4MMC freebase med HCl/aceton reagerade inte

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Language
🇫🇷
Reaction score
55
Jag gjorde min 4MMC freebase men jag var tvungen att gå till jobbet så jag lät freebasen i en flaska under 5 timmar, och när jag kom tillbaka till hemmet ser jag en gul olja, men väldigt mycket gul, så jag tog 10 ml (för 20 g 2b4m) och jag satte droppe för droppe HCl och jag tappade för mycket och jag hade en röd färg när jag testade pH så det var 1-2 tror jag, efter att jag lagt 50 ml aceton och pH var cirka 4-5 så det var bra men det fanns ingen vit mjölk, det var fortfarande en orange olja, så jag bestämde mig för att lägga oljan i en pyrexplatta och vänta imorgon, i morse såg jag kristaller på plattan, jag ska se ikväll om det är förändring, vet du vad som hände? Varför, även om det inte fanns någon vit mjölk, gjorde lösningen 4MMC-kristaller?

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Language
🇫🇷
Reaction score
55
Och jag förstår inte varför jag har så mycket 4MMC medan jag bara använde 20 g 2b4m https://ibb.co/Dbrvm0Z
kanske beror det på att jag lät freebasen i en flaska medan 5 timmar?

SonicNL

Don't buy from me
Resident
Reaction score
82
Vilket lösningsmedel använde du?

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
193
Normalt görs tillsatsen av syra med vattenskiktet av flera skäl.

Det första skälet, förlora inte produkten, det går allt in i vattenskiktet. aceton och syra ger föroreningar, aceton löser mephedrone ganska bra, och ännu mer i närvaro av vatten från syra.

Den andra anledningen, om din ph har gått till och med till 1, när vattnet avdunstar, kommer all syra att flyga bort med vattenångan.

Produktens färg, som du kommer ihåg, beror ofta på blandningen av 4-metylpropiofenon i bk4 (2b4m). Det märktes att när ph går under 6 börjar föroreningar falla ut

Och tvätta lösningsmedlet från metylamin kvalitativt, då kommer det inte att finnas någon övervikt och kommer inte att bränna näsan.

mocnykutas

Don't buy from me
New Member
Reaction score
111
när jag ser hur du gör mephedrone, skulle jag inte ens vilja ha det gratis. högar av nonsens du skriver en massaker.
Jag köpte från samma vektor keton och jag har ett rent vitt pulver och hög effektivitet. du vet bara inte hur man gör det bra och det är syntesen och det är problemet.
Det är grunderna i kemi och du gör Egyptens gåtor av det. xD

Attachments

• df6oqVPJue.jpg
    df6oqVPJue.jpg
    4.5 MB · Views: 345
  • x1HETGvrdO.jpeg
    x1HETGvrdO.jpeg
    5.1 MB · Views: 691
  • mWQS7FngXu.jpg
    mWQS7FngXu.jpg
    4 MB · Views: 336
  • 0wPI2iVtkL.jpg
    0wPI2iVtkL.jpg
    3.8 MB · Views: 335

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
193
det här är vad en person som kokar mephedrone i glasburkar i köket säger till mig, använder underkläder istället för ett filter. Jag är inte intresserad av vad du tycker, din kunskapsnivå visar ditt kökslaboratorium. )))

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Language
🇫🇷
Reaction score
55
Det vattenhaltiga skiktet, menar du det översta skiktet med metylamin/vatten?

Jag vet inte varför, mitt pH-värde går från 6-7 till 1-2 med några droppar. Jag köpte en pH-mätare, så jag kommer att kontrollera exakt pH!

Jag tvättade med aceton och mitt pulver är så här: https: //ibb.co/Yhk2LKT Ja, det är vitt men jag kan se några små gröna reliefer

Men jag tror att jag kommer att omkristallisera med IPA

View previous replies…

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
193
Du måste separera det översta vattenlagret med metylamin efter reaktionen (om du använder diklormetan). diklormetanlagret måste sköljas noggrant från metylamin (allmän regel: fler tvättar, men med en liten mängd vatten).

Vid tillsats av syra till diklormetan måste vatten tillsättas i förväg, beräkningen är 5 ml vatten per gram mefedron. Efter att ha neutraliserat den fria basen med syra, separera vattnet (jag rekommenderar att du tvättar diklormetanskiktet ett par gånger med vatten noggrant och avdunstar detta vatten, det kommer fortfarande att finnas pulver i det) och avdunstar, så att du får maximalt pulverutbyte. Tvätta sedan pulvret med iskall aceton.

