Amfetaminesynthese van P2NP via Al/Hg (video)

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
436
Reaction score
663
Points
93
In de videosynthese van amfetamine worden reagentia gebruikt:
  • 10 g 1-fenyl-2-nitropeen (P2NP);
  • 100 ml isopropylalcohol (IPA);
  • 50 ml ijsazijn (AcOH);
  • 50 g natriumhydroxide (NaOH);
  • 12 g Aluminium (in de vorm van gesneden huishoudfolie);
  • 0,1 g Kwik(II)nitraat (Hg(NO3)2);
  • 2 ml Zwavelzuur (H2SO4);
  • 50 ml aceton;
  • Gedestilleerd water;
Apparatuur en glaswerk:
  • Platbodemkolf 2 L;
  • Retortstandaard en klem om apparaat vast te zetten (optioneel);
  • Terugvloeikoeler;
  • Trechter;
  • Zeeffilter (keukenkwaliteit is goed);
  • Spuit of pasteurpipet;
  • pH-indicatorpapier;
  • Bekers (600 mL x2, 2 L, 1 L, 100 mL x2);
  • Vacuümbron;
  • Laboratoriumweegschaal (0,1-200 g is geschikt);
  • Maatcilinders 1000 mL en 100 mL;
  • Koud waterbad;
  • Glazen staaf en spatel;
  • Scheitrechter 1 L (optioneel);
  • Thermometer voor laboratoriumgebruik;
  • Buchner-kolf en trechter;
  • filtreerpapier;

7sbroyikpe

Beschrijving van de video over de synthese van amfetamine.
Een oplossing van 1-fenyl-2-nitropeen 10 g in 100 ml isopropylalcohol en 50 ml azijnzuur wordt bereid voordat de synthese begint. Ook wordt een aluminiumfolie van 12 g in kleine stukjes geknipt met een papierversnipperaar voor een aluminiumamalgaampreparaat. Het kan worden geknipt met een schaar of gescheurd met de handen (met handschoenen aan).

0:04-0:40 - Een waterige alkali-oplossing voor de bereiding. Deze oplossing is van tevoren gemaakt, zodat de oplossing op kamertemperatuur is tegen de tijd dat het hoofdreactiemengsel alkalisch wordt gemaakt in deze video. De alkalisatie wordt uitgevoerd met een spontane verwarming. Als een verse hete alkali-oplossing wordt gebruikt, dan wordt de temperatuur hoger en zal een reactiemassa geforceerde koeling nodig zijn.

0:46-2:36 - Amalgaam met kwiknitraat. Geamalgameerd aluminium reduceert
1-fenyl-2-nitropropeen tot amfetamine. Er komt een kleine hoeveelheid gas vrij tijdens de amalgaamreactie en er wordt een grijs neerslag gevormd. Het is belangrijk om het moment waarop het aluminiumamalgaam klaar is niet te missen. Dit moment kan worden bepaald door de vorming van een grijs neerslag en door een verhoogde gasevolutie. Het gebeurt binnen 10-15 minuten vanaf het begin van de reactie.

Het water wordt afgetapt zonder een gaasje te verwijderen, het geamalgameerde aluminium wordt gewassen met twee porties koud gedestilleerd water. Het is de moeite waard om te letten op het vrijkomen van gasbellen. Bij een "correct" amalgaam zijn de belletjes kleiner en is de kleur van de vloeistof donkerder. Als de reactie heftig is, de belletjes groot zijn en de kleur licht, is het amalgaam "onjuist". Dit komt bijna zeker door een tekort aan kwikzout. Let op: kwikzouten zijn giftig.

2:37-4:28 - Het belangrijkste deel van het proces is de reductie van 1-fenyl-2-nitropeen door aluminiumamalgaam. De reactie is exotherm en wordt uitgevoerd waarbij veel warmte vrijkomt. Het is noodzakelijk om de temperatuur tijdens de procedure zorgvuldig te regelen. De reactiekolf wordt gekoeld in een ijsbad in geval van oververhitting. Er mag koud water in de erlenmeyer worden gedaan. Soms wordt de reactie niet gestart, is het nodig om de reactiemassa goed op te warmen en wordt de reactie gestart (met een goed bereid amalgaam). Tijdens de reactie komen geuren vrij van kokende alcohol en azijnzuur.
Allihn refluxkoeler wordt gebruikt voor het opvangen van dampen. De efficiëntie van de Allihn terugvloeikoeler kan worden verhoogd door er koud water op aan te sluiten.

