Bewerken (18e): Krijg de klere DDOSER. Mijn middelvinger is naar jou gericht, terwijl mijn lul in je moeder is gericht.
Het is nu 10x moeilijker om een bestaande verbinding met Dread neer te halen. Je zult waarschijnlijk nog steeds time-out problemen krijgen (nu meer) bij het openen van Dread, maar pak een nieuwe identiteit en je zult hopelijk bij de captcha komen. Het zal nog steeds trager zijn dan ik zou willen, maar binnenkort zal ik het introductieproces aanpassen zodat we praktisch onmogelijk neer te halen zijn (tenzij het Tor netwerk plat gaat). Dat is tenminste de hoop.
Ik wil ook graag een groot applaus geven voor de hoeveelheid steun die we hebben gekregen tijdens deze downtime. Mensen haten het net zo erg als wij dat we down zijn. Het maakt het allemaal de moeite waard als we het voor elkaar krijgen. We zullen meerdere dagen werken om dit proces te stabiliseren om de uptime hoog te houden en de bereikbaarheid te verbeteren.
Het is interessant om de verandering op het Tor-netwerk te zien toen de aanval op Dread begon:
https://metrics.torproject.org/torperf-failures.html?start=2022-09-01&end=2022-09-18 (statistieken lopen ongeveer twee dagen achter). Het zal niet veel beter worden totdat de aanval stopt of POW plaatsvindt. We hebben ongeveer 800 meer GUARD nodes nodig op het Tor netwerk, dus als een deel van de mensen in de gemeenschap één guard node kan openen hebben we meer dan genoeg. Je kunt de instructies om dat te doen
hier zien. Zorg ervoor dat je niet te veel bewakingsknooppunten tegelijk opent met hetzelfde IP-subnet of dezelfde host (ze worden gemarkeerd als slechte knooppunten en worden niet toegevoegd!) Als je Dread online wilt hebben, is dat het beste wat je voor ons kunt doen. Deze circuitstoringen verpesten zoveel op de achtergrond.
Het is een strijd en het Tor-netwerk is de limiet.