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
193
plast ph-mätare gillar inte organiska lösningsmedel , det är bättre att använda bra universella testremsor. Jag gillar tjeckoslovakiska, mycket exakt.

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Language
🇫🇷
Reaction score
55
Jag förstår inte riktigt, så du säger att jag ska lägga vatten i 4-mmc freebase och lägga syra efter? min HCl-syra är 36-38% så det finns vatten inuti ...

Detta är mitt resultat förra gången jag gjorde 4-mmc: https: //ibb.co/4mJFQLj

mitt pH var inte 1-2 utan 6-7 (pH-testets färg var grön) och efter att ha satt HCl till 6-7 satte jag aceton och jag såg vit mjölk med 4mmc rock, det är inte den bra metoden? Eftersom jag gjorde samma metod för den här faktiska syntesen, satte jag bara HCl för mycket ...

Det finns så mycket synteser idk som är bäst 😅

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
193
Kan du kalla en metod där man förlorar mycket pulver på grund av en blandning av aceton och vatten för bra?

ja, det är lättare att surgöra allt i vatten, det finns inte tillräckligt med vatten i saltsyra för att helt extrahera pulver i vatten.

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
193
men gör som du vet, du vet förmodligen bättre)))) mindre konkurrens på marknaden)))

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
193
alkohol löser starkt mephedrone. lämplig endast för växande kristaller under förutsättning att vi får tillbaka resterna av pulvret från moderluten.
Etylacetat tvättar dåliga föroreningar i mephedrone, dessutom är det mycket kemiskt aktivt och innehåller vanligtvis ättiksyra.
endast torr aceton avlägsnar föroreningar eller diklormetan / dikloretan väl (efter dessa måste du fortfarande skölja med aceton, organoklorförgiftning)

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
193
För att få ett svar måste du skriva exakt vad du gjorde.
ps. ämnet handlar om mefedron, inte om 3,4-metylendioxymetamfetamin
skapa ämne bästa variant

mocnykutas

Don't buy from me
New Member
Reaction score
111
Made mmc behöver inte laboratorieutrustning för att göra i stor skala också om du är smart behöver du inte.
På dcm är för mycket arbete och behöver tu mycket utrustning.

Attachments

• 9iNWBTZ5VR.jpg
    9iNWBTZ5VR.jpg
    4 MB · Views: 351
  • TrXk6Fd378.jpg
    TrXk6Fd378.jpg
    4.1 MB · Views: 328
  • NGnAy3JOPQ.jpg
    NGnAy3JOPQ.jpg
    4.7 MB · Views: 337

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
193
endast underkläder behövs för filtrering. down shifter och var stolt över det)))
men allvarligt talat, labbstandarderna uppfanns av idioter, om du lyssnar. EtOAc lol
Etylacetat är föremål för hydrolys till alkohol och syra, och du ger det också en alkalisk))))

Last edited:

mocnykutas

Don't buy from me
New Member
Reaction score
111
Om mmc är lagligt kan du leka med labbutrustning.
Men om du vill göra 500 kg per dag har du reaktorglas 1000l
Endast 100l och är dyrt.i Polen använder plastreaktor 1000l och blandar kasta acetonsyra och avslutar illigal lab dont Spela med trevligt labb gjort snabbt sälja snabbt och köpa.

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
193
500 kg dess reaktor 8000l behöver, om per en arbeta upp.
Vem använder 1000l glas)))) Endast stål eller PTFE-belagd. Vissa människor använder polyeten, men mjukgörare kommer in i pulvret.
Bra utrustning och rätt produktionscykel påskyndar processen och förbättrar kvaliteten.
Det är inte för dig att lära mig, din skala är långt ifrån 500 kg åt gången eller per dag, du lagar ett par kg och försöker motivera din skitmatlagning, det är mycket lättare att inte försöka vara stolt över skit och ännu mer att inte publicera det. Nu försöker du täcka upp dig själv av någon anledning, det här är löjligt))))

mocnykutas

Don't buy from me
New Member
Reaction score
111
Ren freebase.

Attachments

• s8MfEw1RQj.jpeg
    s8MfEw1RQj.jpeg
    5.6 MB · Views: 650
  • m4pYgCuWSt.jpeg
    m4pYgCuWSt.jpeg
    4.7 MB · Views: 331

ymaaah

Don't buy from me
Resident
Language
🇫🇷
Reaction score
55
Jag fick den här färgen när jag lät lösningen i en flaska stå i 5 timmar.

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
193
ren fri bas färglös vätska lol