhet som jag kommer att försöka ... inga bekymmer
Jag hoppas bara att jag inte förorenar något ämne

ps: kratom är inte planerat dessa dagar men jag kommer att posta en gång gjort!
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Kan etylacetat användas i stället för toluen?

eller tror du att en kommersiell toluen som denna är ok? (ingen information... bara: toluene-3.3.b )
GybfTFQHKi
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Bensen och dess homologer. Etylacetat är inte det bästa valet för extraktion av alkaloider.
 

OttoBulletproof

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 2, 2023
Messages
18
Reaction score
15
Points
3
Kan nafta användas för extraktionen?
 
Top