5:04 - De reactiekolf kan worden gespoeld met een kleine hoeveelheid alcohol en het niet gereageerde aluminium kan er ook mee worden gespoeld om residuen op te vangen en de opbrengst te verhogen.

5:13 - Er zou weinig niet gereageerd aluminium over moeten zijn. Je kunt een hoeveelheid gereageerd 1-fenyl-2-nitropeen bepalen aan de hand van de residuen.

5:16-6:13 - Alkalinisatie. De reactie wordt uitgevoerd met een warmteafgifte. De resten van niet-geacteerd aluminium zullen bovendien reageren met alkali en het mengsel verhitten en bijproducten creëren.
Binnen 30 minuten na alkalinisatie vindt een scheiding in zichtbare lagen plaats. De
pH van de bovenste laag moet 11-12 zijn.

6:18-7:23 -
Decanteren. Verzamel de bovenste laag met amfetamine base in alcohol. Deze kan gedroogd worden met een kleine hoeveelheid watervrij magnesiumsulfaat. De slak kan worden geëxtraheerd met een apolair oplosmiddel (ether, benzeen, tolueen), waarna het oplosmiddel wordt ingedampt.

7:24-8:50 - Bereiding van de zwavelzuuroplossing in aceton. Deze oplossing is nodig voor een soepelere aanzuring. Als geconcentreerd zwavelzuur wordt gebruikt, gebeurt er plaatselijk oververzuring van het product. Hierdoor daalt de opbrengst.

8:51-10:53 - Product aanzuren en amfetaminesulfaat verkrijgen. Aan de bovenste gele laag, die in de vorige fase werd verzameld, wordt druppelsgewijs een voorbehandelde oplossing van zwavelzuur toegevoegd. Bij elke druppel zuuroplossing worden zoutvlokken gevormd. Deze fase is erg belangrijk, het is noodzakelijk om de pH zorgvuldig te regelen om oververzuring te voorkomen. Ga door met aanzuren tot
pH 5,5-6. Het oververzuurde product heeft een roze kleur. Het product zal bederven in het geval van een totale oververzuring.

10:55-11:38 - Amfetaminesulfaat
filtratie uit oplosmiddelen in een Buchnertrechter onder vacuüm. Het product kan in dit stadium extra worden gespoeld met koude aceton door het samen met de amfetaminesulfaatkoek door een Buchnertrechter te gieten.

11:41-12:28 - Filtratie met behulp van geïmproviseerd gereedschap. Elke dikke stof kan als filter worden gebruikt. Het resulterende product wordt enkele uren op een warme, droge plaats gedroogd om resterende oplosmiddelen te verwijderen. Het wordt aanbevolen om het in een vacuümverpakking te bewaren.

De opbrengst is 60-70%.
 
Last edited by a moderator:
View previous replies…

flyhigh

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2023
Messages
17
Reaction score
8
Points
3
sorry im a noob here trying to undestand, what do you mean yeild is 60-70% ? is it 60% of 10g of p2np that is 6 grms or (12al+10p2p=22grm) 60% of 22 grms = 13.2 gram?
 

deto8810

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 31, 2023
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Even voor de zekerheid, want dit is allemaal nieuw voor mij, de eerste video (en de volgende beschrijving) is het recept om speed/pep/amfetamine te maken, niet "meth"-amfetamine. Kan iemand me corrigeren?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Ja, ik denk niet dat er een manier is om van P2NP naar methamfetamine te gaan in 1 stap, maar na het verkrijgen van de gewenste olie uit deze reactie kun je oplosmiddelextractie en wat al niet meer uitvoeren om het te isoleren, gevolgd door nog een identieke Al/Hg reactie dit keer waarbij het imine wordt gevormd tussen amfetamine en formaldehyde dat zal worden gereduceerd tot het secundaire amine.Er bestaat ook de optie om fenylaceton te maken van P2NP, er is een videomethode gepost, voor deze route vormen methylamine en fenylaceton een tussenproduct dat vervolgens wordt gereduceerd met Al/Hg, NaBH4 enz.
 

