- Reaction score
- 2
INLEDNING.
N,N-Dimetyltryptamin, allmänt känt som DMT, är en kraftfull psykedelisk substans och mest känd för sin korta verkningstid, till skillnad från LSD kan DMT-effekter vara från 15 minuter till 3 timmar beroende på hur det tas. DMT kan injiceras, inhaleras eller intas med "monoaminoxidashämmare (MAOI)", (MAOI) hämmar aktiviteten hos "monaminoxidas". utan MAOI; kroppen metabloiserar snabbt oralt administrerad DMT.
DMT har varit kontroversiellt bland forskare om huruvida det produceras i hjärnan eller inte. i rick strassmans bok, DMT: The Spirit Molecule: A Doctor's Revolutionary Research into the Biology of Near-Death and Mystical Experiences , tar han upp att DMT kan produceras i "tallkottkörteln" och att DMT är "andemolekylen" och har något att göra med "själen". för närvarande är det inte bevisat om DMT kan produceras i hjärnan eller inte, men de enzymer som är nödvändiga för att producera DMT har visat sig finnas i mänskliga vävnader men utanför själva hjärnan. förekomsten av DMT i urin var faktiskt kopplad till personer med schizofreni och psykos (Jacobs och Presti, 2005)
DMT OCH EXTERNA VÄSEN.
många fall har rapporterat möten med externa enheter från "hyperdimensionell" rymd i sin psykedeliska upplevelse eller "resa". dessa externa enheter liknar varelser som mer liknar utomjordingar och insekter, eller "enheter" i humanoid form.
rick strassmans åsikt om möten med externa enheter i en intervju : <<Demedeltida judiska filosoferna som jag litar på för att förstå den hebreiska bibeltexten och dess begrepp profetia skildrar änglar som Guds mellanhänder. Det vill säga de utför en viss funktion för Gud. Inom ramen för min DMT-forskning tror jag att de varelser som volontärerna ser kan uppfattas som änglar - det vill säga tidigare osynliga, okroppsliga andliga krafter som är inkapslade i en viss form - bestämd av volontärernas psykologiska och andliga utveckling - och som ger volontären ett visst budskap eller en viss upplevelse>>.
DMT-EFFEKTER.
en psykedelisk DMT-upplevelse kan innefatta:
- hallucinationer
- tidsfördröjning
- visuella, auditiva, taktila snedvridningar
- Känslor av intensiv glädje
- Upplevelser utanför kroppen
- Upplevda insikter eller epifanier
- Utvidgade pupiller
- Ofrivilliga snabba ögonrörelser
- yrsel
- Högt blodtryck
- Ökad hjärtfrekvens.
- Illamående och kräkningar
- Koma och/eller andningsstillestånd (i höga doser)
- Känsla av förlust av kontroll
- Desorientering eller förvirring.
- Negativa känslor som rädsla, ångest, sorg, ilska eller agitation.
- Rädsla för att bli galen.
- Våldsamma eller obehagliga bilder eller ljud.
- Återupplevande av smärtsamma minnen eller trauman.
- Rädsla för döden.
- Störd sinnesstämning
- Desorganiserad tankeverksamhet
- Ihållande paranoia
- Visuella störningar
- Hallucinationer och synstörningar
DMT-dosering (rökt/förångad).
- Tröskelvärde: 2-5 mg
- Lätt: 10-25 mg
- Vanlig: 20 -40 mg
- Stark: 40-60 mg
DMT TRIP VARaktighet (rökt / förångad).
- början: 15-30 sekunder
- varaktighet: 5-20 minuter
- normala efterverkningar: 15-60 minuter
detta är en kort och kort introduktion till DMT. DMT är allmänt känt och enligt min ödmjuka åsikt är det mycket mer intressant än LSD. också detta mitt första inlägg på forumet )