P2P Synthese van P2NP

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
Nee, absoluut in de zin dat de reactie niet zal werken bij gebruik van ongedistilleerd P2P, is het niet.
Het eindproduct is echter altijd van hogere kwaliteit als je gedestilleerde verbindingen gebruikt. En niet te vergeten, vuile P2P is ongetwijfeld slecht voor de opbrengst. Het is vervelend werk, maar het loont.
 

Multivitamin

Don't buy from me
New Member
Joined
Feb 12, 2023
Messages
8
Reaction score
4
Points
3
Oké, ik zal het destilleren. Ik denk dat ik er niet omheen kan. Denken jullie dat het absoluut noodzakelijk is om de druk in het systeem te meten als ik p2p-olie/meth freebase-olie vacuümdestilleer? Of kan ik gewoon de vacuümpomp aansluiten op de vacuümadapter van de nieuwe lege opvangkolf als DCM is gedestilleerd (want DCM met een lage kooktemperatuur van 50 °C zou ook zonder vacuüm destilleren) en het vacuüm aanzetten, de verwarming hoger zetten totdat ik de eerste tekenen van p2p-olie zie opkomen in de opvangkolf en de temperatuur vasthouden tot het destilleren voorbij is.

Zie ik hier iets over het hoofd? Moet ik de druk van het vacuüm meten? Of kan ik de verwarming gewoon langzaam aanzwengelen totdat ik olie zie overkomen in de opvangkolf?
 

Cardboard1234

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 26, 2023
Messages
18
Reaction score
1
Points
1
Hé jongens, na het toevoegen van DCM en het wassen met NaOH is mijn onderste laag groen in plaats van rood zoals in de video. Ik ga dit destilleren en kijken of ik P2P kan krijgen, maar heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Waarom is de kleur anders?
 

Attachments

  • XFfBuHPcxJ.jpeg
    XFfBuHPcxJ.jpeg
    906.4 KB · Views: 394

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,814
Points
113
Deals
1
Hoe kunnen we je antwoorden zonder enige invoergegevens over je reagens/synthese manipulaties? Destilleer het en controleer dan bp of/en brekingsindex.
 
View previous replies…

Cardboard1234

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 26, 2023
Messages
18
Reaction score
1
Points
1
Hé Patton, sorry voor het gebrek aan informatie. Ik zal specifieker zijn.

Ik heb voor deze synthese precies de stappen gevolgd die in de video worden getoond, behalve dat ik niet in staat was om de temperatuur omlaag te brengen naar 0-5deg Celsius bij de NaBH4-toevoegingsstap.

Ook heb ik HCl niet druppelsgewijs toegevoegd, maar in opeenvolgingen van 100 ml.

Ik heb met succes de DCM in het mengsel gedestilleerd toen het rond de 80°C bleef hangen, daarna ging het boven de 80°C en begon ik een transparante laag boven mijn DCM te zien die niet oplosbaar is met DCM. Ik denk dat het water is,

Ik ben nu de Rm verder aan het koken en ik zie nu een lichtgele oplossing in mijn opvangkolf en mijn thermometer geeft 220 deg C aan.

Dit lijkt op P2P
 

Attachments

  • ZntGbEk1i5.jpeg
    ZntGbEk1i5.jpeg
    4.2 MB · Views: 426

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,814
Points
113
Deals
1
Dus, wat is een probleem? =)
 

Cardboard1234

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 26, 2023
Messages
18
Reaction score
1
Points
1
Ik weet niet zo zeker of het P2P is, omdat ik in een van uw hoofdstukken heb gelezen dat we HCl er niet in mogen gieten zonder de druppels te kennen, omdat ons product dan bederft en ik weet niet zeker of ik door het overschrijden van de aangegeven temperatuur ook een ander product krijg.
Hoe weet ik nu of het pure P2P is?
 

Cardboard1234

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 26, 2023
Messages
18
Reaction score
1
Points
1
De temperatuur overschreed 220 en bereikte op een gegeven moment 280 en nu heeft mijn opvangkolf twee lagen. Ik weet ook niet zeker waar ik nu naar kijk
 

Attachments

  • Kqe7pm0HaB.jpeg
    Kqe7pm0HaB.jpeg
    4 MB · Views: 407

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,688
Solutions
3
Reaction score
2,814
Points
113
Deals
1
Ja, het kan je product volledig bederven. Je kunt het kookpunt controleren met de destillatiemethode.
 

