Är det någon annan som saknar 2000-talet?

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
kan vara dumt att posta detta men jag tvivlar på att jag lätt skulle kunna identifieras + jag tog bort exif-data men här är ett exempel på potatiskameror som är sötare än högupplöst ^^;
VYBSeP3Uvt
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Högupplöst stor skärm får ut det mesta av det. Jag kan inte se ditt söta ansikte, jag ser en klump
 

jessejames122669

See my products
Seller
Joined
Aug 14, 2023
Messages
48
Solutions
1
Reaction score
40
Points
18
Deals
3
Jag minns och önskar ibland tillbaka till den tiden. det var år då jag kämpade för att få bukt med mina beroenden. det var inte alltid en bra tid. det var en inlärningskurva. jag tror att jag hade en personsökare.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
jag är glad att du (förhoppningsvis) är på en bättre plats nu :c aktivt beroende är det värsta

Jag tror inte att jag någonsin ägt en personsökare, åtminstone inte som jag kan komma ihåg
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Det finns bra och dåligt beroende. Det goda beroendet börjar först och mest, det dåliga blir dock mäktigt (tunga droger som MDPV)
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Japp, det var verkligen den gamla goda tiden. Jag brukade faktiskt glömma min telefon hemma och inte riktigt bry mig
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
jag tar min telefon överallt jag går men jag kan lika gärna lämna den hemma bc jag gillar inte att använda den om jag inte är helt fri. folk blir arg på mig bc jag lämnar dem på levererade i 5+ timmar men som ... det är inte en personlig sak. det är inte så att jag inte gillar dem, jag har bara ett liv utanför min telefon och ig som är svårt för de flesta ppl att förstå. Ja, idag är människor mer tillgängliga än någonsin, men lättillgänglighet betyder inte nödvändigtvis att de inte är upptagna. det är inte ens som att människor smsar mig om något viktigt. om det är en allvarlig situation kan du prata med mig personligen ... jag kommer inte att stoppa vad jag än gör för att svara på den "roliga" videon du skickade mig. dra åt helvete.

Jag hatar den här kulturen av typ "åh du måste ständigt prata med din partner / vänner." det är en mycket ny sak och det hjälper ingen. relationer fungerade bra, om inte bättre, före moderna smartphones och sociala medier. så många relationer är dysfunktionella eftersom människor förväntar sig att deras partners ska släppa allt för att smsa dem. du kommer INTE att fånga mig att göra den skiten för en man och jag förväntar mig inte att någon ska göra det för mig. en partner bör vara en prioritet men aldrig din första prioritet. om någon inte kan respektera det så förtjänar de inte att vara i ditt liv alls
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
"En partner bör vara en prioritet, men aldrig första prioritet."
Whole Love Partner är min prioritet spela kem.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Ärligt talat är jag likadan när det gäller att svara på meddelanden. Jag har alltid tänkt att om du sms:ar mig så är du inte ute efter information som du behöver från mig omedelbart. Visst är jag superdålig på att svara folk, jag glömmer att stänga av ljudet på min telefon och jag lyssnar nästan aldrig på röstmeddelanden. Jag brukar bara ringa tillbaka till folk. Jag antar att jag inte vet varför jag tar min telefon överallt heller?

Jag var med en tjej för några år tillbaka som ville att jag skulle ha det livet360 på min telefon. Hennes resonemang var för att jag reste. Jag hatade det. Jag skulle ständigt avinstallera det. Sedan hittade jag en app som skulle förfalska min GPS-plats. Efter det placerade jag alltid min plats i ett annat land. Ingen överraskning att förhållandet inte varade.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
ja, min telefon är alltid på stör ej och jag är inte aktiv på några sociala medier. förmodligen är det enklaste sättet att nå mig telegram och jag är bara på det några gånger om dagen, om jag inte är upptagen ... ^^;

också ew, ledsen att du var tvungen att ta itu med det. Jag har varit i relationer med rlly överbeskyddande killar och lärt mig det hårda sättet att ljuga inte kommer att göra någonting annat än att göra båda parter olyckliga. du måste bara hitta någon vars prioriteringar överensstämmer med dina. tbh jag har förtroendeproblem men om jag var så paranoid skulle jag bara inte vara i ett förhållande. varför stressa dig själv så? om någon vill 2 fuska kommer de att göra det oavsett vilka "förebyggande åtgärder" du sätter på plats. jag har sett det i så många relationer. låt dem berätta om sig själva istället för att försöka stoppa dem c:

kom ihåg att ingen kan stjäla din partner, bara ditt problem!
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Mycket sant! Om du blir galen och kollar på din partner eller går igenom deras telefon är det dags att kalla det slutar. Det kommer förmodligen inte att bli bättre och det är inte värt stressen!
 

