- Solutions
- 1
- Reaction score
- 424
Heel erg bedankt voor de makkelijke en gedetailleerde synthesebeschrijving!
Hoe zit het met waterstofperoxide, kan dat worden vervangen? Het is tegenwoordig een erg gecontroleerde chemische stof en moeilijk zelf te synthetiseren. Het dient voornamelijk als katalysator in de reactie tussen het ijsazijn en het 3-methyl-4-fenyl-3-buten-2-on, toch? Wat zou een goede vervanger kunnen zijn?
Hoe zit het met waterstofperoxide, kan dat worden vervangen? Het is tegenwoordig een erg gecontroleerde chemische stof en moeilijk zelf te synthetiseren. Het dient voornamelijk als katalysator in de reactie tussen het ijsazijn en het 3-methyl-4-fenyl-3-buten-2-on, toch? Wat zou een goede vervanger kunnen zijn?
Last edited:
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 76
Perzuren zullen werken (lagere opbrengsten) Baeyer-Villiger oxidatie.lees het onderzoeksartikel hierboven.
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 88
De laatste keer kreeg ik 37,28 gram acetoxyfenylpropeen uit 52,77 gram MPB met perazijnzuur, dat ik maakte van 30% H2O2 en ijsazijn, en 0,1 mol H2SO4. Dat perazijnzuur stond 3 dagen in mijn kast voordat het werd gebruikt.
Maar slechts 13,04 g P2P uit die 37,28 g acetoxy via basische hydrogenering (geen verwarming, gewoon roeren en laten vallen in 2,5 uur).
Maar slechts 13,04 g P2P uit die 37,28 g acetoxy via basische hydrogenering (geen verwarming, gewoon roeren en laten vallen in 2,5 uur).
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 22