Question MISLUKTE REACTIE 2-JOOD-4MP

INDIANELK

Don't buy from me
Member
Joined
Sep 7, 2023
Messages
10
Reaction score
3
Points
3
IK PROBEERDE MIJN 2-IODO-4MP DE EERSTE KEER PRECIES ZOALS HET RECEPT IN DE VIDEO OP HET FORUM. HET BEGON ZOALS VERWACHT, IK VOEGDE ALLE INGREDIËNTEN TOE ZOALS VERMELD. IK KREEG DEZELFDE RM DIE ER PIKROOD ZWART BRUIN UITZAG, MAAR TOEN IK HET ACHTERLIET EN NA 6 UUR TERUGKWAM, WAREN DE KLEUREN VERANDERD IN LICHTBRUIN. WAS VERANDERD IN LICHT BRUIN LIKE KOFFIE HOE IS HET GEBEURTEN KAN IEMAND HELPEN IK KOPTE DE REAGENTIA VOOR EEN ZEER GOEDE PRIJS VOOR DE EERSTE PROEF EN HET MAAKTE HET NIET KAN IEMAND VERTELLEN WAAROM IK EEN FOTO TOEVOEG DE IODONE KLEUR IS GONE @Novator @G.Patton help alstublieft experts
 

Attachments

  • DLiqF4nyBR.jpg
    DLiqF4nyBR.jpg
    3.1 MB · Views: 157

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,662
Solutions
3
Reaction score
2,740
Points
113
Deals
1
Kun je foto's van je reactiemengsel toevoegen?
Heb je CuO toegevoegd zoals in de handleiding staat?
Als je deze handleiding leest, zou je moeten weten dat je het reactiemengsel minstens 15 uur (niet 6) moet verwarmen en roeren.

Heb je een dergelijke suspensie in je reactiemengsel?
H1ROM2jbom


P.S. Als je je tekst interpunctieert, is het veel gemakkelijker en handiger om te lezen.
 

INDIANELK

Don't buy from me
Member
Joined
Sep 7, 2023
Messages
10
Reaction score
3
Points
3
Nee, zo heb ik het niet bekeken. Ik weet dat ik 15 uur moet verwarmen en roeren en ik heb het ook 17 uur geroerd, maar wat ik wilde zeggen is dat in het begin, toen ik alles startte, de RM er hetzelfde uitzag als in VEDIO, maar toen ik na 6 uur kwam controleren, werd de kleur van RM lichtbruin in tegenstelling tot in VEDIO en ook na 17 uur zag het mengsel er niet zo uit als in VEDIO.
 
View previous replies…

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,662
Solutions
3
Reaction score
2,740
Points
113
Deals
1
Je moet de smaak van je reagens niet uitproberen. Het zal je niet helpen de kwaliteit ervan te bepalen, maar je alleen vergiftigen en helpen kanker te krijgen. Controleer het smeltpunt, man. Eenvoudige methode om te controleren.
 

INDIANELK

Don't buy from me
Member
Joined
Sep 7, 2023
Messages
10
Reaction score
3
Points
3
@G.Patton hoe kan ik je pm'en ik wil wat begeleiding man probeerde het opnieuw en het lijkt erop dat ik jammerlijk faal 😫 Ik zal je betalen als je wilt pls help me out 🙏😭
 

xoxoxoxo

Don't buy from me
New Member
Joined
Sep 11, 2023
Messages
25
Reaction score
16
Points
3
machine alpha 2 kopen hij laat u zien wat pure chemicaliën u werken en is echte chemicaliën
 

INDIANELK

Don't buy from me
Member
Joined
Sep 7, 2023
Messages
10
Reaction score
3
Points
3
Ja meneer 😁 @G.Patton
1) Eerst voegde ik 100 gram 4 mp toe in een 3000 ml erlenmeyer met drievoudige hals, uitgerust met een bovenroerder en refluxkoeler. De derde hals was gesloten. in een waterbad van ongeveer 60-65 °C.
2) tweede voegde ik IPA 1000 ml .
3) ten derde voegde ik 54 gram CUO in kleine porties toe om het goed te laten mengen (duurde ongeveer 30 min)
4) vervolgens voegde ik GRANULAR IODINE 130 gram toe in verschillende porties (in ongeveer 30 min tijd)
5) Toen liet ik alles roeren bij 60-70° voor ongeveer 20 uur de kleur werd licht toen raakte ik in paniek en dacht dat de jodium verdampt was dus voegde ik nog 30 gram jodium toe en liet het weer roeren voor 7 uur. totaal 27+ uur
6) Toen zette ik alles uit en liet het mengsel bezinken en decanteerde het in een erlenmeyer (er kwam wat koper mee in de RM) Ik dekte het af en liet het 10 uur staan bij kamertemperatuur en toen kwam ik en zag dat zich jodoketon vormde op het zwarte koper.
7) Er vormde zich jodoketon rond de koperdeeltjes. Ik maakte me zorgen.
8) Marvin stelde voor om de massa te verwarmen om de keton te smelten zonder te koken dus deed ik hetzelfde. Verwarmde de hele massa met koper tot 40-50 graden alle jodoketon smolt in ongeveer 15-20 minuten. liet het vervolgens bezinken. decanteerde toen voorzichtig de RM zonder koper binnen te laten. liet de RM op kamertemperatuur iodoketon begon zich weer te vormen toen heb ik het afgedekt en in de vriezer bewaard in 12 uur was er meer jodoketon dan voorheen.
@Marvin "Popcorn" Sutton
@G.Patton
Nogmaals hartelijk dank voor jullie begeleiding en hulp.
 
Top