Hemmagjord utrustning

brianvene1

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 21, 2022
Messages
20
Reaction score
12
Points
3
Hej, jag har nyligen observerat under min studie och forskning att användningen av hemmagjord utrustning nästan uteslutande används i hemliga laboratorier. Och det är inte på grund av brist på resurser, utan för att möjliggöra användning på ett diskret sätt, utan att dra uppmärksamhet till dess erhållande, i vissa fall med nära människor / grannar som söker diskretion.
OVxRl7pGm1


Min huvudfråga skulle vara att byta ut glaset där reaktionen äger rum och återflödet. Vilka alternativ skulle vi ha för att skapa utrustning från hushållsglas och stormarknadsburkar?

För produktion av 100 g till exempel med användning av syntes av metylamfetamin med användning av hypofosforvägen
 

Loooow

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 30, 2022
Messages
34
Reaction score
9
Points
8
Det enda du behöver är en kokplatta, en kastrull i lämplig storlek så att din kokkolv passar utan problem (som du bäst fyller med olja för att värma din kolv), en glasflaska i lämplig storlek för att låta slurryn reagera, en bit slang (slang för att ansluta en gasflaska till grillen eller liknande är bra tycker jag), en propp för att stänga kokkolven lufttätt (med ett lämpligt hål i den storlek att slangen kan pressas in och utan glapp).
en stor ballong (av tjockt robust gummi), och några stora förslutningsbara kärl (2 liters colaflaskor eller liknande) för att tvätta faserna!
Jag skulle också rekommendera en rulle tejp för att säkra proppen med röret på kolven mot oavsiktlig öppning eller luftläckage under kokningsprocessen.
Sist men inte minst, en (eller några) stora glasskålar för att avdunsta vattnet som slutprodukten löses upp i så långsamt som möjligt.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
727
Reaction score
1,017
Points
93
Det finns andra intressanta ämnen som kan tillverkas enkelt i en bägare eller plast. För metoden ovan är kokpunkten och syran inte de mest praktiska för användning utan glas och kondensator, även om det är möjligt. Men lukten kommer att vara hård.
 
Top