4mmc kristallisation bine metod

kinshasa99

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Jag försökte kristallisera saltlösning i NaCl
23 g NaCl upplöst i 100 ml vatten och
100 g 4mmc och satte den i frysen men. metoden misslyckades.
Nu har jag 4mmc fast blandat med NaCl (salt)
Vet någon hur man separerar salt från 4mmc?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
Уdu måste göra dig av med vattnet. du kommer att ha kvar en blandning av NaCl + 4-mmc. tillsätt sedan IPA och koka upp (per 100 g av blandningen 2 l IPA). 4-mmc kommer att lösas upp i IPA och NaCl kommer att förbli som en fällning. filtrera . sedan destillera IPA. men i allmänhet används inte NaCl för denna typ av kristallisation, utan CaCl - var försiktig)

subzero013

Don't buy from me
Resident
Reaction score
24
om man tillsätter lite saltsyra till vattenlösningen av mef + vatten, kristalliserar den normalt vid en negativ temperatur i frysen? vid - 16 - 20 grader. kommer vattnet inte att frysa tillsammans med mef?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
kommer att frysa

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
lös upp 4-mmc i vodka, eller i en blandning av vatten + aceton (50% / 50%), då fryser det inte. men du får inte stora kristaller med den här metoden. kristallerna blir mycket små, som snöflingor

subzero013

Don't buy from me
Resident
Reaction score
24
I nästa ämne skrev de att vid -8 skulle vatten inte frysa, försökte inte vid denna temperatur? Är det värt att tro? Kristaller är mycket tätt placerade till varandra, ser solid ut

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
om koncentrationen av 4-mmc i vatten är 1 g per 1 ml eller mer än 1 g per 1 ml, kommer lösningen inte att frysa vid -8 °C. men redan vid -10 °C eller lägre fryser lösningen

george123

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
När jag vill kristallisera måste jag vänta på att avdunsta all vätska?Mycket personal stannar i vatten?hur mycket dagar normalt måste jag vänta

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
10-15 timmar. detta är en isohydrisk kristallisationsmetod - lösningens övermättnad uppstår på grund av en sänkning av lösningsmedlets (vattnets) temperatur. ca 10-20% 4-mmc kommer att finnas kvar i vattnet. därför kastar vi inte bort vattnet utan indunstar det för att extrahera den återstående 4-mmc

george123

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Jag ser dina metoder hur man kristalliserar men varför människor ger 2-3 ml per 1 g 4 MMC detta kommer att vara skillnad Hur stora är kristaller.mer lösningsmedel mer 4 MMC stanna på vatten?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
3-4 ml per 1 g - detta är för den isotermiska metoden - när lösningens övermättnad uppnås på grund av avdunstningen av lösningsmedlet. ju längre lösningsmedlet avdunstar, desto större blir kristallstorleken. men denna metod kräver mycket lång tid - från 2 veckor till 2 månader (beroende på lösningsmedlets sammansättning - förhållandet mellan vatten / alkohol eller aceton)

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
nej. den här metoden är annorlunda. med NaCl ville han sänka vattnets fryspunkt för att i högre grad kunna fälla ut 4-mmc-hydroklorid ur det. men tydligen hade jag fel. för att sänka vattnets fryspunkt används inte NaCl utan CaCl. En 10% lösning av CaCl sänker vattnets fryspunkt till -20C. NaCl sänker vattnets fryspunkt endast till -3C

Last edited by a moderator:

subzero013

Don't buy from me
Resident
Reaction score
24
Kristalliserar kalciumklorid vid minus 20 eller inte? Vad är då innebörden av kristallisering om Mephedron måste rengöras från CaCl genom en annan kristallisering? Du kan ersätta den med aceton, han kommer också att sänka frysningstemperaturen, då behöver ingenting separeras.

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
CaCl vid -20 °C kristalliserar inte och fälls inte ut (det stannar kvar i vattnet). Jag föredrar också att använda aceton för att sänka vattnets fryspunkt - enligt min mening är det enklare och mer praktiskt

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,128
Deals
1
3Y7eMz4RaB
1BmoclFY8v

Du är inte korrekt, titta på den här grafiken.
Som jag sa tidigare, den här metoden ser ineffektiv ut

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
Tack för hjälpen och informationen!

subzero013

Don't buy from me
Resident
Reaction score
24
Att utsöndra salt med annat salt är naturligtvis ett tveksamt alternativ. Ändå kan du prova på ett litet antal. Berätta för mig vad du har uppnått temperaturen minus 8 grader för kristallisering från vatten? I hushållsfrysar börjar temperaturen från minus 12 - 14, i laboratorium från minus 10. Ser jag dåligt ut eller finns det något icke-standardiserat sätt?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
svaret är enkelt: vinter, minusgrader...

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
Minus 10 passar också