- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 54
For omkring et år siden, da jeg lagde sidste hånd på kokainafsnittet i The Drug Users Bible, besluttede jeg at inkludere en kort analyse af markedet i Storbritannien med hensyn til det faktiske indhold, som blev sendt til et velkendt laboratorium. Selv om dette kun repræsenterer situationen ét sted på ét tidspunkt, tænkte jeg, at det kunne være af interesse her.
.
.
NOGET OM DIN KOKAIN
En regnfuld eftermiddag begyndte jeg at se på indholdet af de kokainprøver, der blev indsendt til et velkendt britisk laboratorium. Fokus var på spørgsmålet om, hvad kokain almindeligvis blandes eller skæres med (ikke inklusive andre almindelige stoffer).
162 prøver blev indsendt som kokain fra september 2020 til april 2021. Af disse var 50 (31 %) udelukkende angivet som kokain uden andet registreret indhold. Jeg delte resten op i to sæt: dem, der viste en enkelt tilsætning, og dem, der viste flere tilsætninger. De resulterende tal var som følger:
Enkelttilsætning (64 prøver i alt):
21 (13,0 %) = Benzoylecgonin
17 (10,5 %) = Levamisole
10 (6,2 %) = Norcocain
7 (4,3 %) = Benzokain
6 (3,7%) = Phenacetin
1 (0,6%) = Paracetamol
1 (0,6%) = Metformin
1 (0,6 %) = Lidokain
Flere tilsætninger (48 prøver i alt)
10 (6,2 %) = Levamisol + benzoylecgonin
7 (4,3 %) = Levamisol + Norcocain
5 (3,1 %) = Levamisol + benzoylecgonin + norcocain
4 (2,5%) = Benzoylecgonin + Norcocain
3 (1,9 %) = Benzoylecgonin + Ecgonin-methylester
2 (1,2 %) = Benzocain + Norcocain
2 (1,2 %) = Phenacetin + Benzocain
2 (1,2%) = Phenacetin + Norcocain
2 (1,2 %) = Benzoylecgonin + Norcocain + Ecgonin-methylester
1 (0,6 %) = Levamisole + Phenacetin
1 (0,6 %) = Phenacetin + Norcocain + Benzocain
1 (0,6 %) = Tropacocain + Norcocain + Benzoylecgonin + Ecgonin-methylester
1 (0,6 %) = Levamisole + Norcocaine + Benzocaine
1 (0,6 %) = Levamisol + Norcocain + Benzoylecgonin + Tropacocain
1 (0,6 %) = Benzokain + Ecgonin-methylester
1 (0,6 %) = Phenacetin + Ecgonin-methylester + Benzoylecgonin + Koffein + Benzocain
1 (0,6 %) = Levamisol + Metformin + Norcocain + Benzoylecgonin
1 (0,6 %) = Levamisol + Benzoylecgonin + Norcocain + Ecgonin-methylester
1 (0,6 %) = Benzoylecgonin + Procain + Norcocain + Ecgonin-methylester
1 (0,6 %) = Levamisol + benzoylecgonin + phenacetin + ecgoninmethylester
Det skal bemærkes, at ikke alle disse stoffer er bulking eller cutting agents: nogle skyldes simpelthen nedbrydning eller produktionsproblemer. Det er nok ikke den bedste terminologi at kalde dem for tilføjelser eller tilsætningsstoffer.
Det overraskede mig dog ikke, at levamisol rangerede så højt (i 28 % af de ovennævnte prøver), selvom det ikke var så højt, som jeg havde frygtet. Det er almindeligt kendt, at det bruges til at behandle parasitære ormeinfektioner, og at det er en meget dårlig idé at sniffe store mængder. Jeg var også overrasket over den lave placering af lidokain, da jeg forventede, at det ville være det primære bedøvelsesmiddel. Måske viser jeg min alder igen, hvilket også får mig til at undre mig over, hvad der skete med prokain.
