Først og fremmest bruger jeg benzen 1 L til at opløse 500 g 2b4m, og det kan ikke opløses helt i begyndelsen, så jeg varmer det lidt op, indtil det opløses, og derefter er opløsningen varm, men ikke kogende. Jeg brugte en 10L kolbe med rund bund.
2. Jeg forbereder NaOH aq-opløsningen (300 g NaOH og 600 ml vand, lige nok til at opløse den), lader den køle af til stuetemperatur og tilsætter den derefter til del 1-opløsningen. Lige efter jeg har tilsat det med det samme, kommer der noget dybbrun olie op, så begynder jeg at røre, det hele bliver brunt og frigiver lidt røg (bare lidt), så måler jeg temperaturen med det samme, den er omkring 40-45 grader. Og jeg holder aldrig op med at røre.
3. Jeg forbereder 400 g MA.HCI, jeg tilsatte det i meget små portioner, omkring 10-20 g hver gang, det tog mig omkring 2 timer at blive færdig, fordi jeg holder temperaturen omkring 45. Og jeg kan se, at NaCI bliver ved med at hobe sig op i bunden, og der kommer også nogle bobler fra bunden. Når jeg har tilsat al MA.HCI, bliver jeg ved med at røre, indtil temperaturen falder af sig selv.
4. Jeg filtrerer NaCI ud og vasker det med vand to gange, hele opløsningsmidlet er stadig mørkt, så fortsætter jeg med forsuring med 5:1 acetone og HCI indtil ph5, dråbevis med nål. Men det er stadig mørkt.
Jeg er bange for, at jeg gjorde noget forkert, faktisk, så længe jeg sms'er dette svar, sidder den mørke opløsning i øjeblikket i mit køleskab i 3-4 timer allerede. Jeg søger virkelig hjælp om det, jeg beder om, at jeg kunne have noget resultat i morgen, bedste hilsener.