Amfetaminsyntes från P2NP via Al/Hg (video)

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,644
Solutions
2
Reaction score
1,709
Points
113
Deals
666
Videoinstruktioner är mycket praktiska för dem som bara tar sina första steg. För mer erfarna kemister räcker det med enkla instruktioner. Du kan ladda ner den här videon.
 

spongebomb

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Nov 8, 2023
Messages
17
Reaction score
5
Points
3
För många år sedan skulle videor som denna ha hjälpt mig så mycket att inte behöva söka efter och kombinera all min kunskap som lekman någonstans bland halvsanningar. Plus den ofta felaktiga översättningen ... inte allt var bättre då ;)
 

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
436
Reaction score
662
Points
93
Du kan använda utspädd ättiksyra. Överskott av syra stör inte reduktionen, men den måste släckas med lämplig mängd alkali, vilket leder till en ökad förbrukning av reagenser och tid, eftersom mer värme frigörs när syran interagerar med alkali. I den beskrivna tekniken utför de samtidigt amalgamering med ett kvicksilversalt och en reduktionsreaktion. I min teknik behandlas folien först med en vattenlösning av kvicksilversalt, som sedan dräneras, vilket gör produkten renare.
 

blacky2340

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 28, 2023
Messages
37
Reaction score
26
Points
18
Ahh, jag förstår. Jag förstår. Tack!
 

ENZO

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 18, 2023
Messages
5
Reaction score
2
Points
3
Det är möjligt att fälla ut med 36% hcl (om möjligt föreställer jag mig att det kommer att fällas ut i form av hydroklorid). Jag kan inte lätt få tag på svavelsyra
 

ju3

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 8, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Kan vi ändra Isopropyl Alcohol till Methanol eller Ethanol?
 

flyhigh2

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 8, 2023
Messages
0
Reaction score
0
Points
1
Deleted

blacky2340

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 28, 2023
Messages
37
Reaction score
26
Points
18
Låt reaktionsblandningen stå under återflöde i 2 timmar efter att den har reagerat med hg
 

41Dxflatline

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 23, 2022
Messages
320
Solutions
1
Reaction score
153
Points
43
Isopropyl kan saltas ut till sitt eget lager från den basifierade reaktionsblandningen. Använd annars DCM, petroleumeter eller nafta.
Om du inte kan få koncentrerad H2SO4 använd fosforsyra. Du kan använda HCl men det är verkligen en sista utväg.
 

voiden

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 12, 2023
Messages
1
Reaction score
3
Points
1
Jag lyckades tillverka min egen amfetamin för första gången någonsin.
Fan jag älskar lukten och smaken av den rena substansen! .

Tack till min "före detta" langare för att han knuffade mig i den här riktningen.
Jag var verkligen förbannad och trött på hans inkonsekventa kvalitetshastighet.

Nu har jag de bra grejerna och kommer aldrig att vara beroende av giriga återförsäljare.

Här några bilder
 

Attachments

  • 6YbMBv4ZnH.PNG
    6YbMBv4ZnH.PNG
    1.6 MB · Views: 209
  • c2iH4A8sV5.PNG
    c2iH4A8sV5.PNG
    490.1 KB · Views: 208
  • 8exYhcSHtu.PNG
    8exYhcSHtu.PNG
    684.9 KB · Views: 190
  • cZPGDaW8vC.PNG
    cZPGDaW8vC.PNG
    1 MB · Views: 207
  • Os0r1VNTS7.PNG
    Os0r1VNTS7.PNG
    520.2 KB · Views: 204

Toribius

Don't buy from me
Member
Joined
May 13, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Ångdestillation av A-olja kan göras som i p2p-ångdestillationsvideon?
Denna ångdestillation efter vakuumdestillation av lösningsmedel, eller hur?
 

drjesus1

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 24, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
jag har hört att man kan använda ättiksyra i stället för svavelsyra, stämmer det?
 

blacky2340

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 28, 2023
Messages
37
Reaction score
26
Points
18
Inte för försurning. Försök leta efter en avloppsrensare med det, eller koncentrera batterisyra, eller köp det bara online
 

drjesus1

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 24, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Är inte försurning och ph-justering samma sak? Det var det jag menade att det kunde ersättas med någon syra för ph-reglering.
 

TheCook

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 1, 2024
Messages
17
Reaction score
18
Points
3
Försurning och pH-justering är inte samma sak, eftersom pH-justering också kan betyda basifiering.

Eftersom olika salter har olika fysikaliska, kemiska och farmaceutiska egenskaper är det bättre att välja ett lämpligt salt.
Amfetaminacetat har ingen praktisk betydelse (förutom t.ex. för reduktion via Al/Hg).

Men du är välkommen att prova och rapportera tillbaka.
 

yuiopjkl

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 14, 2022
Messages
73
Reaction score
40
Points
18
Jag sökte ett tag om skillnaden mellan amfetaminsalter när det gäller farmaceutiska egenskaper, men jag hittade ingen användbar information.

Om du har någon information eller referenser, vänligen skicka dem till mig
Tack på förhand
 

chef learner

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 9, 2024
Messages
43
Reaction score
3
Points
8
Jag vill fråga om det!
När det gäller genomförbarheten och korrektheten i detta tillvägagångssätt.