.
Husk: Du kan downloade en gratis kopi af PDF-versionen af bogen direkte fra Breaking Bad's Chemical Library her:
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhn...yd.onion/resources/the-drug-users-bible.3477/
.
.
NOGET OM DIN KOKAIN
En regnfuld eftermiddag begyndte jeg at se på indholdet af de kokainprøver, der blev indsendt til et velkendt britisk laboratorium. Fokus var på spørgsmålet om, hvad kokain almindeligvis blandes eller skæres med (ikke inklusive andre almindelige stoffer).
162 prøver blev indsendt som kokain fra september 2020 til april 2021. Af disse var 50 (31 %) udelukkende angivet som kokain uden andet registreret indhold. Jeg delte resten op i to sæt: dem, der viste en enkelt tilsætning, og dem, der viste flere tilsætninger. De resulterende tal var som følger:
Enkelttilsætning (64 prøver i alt):
21 (13,0 %) = Benzoylecgonin
17 (10,5 %) = Levamisole
10 (6,2 %) = Norcocain
7 (4,3 %) = Benzokain
6 (3,7%) = Phenacetin
1 (0,6%) = Paracetamol
1 (0,6%) = Metformin
1 (0,6 %) = Lidokain
Flere tilsætninger (48 prøver i alt)
10 (6,2 %) = Levamisol + benzoylecgonin
7 (4,3 %) = Levamisol + Norcocain
5 (3,1 %) = Levamisol + benzoylecgonin + norcocain
4 (2,5%) = Benzoylecgonin + Norcocain
3 (1,9 %) = Benzoylecgonin + Ecgonin-methylester
2 (1,2 %) = Benzocain + Norcocain
2 (1,2 %) = Phenacetin + Benzocain
2 (1,2%) = Phenacetin + Norcocain
2 (1,2 %) = Benzoylecgonin + Norcocain + Ecgonin-methylester
1 (0,6 %) = Levamisole + Phenacetin
1 (0,6 %) = Phenacetin + Norcocain + Benzocain
1 (0,6 %) = Tropacocain + Norcocain + Benzoylecgonin + Ecgonin-methylester
1 (0,6 %) = Levamisole + Norcocaine + Benzocaine
1 (0,6 %) = Levamisol + Norcocain + Benzoylecgonin + Tropacocain
1 (0,6 %) = Benzokain + Ecgonin-methylester
1 (0,6 %) = Phenacetin + Ecgonin-methylester + Benzoylecgonin + Koffein + Benzocain
1 (0,6 %) = Levamisol + Metformin + Norcocain + Benzoylecgonin
1 (0,6 %) = Levamisol + Benzoylecgonin + Norcocain + Ecgonin-methylester
1 (0,6 %) = Benzoylecgonin + Procain + Norcocain + Ecgonin-methylester
1 (0,6 %) = Levamisol + benzoylecgonin + phenacetin + ecgoninmethylester
Det skal bemærkes, at ikke alle disse stoffer er bulking eller cutting agents: nogle skyldes simpelthen nedbrydning eller produktionsproblemer. Det er nok ikke den bedste terminologi at kalde dem for tilføjelser eller tilsætningsstoffer.
Det overraskede mig dog ikke, at levamisol rangerede så højt (i 28 % af de ovennævnte prøver), selvom det ikke var så højt, som jeg havde frygtet. Det er almindeligt kendt, at det bruges til at behandle parasitære ormeinfektioner, og at det er en meget dårlig idé at sniffe store mængder. Jeg var også overrasket over den lave placering af lidokain, da jeg forventede, at det ville være det primære bedøvelsesmiddel. Måske viser jeg min alder igen, hvilket også får mig til at undre mig over, hvad der skete med prokain.
.
Husk: Du kan downloade en gratis kopi af PDF-versionen af bogen direkte fra Breaking Bad's Chemical Library her:
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhn...yd.onion/resources/the-drug-users-bible.3477/