De serie Drugstoerisme: 1. Varanasi, India [Foto's van drugsgerelateerde plaatsen, scènes en culturen].

DMTrott

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Sep 8, 2023
Messages
23
Reaction score
37
Points
13
Bepaalde delen van de wereld worden geassocieerd met het huidige of historische gebruik van een of meer psychoactieve drugs. In de ruim 12 jaar dat ik bezig was met het schrijven van The Drug Users Bible zocht ik ze op, bezocht uiteindelijk 33 landen en nam duizenden foto's die met drugs te maken hadden.

Ik ben onlangs begonnen met het ordenen van deze foto's en ik dacht dat het misschien interessant zou zijn om hier een selectie te plaatsen. Deze post presenteert enkele foto's die ik nam tijdens mijn bezoek aan Varanasi.

Houd er rekening mee dat, als je een gebied bezoekt, het van vitaal belang is dat je je eigen onderzoek uitvoert met betrekking tot legaliteit en wetshandhaving. Laat je in het buitenland niet in de nesten werken. Ter attentie van wetshandhavers: niets in dit bericht is een bekentenis dat ik de wet heb overtreden, waar of wanneer dan ook.

VARANASI
Varanasi is een opmerkelijke bestemming. Ik vond het heerlijk om door de bruisende stad en langs de oevers van de Ganges te dwalen, maar het hoogtepunt (of misschien wel dieptepunt) was de dag dat ik besloot om het legendarische cannabis brouwsel bhang lassi te proberen. Je kunt hierover lezen in het boek zelf, maar de foto's hieronder illustreren hoe het eruit moet hebben gezien voor iedereen die niet helemaal uit zijn dak ging.

Op weg naar de bron volgde ik gewoon de menigte tot aan de Ghats, en sloeg toen rechtsaf.

Mg1tsP9N6a


De Green Lassi winkel was een van de drie dispensaria die me waren aanbevolen voordat ik op reis ging. Het was gemakkelijk te vinden dankzij een paar hippie uitziende jongens met Google Maps op hun telefoon. Ik vind het geweldig dat de winkelier hier in de geest van de gelegenheid is getreden.
UWwHeUISGi


Hoewel ik om een bhang lassi light vroeg, had hij het duidelijk verkeerd gehoord. Mijn minder dan ingetogen presentatie overtroefde duidelijk mijn woorden.

2EWFt1LXyR


Proost! Maar helaas, het blies me weg.
DENRXdc01z


Na ongeveer een uur was ik overdonderd en moest ik ontsnappen aan deze waanzin, dus ik ging terug naar de Ghats, bij de rivier.

SzjGE1I7VU


Op zoek naar eenzaamheid ging ik zitten bij een traditionele begrafenisceremonie.... OMG, ze verbranden echte lichamen! Ja, de paranoia en de angst waren er nu ingeslopen. Ik moest me terugtrekken in mijn hotel.

91njyF7OmL

Maar een half uur achterin een tuk-tuk in deze toestand, op gekke Indiase wegen, maakte het een reis naar de hel. Het was de ultieme sensatierit, maar niet op een prettige manier. Bovendien was mijn mond zo uitgedroogd dat ik nauwelijks kon praten. Gelukkig was ik de volgende dag weer helemaal in orde.

Bf6d7UQEzx

Dus op naar betel (een stimulerend middel), dat her en der in het centrum verkrijgbaar was.

3DQOngsxMG


Ook hier kan zelfgenoegzaamheid je bijten. Het kan een schoon gevoel van stimulatie opwekken, maar ook, vooral als het gemengd wordt met een vorm van tabak, kan het een nogal onaangename en intense rit opleveren (zie opnieuw het boek voor details).

TS6ZntFXMQ

De stonede olifant: gezien tijdens een ontspannen wandeling langs de rivier op mijn laatste dag.

P6CS8mdtxH

Een boottochtje over de rivier om terug te keren naar planeet aarde leek me een goed idee.

ND1ItkeXcN


Ik heb kilometers gelopen, maar het was altijd interessant, een woord dat tekortschiet.

DyKuc2UEOn


Dit is in feite Shiva, de hindoeïstische cannabis consumerende godheid. Door deze connectie is de huidige situatie met betrekking tot wiet (bhang lassi) ontstaan.

WHmrYzSRcg


Ik kwam ook een advertentie tegen voor een van de andere bhang dispensaria, The Blue Lassi Shop.

Fso9xK7y8X


En daar stond het.

F65zAN1HT8


Ik heb geen idee waarom de muren bedekt waren met foto's zoals deze. Vermoedelijk zijn het stonede klanten. :)

TusCjTHz0Z

Tot slot, ja, Varanasi bezoeken is een geweldige ervaring. Mocht je ooit de kans krijgen om erheen te gaan, grijp die dan.

Jjo9TWkDq4


ALS LAATSTE EN ABSOLUUT NIET ONBELANGRIJK: BLIJF VEILIG
Wat de omstandigheden van je eigen reis ook zijn, stel je beoordelingsvermogen, veiligheid of het gebruik van een schadebeperkingsproces niet buiten werking. Raadpleeg de Druggebruikersbijbel voor meer informatie. Je kunt de PDF-versie gratis downloaden van de volgende pagina: https://bbgate.com/resources/the-drug-users-bible.3477/
 

DMTrott

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Sep 8, 2023
Messages
23
Reaction score
37
Points
13
Ik hoop dat het goed is om dit hier te posten, maar laat het me alsjeblieft weten als dat niet zo is (bijv. als het te zwaar is om te laden, enz.). Het is me gelukt om de foto's te verkleinen tot 1600px, en ruim onder de 1mb per stuk, maar het zijn er natuurlijk nogal wat. In de komende maanden zal ik de volledige serie plaatsen als er geen problemen zijn.

Tot slot hoop ik dat het interessant is.
 
Top