Warning! You are currently using a domain is accessible on the regular internet, not on Tor. For better privacy and security, please use our onion domain instead.

Amfetaminsyntese fra P2NP via Al/Hg (video)

ch3wbacca

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1

At tilsætte metallisk kviksølv til 50 % salpetersyre uden at indånde dampene og derefter bruge det til at amalgamere aluminium i vand eller alkohol.
Det virker altid, pålideligt og hurtigt.
Om det nu er (I)- eller (II)-nitratet, må jeg indrømme, at jeg aldrig har tænkt på.

Men alle kviksølvsalte virker, opløseligheden er sekundær. Kviksølv alene er ikke det store hit, men noget salpetersyre eller noget HCl og en knivspids nitrat hjælper det på vej.

Amalgamationen er kage fra kviksølvsiden af hegnet, og de problemer, som kviksølvet får skylden for, skyldes IMHO stort set altid aluminiumet i især den dumme folie, som man stadig mener er egnet.
Få fat i noget godt 99,9% Al-granulat, og amalgamering vil være det mindste af dine problemer, og hele reaktionen vil sandsynligvis være problemfri.

Johnny Ringo

Don't buy from me
New Member
Language
🇩🇪
Reaction score
0
Funktioniert pulver auch solamge die reinheit ausreichend ist oder sollte man granulat nutzen?

Reaction score
318
Efter min erfaring er aluminiumsfolie den bedste form for aluminium til amalgam. Hovedbetingelsen er, at det ikke indeholder nogen fremmede komponenter, kun 99,9 % Al. Pulver og granulat af aluminium er også velegnet, men det anbefales at tage større mængder til reaktionen, og udbyttet vil ikke være så godt som ved brug af folie.

Johnny Ringo

Don't buy from me
New Member
Language
🇩🇪
Reaction score
0
Kannst du mir prozentual sagen welche mengenanpassung ratsam wäre?

Ruedi689

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Det er han nødt til at sige. Jeg kan kun give dig et tip. Bestil det ønskede produkt, og betal med det samme. Send derefter overførselsbekræftelse til hans e-mail. Intet vil stå i vejen for din levering. Du kan kalde din virksomhed xy. Forhandleren afstår fra et ust-id.

Johnny Ringo

Don't buy from me
New Member
Language
🇩🇪
Reaction score
0
Habe das feld einfach frei gelassen bestellung wurde trotzdem entgegen genommen.

DEA:)

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
til alle andre hobbyfolk, der er nysgerrige efter at prøve dette, så vær advaret, kviksølvforbindelser er ret farlige at håndtere, og alle bør tage nogle forholdsregler, før de laver eksperimenter med dem. ellers kan du ende med uforseglede flasker fulde af giftigt affald, der konstant ryger i din alt for lille lejlighed og spekulerer på, om du allerede er gal i skralden.

Jeg følte, at det skulle siges.

Johnny Ringo

Don't buy from me
New Member
Language
🇩🇪
Reaction score
0
In der eigenen wohnung halte ich schon für bedenklich geschweige denn die abfälle unverschlossen dort einzulagern. Aber davon mal abgesehen wie würdet ihr hier eigentlich empfehlen die abfälle zu entsorgen?

DannyDani43

Don't buy from me
New Member
Reaction score
3
Hej, hvad kan jeg erstatte kviksølvnitrat og svovlsyre med?

Johnny Ringo

Don't buy from me
New Member
Language
🇩🇪
Reaction score
0
Quecksilber chlorid funktioniert auch aber du benötigst etwas mehr.

Albul

Don't buy from me
New Member
Reaction score
1
Imo kan det være mange ting som ureageret P2 fra ikke at lade reaktionen køre, overkøling, P2 af lav kvalitet, det kan være mange ting.

Johnny Ringo

Don't buy from me
New Member
Language
🇩🇪
Reaction score
0
Überkühlung hat auf jeden fall einen negativen einfluss auf die gesamte reaktion.

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
676
Deals
8
Hejsa,

Efter 2 forsøg får jeg endelig det forventede resultat, men jeg er i tvivl, indtil nu har jeg altid fået amfetaminsulfat fra "A-olie" (amfetaminfreebase), denne olie opnås "rengøring" P2P (BMK-olie).
Som du ved, er lugten af denne olie og lugten af det endelige produkt meget karakteristisk, i tilfælde af den frie base opnået fra P2NP-processen er denne lugt helt anderledes, og lugten af amfetaminsulfat er også normal? Handler det om den anvendte rute, eller gjorde jeg noget forkert?
PH i min freebase er 13,8 (mere end god), og processen med at få sulfatet fungerer godt, men jeg antager, at mange mennesker kunne sige, at det ikke er god kvalitet, fordi lugten er anderledes end den anden.
Nogen idé til at løse det "problem"? Jeg vil rapportere laboratorieresultaterne af mit amfetaminsulfat så hurtigt som muligt, jeg vil sende det til laboratoriet i næste uge.
Tak skal du have.