deto8810

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 31, 2023
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Goed om te weten, de tweede video is hoe je "Alphamethylphenethylamine" maakt, dus ik was in de war als de videobeschrijving eigenlijk is hoe je meth maakt via Al/Hg. Bedankt voor het snelle antwoord en sorry voor de beginnersvraag ^^
 

JohnWebb

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 17, 2022
Messages
39
Reaction score
45
Points
18
Jongens, mag ik vragen of dit normaal is?
Na alkalinisatie heb ik 3 lagen. Bij eerdere pogingen had ik maar 2 lagen.

HsXu9jDfmz
 
Last edited:

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
103
Reaction score
64
Points
28
De bovenste laag is de laag die je wilt... bro...
 

learnerrr

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 12, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Hallo Ik heb hulp nodig bij het omzetten van amfetamine freebase naar sulfaat. Ik gebruik 1 deel amfetaminebase voor 1,7 delen methanol in gewicht, dus 1 kg base en 1,7 kg methanol. Het probleem is dat ik 2 zwavelzuren heb, de ene is een afvoerreiniger met 96% zwavelzuur en 4% remmers, en de andere wordt verondersteld 100% puur zuur te zijn. Om de een of andere reden creëert het toevoegen van de drainreiniger aan het methanol/basemengsel een heftige exotherme reactie, alsof ik zuur aan water toevoeg en het mengsel snel verhit, terwijl het gebruik van het pure zuur deze reactie niet teweegbrengt.
 

InLikeFlynn

Don't buy from me
Resident
Joined
May 27, 2023
Messages
46
Reaction score
27
Points
18
Heb je je zwavelzuur verdund in watervrije aceton?
 

learnerrr

Don't buy from me
New Member
Joined
Aug 12, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Nee, dat heb ik niet gedaan. De base is al verdund in oplosmiddel, dus ik giet niet direct zuur.
 

EileiterBurner

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 1, 2023
Messages
14
Reaction score
4
Points
3
Gebruik de afvoerreiniger niet, het product bevat waarschijnlijk oppervlakteactieve stoffen.
 

ActionAyi

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Jun 20, 2023
Messages
14
Reaction score
7
Points
3
Ik denk dat we in plaats van HgNO3 ook HgCl2 kunnen gebruiken en mijn vraag is of het zou werken om het kwikzout uit HgS te krijgen met aqua regis maar met meer salpeterzuur?

3 HgS+8 HNO3+6 HCl
reageren tot
3 HgCl2(s) + 3 H2SO4 +4H2O + 8 NO(g)

Ik weet dat 8 mol NO veel gasontwikkeling is ^^
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
elk in water oplosbaar kwikzout kan worden gebruikt
 

ActionAyi

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Jun 20, 2023
Messages
14
Reaction score
7
Points
3
Ja bros. Zeker, maar dat was niet precies mijn vraag ^^.
 

ActionAyi

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Joined
Jun 20, 2023
Messages
14
Reaction score
7
Points
3

blacky2340

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 28, 2023
Messages
37
Reaction score
26
Points
18
Hoe geconcentreerd moet de ammoniak zijn? Of moet het watervrije ammoniak zijn? En hoe zit het met het zwavelzuur? Het is moeilijk om deze variabelen te begrijpen, is er een manier om het te begrijpen zonder te vragen?
 

blacky2340

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 28, 2023
Messages
37
Reaction score
26
Points
18
Mijn fout, ik bedoelde aceton. Moet het droge aceton zijn of zou gewone aceton ook werken. Zijn er alternatieven voor aceton?
 
View previous replies…

blacky2340

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 28, 2023
Messages
37
Reaction score
26
Points
18
Wat zijn de voordelen van het gebruik van aceton als het niet nodig is?
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Aceton of isopropylalcohol werkt als oplosmiddel.
Je hebt een amfetamine base opgelost in isopropylalcohol die je wilt omzetten in sulfaat of fosfaat
Maak een oplossing van geconcentreerd zwavelzuur en verdun deze met aceton of IpA
Voor een nauwkeurige regeling van de pH kun je met deze oplosmiddelfunctie pH5,5 regelen.
 
Top