- Reaction score
- 32
Ok, vaihe 3 - lisäsin NaOH-liuoksen lämmitetty 50c ja laittaa mag Stir 6 tunnin kuluttua paksu lähes kiinteä kermainen sotku oli minun rbf. Lisäsin DCM:ää ja kaksi kerrosta ilmestyi. Aluksi olin hyvin onnellinen!!!! Koska kermainen paksu kerros istui pohjassa ja luulin kirkkaamman kerroksen olevan DCM:llä uutettua herkkua oli päällä. Ei ei ei..... Maitomainen paksu kerros oli DCM. Tiedän varmasti, että kun poistan DCM:n, minulla ei tule olemaan keltaista kirkasta öljyä aka p2p.
@HEISENBERG
Onko tiimisi tarkistanut tämän prosessin ennen julkaisua. Näyttää siltä, että asiantuntijat ovat vaienneet tästä menettelystä. Olisi kiva saada tukea tiimisi julkaisemalle menetelmälle.
Ok, yritän tislausta kermamössöön ja katson mitä tulee.
@HEISENBERG
Onko tiimisi tarkistanut tämän prosessin ennen julkaisua. Näyttää siltä, että asiantuntijat ovat vaienneet tästä menettelystä. Olisi kiva saada tukea tiimisi julkaisemalle menetelmälle.
Ok, yritän tislausta kermamössöön ja katson mitä tulee.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 88
Käytä vain omaa menetelmääni: Kuumenna MEK ja bents, suolahapolla: 90-110 C, 3-5 tuntia.
Sitten laitetaan 10 % KOH-liuos, ja kiteet ilmestyvät välittömästi. Hankkiudu eroon vedestä. Laita ne pakastimeen. Hankkiudu eroon öljystä. Puhtaita, valkoisia kiteitä. ...tervetuloa!
Sitten laitetaan 10 % KOH-liuos, ja kiteet ilmestyvät välittömästi. Hankkiudu eroon vedestä. Laita ne pakastimeen. Hankkiudu eroon öljystä. Puhtaita, valkoisia kiteitä. ...tervetuloa!
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 0
Minulla on jo MPB-liuos ja haluaisin saada kiteitä ilman tislausta. Adolikondensaatio tehtiin happokaasuttamalla. Luuletteko, että jos bentso + MEK-liuokseen lisätään happoa kaasuttamalla ja lämmitetään 90-110 °C:een 3-5 tunnin ajan ja pestään hcl:llä ennen 10 %:n KoH:n lisäämistä, onko mahdollista, että kiteet saostuvat välittömästi? Onko tärkeää jäädyttää liuos kiteiden saamiseksi ja mitkä ovat reagenssimittauksesi.