Hej, jeg er ret ny inden for organisk kemi (ca. 9 måneder nu, ingen anden erfaring med kemi) og har syntetiseret amfetamin via Al/Hg-ruten et par dusin gange i løbet af de sidste par måneder.
Jeg var i stand til at reducere op til 120 g P2NP i en 20L rundbundet kolbe. Renheden af slutproduktet var fænomenal i de sidste synteser.
Det meste af tiden behøvede jeg kun at rense amfetaminsulfatet én gang pro forma med acetone, fordi det allerede var så hvidt.
Jeg fandt NaBH4/CuCl²-vejen interessant, fordi jeg har stor respekt for at arbejde med kviksølv, det havde allerede ført til en voldsom eksoterm reaktion tre gange, en stor mængde var fordelt i hele rummet, og jeg ville gerne undvære det i fremtiden.
Reduktionen med NaBH4/CuCl² giver også et betydeligt højere udbytte med en kolbe, der kun er halvt så stor.
Indtil videre har jeg syntetiseret tre gange. Første gang 80 g P2NP, anden gang 200 g P2NP og sidste gang 250 g P2NP.
Den sidste gang var den bedste af dem alle, da det lykkedes mig at holde mig nøjagtigt til temperaturerne.
Hvad jeg også bør nævne er, at for at forkorte processen med at administrere P2NP, placerer jeg kolben i en stor beholder fuld af is, som jeg derefter opvarmer over en kogeplade. Jeg var i stand til at fylde hele 250 g P2NP i kolben på godt tre kvarter uden at komme over 60 °C. Påvirker det reaktionen med borhydrid?
På trods af al den omhu, der er udvist, har sulfatet en lidt sød, skarp lugt i slutningen på trods af sin snehvide farve. Konsistensen er også meget mere krystallinsk og knaser blødt, når det knuses.
Jeg har renset det flere gange med acetone og DCM, filtreret det i en Buchner-tragt osv.
Det ser bestemt ud til, at et andet salt har sluttet sig til sulfatet.
Er noget lignende nogensinde sket for dig?
Er det muligt, at natriumborhydridet, hvis det ikke er helt opløst, blander sig med amfetaminfreebasen og omdannes til et natriumsalt, når det neutraliseres med H²SO4?
Stoffet brænder også slemt i næsen. En ven havde vandigt næseslim løbende ud af næsen i flere minutter umiddelbart efter at have taget et sug.
Og nu det egentlige spørgsmål: Hvis der er et andet salt i, hvordan eller hvilken metode kan jeg så bruge til at adskille de to stoffer?
Jeg er langsomt ved at nå til vejs ende.
På forhånd tak for din tålmodighed med at læse hele teksten
Jeg er taknemmelig for ethvert råd.
Hr. magiker