Jag har provat processen i videon och här är hur jag gjorde det. Jag vet inte varför den slutliga produktionen inte är densamma som kvantiteten i videon.

Använd först IPA 100ml+H2O 50ml+P2NP 10g. Efter uppvärmning och upplösning, låt den svalna tills kristaller dyker upp.

Förbered 12 g aluminiumflingor + 2 g HgCL2 (eftersom jag inte kan få kvicksilvernitratet och bara kan använda kvicksilverklorid för att göra aluminiumamalgam), lägg det i en kolv och reagera i cirka 30 till 40 minuter och anslut kondensorröret

Den kylda och kristalliserade P2NP tillsätts lätt till 50 ml isättiksyra och värms upp för att lösa upp.

Ta bort det gråa smutsiga vattnet från aluminiumflingorna och tvätta dem två gånger med rent vatten

Tillsätt sedan P2NP-lösningen i aluminiumkolven (vid denna tidpunkt kommer det att finnas en stor mängd reaktion och temperaturen kommer att stiga snabbt. Använd ett kallt bad för att kyla ner temperaturen och skaka kolven regelbundet under processen). Reaktionsprocessen är ca 30~40 minuter.

Ta ut lösningen från kolven och det kommer att finnas en grå vätska och en liten mängd aluminiumflingor

Tidigare beredd 50 g NaOH + 70 ml H2O-lösning, tillsätt natriumhydroxidlösningen till den grå vätskan för att få vätskans pH till 11

Reaktionen tar cirka 30 minuter
En gul vätska kommer att dyka upp. Ta ut denna vätska (det grå ämnet extraheras inte) och lägg den i kylskåpet i 1 timme.

Efter kylning, tillsätt denna ljusgula vätska till IPA 1:1 och rör om
Tillsätt koncentrerad svavelsyra och droppa i en liten mängd. Vid denna tidpunkt kommer vita föremål att dyka upp, vilket gör att vätskan ser mjölkvit ut med sediment.
Sänk pH-värdet till 5,5

Efter kylning av vätskan i 24 timmar, filtrera och torka den vita produkten (är produkten vid denna tidpunkt korrekt? Och den slutliga P2P krävs)

För den här delen är min slutprodukt bara cirka 1 ~ 2 g, vilket inte verkar rätt.
Jag har försökt hårt för att hitta svaret men jag har fortfarande inte fått rätt idé. Kan du snälla ge mig lite korrekt vägledning?

Vilka faktorer påverkar avkastningen (slutprodukten i videon verkar vara mycket mer än antalet av mina experiment)

Jag välkomnar människor som har lyckats med den här metoden och avkastningen är cirka 70 ~ 80% för att vägleda mig.
snälla


Aluminiumfolie och aluminiumflingor görs till aluminiumamalgam och sedan tillsätts natriumhydroxidlösning. Varför är aluminiumflingan en något gulaktig vätska, men aluminiumfolien är en vit vätska?
Aluminiumfolien jag använder är hushålls aluminiumfolie som används i köket. Är detta okej att använda?
 

TheCook

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 1, 2024
Messages
17
Reaction score
18
Points
3

Hur tog du bort det översta lagret? Om du häller av det eller plockar upp det med en spruta kommer du att förlora mycket produkt.
Det är bättre att använda en separeringstratt (minst 500 ml, helst 1000 ml). Den ska vara tillräckligt stor för att rymma hela reaktionsblandningen och fortfarande ha 1/4 utrymme upptill. Tillsätt sedan 25 ml dietyleter (eller ännu hellre MTBE, eftersom det inte bildar peroxider) och förslut med en propp. När du har kontrollerat att separeringstratten är helt tät, vänd den upp och ner tills det inte finns mer vätska ovanför kranen och öppna den en kort stund för att lätta på trycket. Stäng den igen, skaka den en kort stund och öppna den igen. Fortsätt så tills det inte längre finns något tryck kvar.
Skaka sedan kraftigt i 3 minuter, spänn fast i ett stativ och vänta tills faserna har separerats. Tappa av den nedre fasen med aluminiumhydroxiden (glöm inte att ta bort proppen från separeringstratten först!) Om du lutar separeringstratten något under avtappningen kommer inget aluminium att fastna på glaset. Häll sedan den övre fasen (från toppen av separeringstratten!) i en bägare. Upprepa processen 3 gånger genom att hälla tillbaka aluminiumslurryn i separeringstratten med 25 ml färsk eter.
Slutligen kombinerar du eterfaserna och tvättar dem i separeringstratten 3 gånger med 0,01N NaOH.
Torka därefter etern över vattenfritt magnesiumsulfat över natten och fortsätt med utfällningen av det önskade amfetaminsaltet.
 

bobbrown1488

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 2, 2024
Messages
9
Reaction score
0
Points
1
är detta den tjocka folien ? jag läste här att folien skulle vara 3 eller 4 lager tjock, skulle du ha några råd här ?
Tack så mycket
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Ta inte tjock folie, den reagerar under lång tid. Vik den inte heller i lager.
 
Top