- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 77
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 89
46 g benzald. (~95 %) + 36,8 g MEK + 45 g saltsyre (18 %). 100°C til 115°C grader.
Tid: 4 timer.
Jeg tror, jeg vil bruge disse mængder fremover, for jeg har aldrig fået så stor en organisk fase, og jeg behøvede ikke at tilsætte meget mere reagens. Jeg havde tænkt mig at tilsætte alle reagenserne først i samme mængde som før, men da jeg ved et uheld tilsatte 45 g saltsyre, selvom jeg skulle tilsætte de samme 30 g. Så jeg tilsatte også flere af de andre reagenser til blandingen.
Mængden af MEK blev forholdsmæssigt mindre, fordi den løb tør for det, men det gjorde slet ikke ondt, for at dømme efter størrelsen på den organiske fase var det en god ting. Jeg opvarmede nu også ved lidt højere temperaturer. Jeg har også prøvet at varme op i grader 120-130°C, men efter flere eksperimenter endte jeg med den grad på ca. 100°C. Lavere temperaturer reducerede udbyttet.
Tid: 4 timer.
Jeg tror, jeg vil bruge disse mængder fremover, for jeg har aldrig fået så stor en organisk fase, og jeg behøvede ikke at tilsætte meget mere reagens. Jeg havde tænkt mig at tilsætte alle reagenserne først i samme mængde som før, men da jeg ved et uheld tilsatte 45 g saltsyre, selvom jeg skulle tilsætte de samme 30 g. Så jeg tilsatte også flere af de andre reagenser til blandingen.
Mængden af MEK blev forholdsmæssigt mindre, fordi den løb tør for det, men det gjorde slet ikke ondt, for at dømme efter størrelsen på den organiske fase var det en god ting. Jeg opvarmede nu også ved lidt højere temperaturer. Jeg har også prøvet at varme op i grader 120-130°C, men efter flere eksperimenter endte jeg med den grad på ca. 100°C. Lavere temperaturer reducerede udbyttet.
↑View previous replies…
- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,107
- Deals
- 1
Jeg har lige regnet stoichometrien ud med mol. Og 31,229 g mek er = 46 g benzaldehyd, og når du overvejer, at benzaldehyd er 95 %, får du 29,668
- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,107
- Deals
- 1
og mek vejer 0,8 g ml sååå 37,85 ml 36,8 g mek = 46 ml og 46 g benzaldehyd er 48,02 ml. Jeg skal nå drengen i bussen, og så kommer jeg tilbage for at afslutte denne matematikopgave. Jeg gør det bare for at øve mig, da jeg har brug for at forbedre min kemimatematik. Det er endnu mere skræmmende, når man skifter mellem volumen og vægt, det er sikkert også ligegyldigt, men jeg vil bare vende det om i mit hoved og se på det, for det er sikkert noget, jeg får brug for i fremtiden.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 77