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
Je moet P2P niet verhitten tot 220C, bij deze temperaturen maak je het molecuul kapot omdat het ontleedt. Het verkrijgen van pure P2P via destillatie moet onder verminderde druk gebeuren (ook wel vacuümdestillatie genoemd). Je kunt het kookpunt van je P2P bepalen als je je vacuümbron gekalibreerd hebt. Met een aanzuigende waterpomp met normale waterdruk (ca. 3,5 bat) kookt P2P ongeveer bij 105C.
Naast het kookpunt kun je de dichtheid (bijna gelijk aan water) en de kleur/geur bepalen. Zuiver P2P is helder tot lichtgeel en heeft een aangename bloemige geur.
 

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
Sorry, ik wilde je niet antwoorden G.Patton.
 

Cardboard1234

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 26, 2023
Messages
18
Reaction score
1
Points
1
Hey bedankt @K-Cyanide, ik zat nog te denken of ik mijn oplossing nog kon redden, maar het lijkt erop dat het helemaal is afgebroken, want het is nu helemaal zwart. Ik ben nu op zoek naar een vacuümdestillatieset om dit te bereiken. Is er een die jullie zouden aanraden? Ik weet niet zo goed hoe ik onze vacuümbron moet kalibreren, maar ik zal er eens naar kijken. Hebben jullie bronnen die ik hierover kan raadplegen? Hartelijk dank voor uw reactie!
 

K-Cyanide

Don't buy from me
New Member
Joined
Jan 1, 2023
Messages
64
Reaction score
76
Points
18
@Cardboard1234[/USER] graag gedaan. Ik ben blij dat ik kan helpen en ik ben blij dat er zo'n geweldig forum is dat warme herinneringen aan het legendarische Hive-forum bij me oproept. Terug naar het onderwerp:
Om de sterkte van het vacuüm te bepalen sluit je een kleine RBF (250 of 500ml) aan op je vacuümbron en vul je deze met een kwart of een derde water. Pas vervolgens het volledige vacuüm toe. Observeer vervolgens of het water in de kolf begint te koken of niet.
Dit moet ook binnen een bepaalde tijd gebeuren (afhankelijk van de grootte van de kolf, d.w.z. 250ml onder 30 seconden), dit zorgt ervoor dat je vacuümbron een voldoende volumestroom levert.
Het alternatief is een chemisch bestendige membraanpomp (Vacuubrand, KNF, IKA, Edwards enz.). Met een beetje geduld vind je goede gebruikte pompen op Ebay voor een paar honderd dollar/euro.
 

curiousmind

Don't buy from me
New Member
Joined
May 7, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
In de video staat dat je zuur moet toevoegen tot een pH van 5-4 of minder, maar in de tekst staat 6,5-7. Kan iemand uitleggen wat de juiste pH is? Kan iemand mij uitleggen wat de juiste pH-waarde is?
 

madafaka

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 13, 2023
Messages
8
Reaction score
0
Points
1
Dus ik volgde het protocol en voegde druppelsgewijs zuur toe totdat de ph 6 -7 lagen zich scheidden in twee afzonderlijke lagen zoals je op de foto ziet, maar bij het toevoegen van DCM kon ik de dcm-laag niet duidelijk zien. Het zijn nog steeds maar twee lagen.

LhPSZfTwrB

Deze foto van de reactiekolf is alleen reactiemengsel, deze andere foto van de rm in het bekerglas is met toegevoegd DCM
VpFMdIBZ9x

Ik geef 500 usd in bitcoins aan iedereen die me hier doorheen helpt.
 

T 3

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 8, 2023
Messages
20
Reaction score
6
Points
3
Denk nu aan je product in je onderste laag
 

Czeczeczecze

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 7, 2022
Messages
24
Reaction score
5
Points
3
Ik kan geen h2o2 krijgen in een concentratie van 30%. Kan ik 12% in grotere hoeveelheden gebruiken? Of wat kan ik gebruiken in plaats van h2o2?
 

Zhopkins05

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 25, 2023
Messages
3
Reaction score
1
Points
3
Kan iemand helpen bij mijn laatste stap, het wassen van de dcm met NoAH? Mijn product ging in de waterige laag en liet mijn dcm groen achter.
 

T 3

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 8, 2023
Messages
20
Reaction score
6
Points
3
Wat was of is je ph , hoe geconcentreerd was ur NaOH
 

Zhopkins05

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 25, 2023
Messages
3
Reaction score
1
Points
3
Ph was ongeveer een 4 Ik bleef het zuur toevoegen maar het ging niet meer omhoog bleef op 4 en 25% met de extra H20
 
Top