Ja, sir
@G.Patton
1) först tillsatte jag 100 gram 4 mp i en 3000 ml trippelhalskolv utrustad med överliggande omrörare och återflödeskondensor. tredje halsen var stängd. i vattenbad som var ca 60-65 ° C
2) andra jag tillsatte IPA 1000 ml .
3) tredje tillsatte jag 54 gram CUO i små portioner för att låta det blandas ordentligt (tog cirka 30 min)
4) sedan tillsatte jag GRANULÄR IODINE 130 gram i flera portioner (på cirka 30 min tid)
5) sedan lät jag allt röra om vid 60-70 ° i cirka 20 timmar färgen blev ljus då fick jag panik och trodde att jod förångades så jag tillsatte ytterligare 30 gram jod .låt det sedan röra om igen i 7 timmar .totalt 27+ timmar
6) sedan stängde jag av allt och lät blandningen sedimentera och dekanterade den sedan i en kolv (lite koppar följde med i RM) Jag täckte den och lämnade den i 10 timmar vid rumstemperatur och kom sedan och såg jodoketon bildas på den svarta kopparen.
7) jodoketon bildades runt kopparpartiklarna .jag var orolig
8) Marvin föreslog att värma massan för att smälta ketonen utan att koka så jag gjorde det samma .värmde hela massan med koppar till 40-50 grader all jodoketon smälte på cirka 15-20 minuter .låt det sedan sätta sig .dekanterade sedan RM försiktigt utan att släppa in någon koppar .kollade RM till rumstemperatur jodoketon började bildas igen sedan täckte jag och förvarades i frysen på 12 timmar det fanns mer jodoketon än tidigare .
@Marvin "Popcorn" Sutton
@G.Patton
Tack så mycket igen för din vägledning och hjälp hela tiden