Question MISSLYCKAD REAKTION 2-JOD-4MP

INDIANELK

Don't buy from me
Member
Reaction score
3
JAG FÖRSÖKTE MIN TILLVERKNING AV 2-IODO-4MP FÖRSTA GÅNGEN EXAKT SOM DEN GIVNA MOTTAGNINGEN I VEDIO PÅ FORUMET BÖRJADE DET SOM FÖRVÄNTAT ATT JAG LADE TILL ALLA INGREDIENSER SOM NÄMNTS, JAG FICK SAMMA UTSEENDE RM PITCH RÖD SVART BRUN MEN NÄR JAG LÄMNADE DEN OCH KOM EFTER 6 TIMMAR FÄRGERNA ändrades till ljusbrun som kaffe hur hände det kan någon hjälpa mig att köpa reagenserna för mycket billigt pris för det första försöket och det misslyckades kan någon berätta varför jag bifogar en bild IODONE-färgen är borta @Novator @G.Patton pls hjälp experter

Attachments

• DLiqF4nyBR.jpg
    DLiqF4nyBR.jpg
    3.1 MB · Views: 165

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,876
Deals
1
Först av allt, hej. Var snäll och skriv inte med Caps Lock. Vi kan läsa små bokstäver. Det är inte så trevligt.

Menar du den här videon?

Har du lämnat mephedrone fri bas i öppet kärl i 6 timmar? Har jag rätt?

INDIANELK

Don't buy from me
Member
Reaction score
3
Nej @G.Patton Jag menar 2-iodo-4 methylepropiophenone vedio

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,876
Deals
1
Kan du vara mer specifik i din problembeskrivning? Beskriv din steg-för-steg-procedur och alla reagensmängder.

INDIANELK

Don't buy from me
Member
Reaction score
3
S14JnE9kPm

INDIANELK

Don't buy from me
Member
Reaction score
3
@G.Patton så jag följde denna VEDIO steg för steg först tillsatt 4mp som given kvantitet andra tillsatt ipa som given tredje tillsatt kopp som given och efter det tillsatte jag jod som givet allt såg rätt ut som i VEDIO sedan lämnade jag det för omrörning vid 60-65 grader som nämnts och när jag kom tillbaka för att kontrollera efter 6 timmar ändrades färgen på RM till brun till skillnad från den rödbruna svarta i VEDIO varför så från och med nu 17+ timmars omrörning är klar och jag tog bort RM i fartygskoppen var där i kolven men färgen är brun inte rödaktig som i VEDIO

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,876
Deals
1
Kan du använda bilder av din reaktionsblandning?
Har du tillsatt CuO som det står i handledningen?
Om du läser denna handledning bör du veta att du måste värma och röra om reaktionsblandningen inte mindre än 15h (inte 6).

Har du fått en sådan suspension i din reaktionsblandning?
H1ROM2jbom

P.S. Om du punkterar din text blir den mycket lättare och bekväm att läsa.

INDIANELK

Don't buy from me
Member
Reaction score
3
Nej, jag såg inte ut så här ... Jag vet att jag måste värma och röra om i 15 timmar och jag rörde också om det i 17+ timmar men vad jag sa är i början när jag startade allt såg Rm ut som i VEDIO men efter 6 timmar passerade när jag kom för att kontrollera färgen på RM bacame ljusbrun till skillnad från i VEDIO också efter 17+ timmar såg blandningen inte ut som den i VEDIO

View previous replies…

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,876
Deals
1
Du svarade inte på mina frågor

INDIANELK

Don't buy from me
Member
Reaction score
3
Nej, jag fick inte samma utseende på upphängningen, den blev ljusbrun

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,876
Deals
1
Har du värmt upp din reaktion under de här 17 timmarna eller inte?

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,876
Deals
1
Om du gjorde allt som i videon är det förmodligen ett problem med dina reagenser. Vilken CAS av 4mp använde du? Är du säker på att det var 4'-metylpropiofenon?

INDIANELK2

Don't buy from me
Member
Reaction score
5
@G.Patton exakt jag tänkte samma sak jag förvärvar två prover från två olika lokala leverantörer en var mörkgul annan var ren vit. Den vita luktade mycket bra den gula var bitter luktande Jag försökte det med den gula först och reaktionen misslyckades och nu försöker jag med den vita låt oss se vad som händer. Såvitt jag vet är reaktionen inte så svår att utföra rätt. Jag försökte också med hbr på den gula när jag tillsatte väteperoxid blev den röd och sedan gul men efter att ha följt exakt samma metod som visas i vedio percipiterade den fortfarande inte ens efter 24 timmars omrörning

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,876
Deals
1
Du ska inte prova hur ditt reagens smakar. Det hjälper dig inte att avgöra dess kvalitet, utan förgiftar dig bara och bidrar till att du får cancer. Kontrollera dess smältpunkt, mannen. Enkel metod att kontrollera.

INDIANELK

Don't buy from me
Member
Reaction score
3
@G.Patton hur kan jag pm dig Jag vill ha lite vägledning man försökte det igen och verkar som om jag misslyckas eländigt 😫 Jag betalar dig om du vill pls hjälpa mig ut 🙏😭

xoxoxoxo

Don't buy from me
New Member
Reaction score
14
2i4m kan tillverkas i en mikrovågsugn, vilket inte är så dyrt som det är, mycket snabbare

View previous replies…