KurtV989

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 13, 2024
Messages
120
Reaction score
86
Points
28
Åh lawd känner mig redan gammal... kommer att argumentera för att N64, GameBoy och seethrough-telefonen inte är 2000-talet utan 90-talet, förutom poängen!
Jag håller med om att all själ har lämnat det mesta och jag själv tillskriver det mest till massutvandringen av kabelskärare. Ingen får något på samma sätt längre, ingen går in på jobbet och säger, "såg du det nya avsnittet av X show?" de säger "bro du måste titta på X show, snälla titta på det, PLEASE" du säger ok och gör det aldrig, eller så säger folk bara ingenting alls eftersom de inte vill fråga. Det blir som att ingen vill prata med varandra längre, alla har fått sitt "klick" och det är slutet på det. Sorgligt. Jag hoppas att 30-talet inte är så här illa...lol
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
Vad skulle du säga att de är? Äldre?

och ja, jag känner att ingen vill prova nya saker längre, det är så jävla sorgligt ... btw är ditt användarnamn en referens 2 kurt vonnegut? han är min favoritförfattare c:
 

KurtV989

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 13, 2024
Messages
120
Reaction score
86
Points
28
Det finns en generation mellan Millenial och Gen-X:
"Mikrogenerationen mellan Millennials och Generation X kallas ofta för "Xennials" eller "Oregon Trail Generation". Xennials anses vara en "cusp"-generation, född ungefär mellan slutet av 1970-talet och början av 1980-talet. De uppvisar egenskaper hos både Generation X och Millennials och överbryggar klyftan mellan dessa två större generationskohorter."
Det har visat sig vara en konstig plats att fastna i för mig, verkar som om jag inte kan hitta någon ute i den verkliga världen som har en liknande bakgrund
när det gäller namnet: shhhhh ... men ja lol
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
dessa människor verkar chill som fan, jag har aldrig träffat en men jag har hört talas om dem. träffade gen xs och millennials men inte en av dem ännu. personligen im gen z ^^;

önskar att jag kunde säga att jag var i samma grupp. du har en bra smak i böcker tho! min favoritbok av honom är slapstick (det är också min favoritbok i allmänhet, bunden med inte längre mänsklig av osamu dazai)
 

OperationHasj

Don't buy from me
Resident
Language
🇳🇱
Joined
May 1, 2024
Messages
5
Reaction score
2
Points
3
Ja, väldigt mycket.... Den här gången suger
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Nej, jag saknar egentligen inte föråldrade saker och tider i vardagen, jag ser fram emot större saker som ska komma. Som att AI får en själ och fixar till oss. Teknikhistoria kommer att blekna bort i våra minnesbanker med våra liv. begränsningens nostalgi. Inte min själ att fastna i det (primitiva) förflutna.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Så jag saknar inte uppringning eller disketter, men blir man inte lite nostalgisk av att prata om det?
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Jag är en bitter själ med ett dåligt förflutet och jag bryr mig om att få det bra för mig och kanske andra. Nostalgi får mig mer bortkastad och orolig för primitivism. För mig handlar allt om resultat. Jag respekterar andras föråldrade intressen. Mitt är att minnas en vit västlig toppcivilisation som av feminin (vänster) känsla lät de olyckliga antifolken bosätta sig för att stjäla och ruinera oss. Det är alltid samma resultat med dem. Singapore vet att de är omöjliga att rättfärdiga sin blotta närvaro. Jag läser IQ-diagram och demografi, det är allt logiskt input-output. Jag skyggar för de olyckliga (inte ukrainska gillar dock).
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Okej, det låter rimligt. Jag kan förstå din synpunkt
 

Paz

Don't buy from me
New Member
Joined
May 14, 2024
Messages
3
Reaction score
3
Points
3
Jag vet inte om jag saknar den jag var och hur jag kände mig och/eller om jag saknar smeknamnen och ombordstigningen på ny teknik.
Lite av båda, kanske. 😊
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
jag saknar inte riktigt vem jag var eftersom jag var väldigt ung, men jag saknar definitivt hur jag såg på världen, och en stor del av det var tekniken
 
View previous replies…

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
502
Reaction score
235
Points
43
Håller med, jag saknar också hur jag såg världen
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Den möjliga (hälsosamma) tekniken var sämre "året innan".
Den blir bättre - inte sämre. Du har fastnat i det dåliga förflutna.
 

vis

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 21, 2023
Messages
146
Reaction score
102
Points
28
Förstår inte din mark för det stora uttalandet.
Dagens teknik är så mycket mer lekfull och rolig än tidigare.
 

fidelis

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 1, 2024
Messages
311
Reaction score
354
Points
63
titta på exemplen i originalinlägget + ik det här är inte rlly 2000-talet men i windows xp kunde du ändra markören och jag saknar skit så ...
 
Top