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
676
Deals
8
Ok tak for dit tip, jeg vil også give et godt tip om processen, efter at have tilføjet NaOH-opløsningen til freebase-separationen er det bedre at vente mindst 24 timer på fuld adskillelse.
Jeg gjorde det som video viser, men senere forlod jeg løsningen 1 dag mere, og mere freebase blev adskilt, og jeg fik mere udbytte ;-) Jeg uploadede nogle billeder.
Tak for hjælpen.

Attachments

• Ij5RTpEPa2.jpeg
    Ij5RTpEPa2.jpeg
    142 KB · Views: 540
  • pQPv6BNhL9.jpeg
    pQPv6BNhL9.jpeg
    80.9 KB · Views: 522
  • IQ41zUo5l6.jpeg
    IQ41zUo5l6.jpeg
    161.5 KB · Views: 556
  • 7xav9iUALM.jpeg
    7xav9iUALM.jpeg
    135.8 KB · Views: 541
  • s8Q9iy1UMz.jpeg
    s8Q9iy1UMz.jpeg
    97.2 KB · Views: 544

Johnny Ringo

Don't buy from me
New Member
Language
🇩🇪
Reaction score
0
Wie viel milliliter hast du exakt erzielt aus wie viel gramm p2np?

diogenes

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
110
Et andet spørgsmål. Kan man `overgøre` amalgamering, f.eks. ved at bruge for meget kviksølvnitrat? Jeg har prøvet at lave amalgam, men det gik på en eller anden måde i opløsning, det hele skete meget hurtigt, godt under 15 minutter, og det meste af min folie blev til `slam`. Nogle tips til, hvordan man spotter det rigtige tidspunkt, og hvordan man gør reaktionen langsommere? Undskyld, hvis dette er noget meget indlysende, men det lykkedes mig stadig at gøre det forkert, selvom jeg holdt øje med tegn som bobler osv.

Johnny Ringo

Don't buy from me
New Member
Language
🇩🇪
Reaction score
0
Die farbe ist schon sehr ausschlaggebend würde ich sagen und dickere folie kann helfen da sie widerstandsfähiger ist.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,255
Deals
1
Det er nødvendigt at producere brint H2-gas. Du kan læse om reaktion i dette emne.

Det kan du også. Det er bedre at bruge fødevarekvalitet.

waltjr5858

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
19
On one of the amalgam videos on this site it say when the amalgam is ready hydrogen evolution stops... I am having a big issue on telling when the amalgam is ready. One person said when it all floats another when it's a rich gray.... there has to be a better way to tell. I have waited until gas evolution stops and it never does.. the aluminum just gets completely consumed. I have tried thin and thick foil and aluminum grains. I have tried cleaning with hydroxide prior also. I have gotten the reaction to work a couple times out of at least 50+.... I'm stubborn. Most of the time the p2np is definitely consumed but come out with very very weak effects... actually nothing really as a very light orange solution. The time it did work it came out a dark orange solution. It's absolutely an issue with the amalgam because I have tried so many times I am very familiar with each stage. I find when it reacts very abruptly when the p2np solution is poured in i know it will be a decent reaction. When I have to shake it a lot to get it started it doesn't really work at all.
Does anyone know ow what the symptoms of using to much or to little mercury are so I can try to figure out the issue. I am using the solution of mercury that is described on this site to make mercury ii nitrate but using it as a solution and not dehydrating it as a salt. It says take like 1.5 grams of mercury and 20mls of concentrated nitric acid and wait till the mercury dissolves. Then add 5mls to 12 grams of aluminum. So I'm guessing you would use let's say 2.5ml for 6 grams of foil? There's something escaping me and I can't figure it out help please....

golab071

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
1
It may not be the optimal solution, but it is possible to combine the reduction reaction with amalgamation in a single step

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,255
Deals
1
As I already answered you in DM, you need to get grey amalgam. You don't need to wait until it will be completely dissolved. In the video, it's clearly shown how it should look like. Simple Al foil from a hardware or grocery store.

nofuckups

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
4
I had a failed first attempt and kinda fucked up big time by inhaling toxic fumes from the violent reaction.

As I poured the P2NP solution into the flask, the funnel on the flask couldn't hold itself and started bouncing (simply because of vapor pressure from the reaction). It happened so quickly that I couldn't find any time to process what's happening and to put a condenser. As a result, I inhaled some toxic fumes from the reaction and I'm not exactly sure how toxic they were but it smelled so bad. Some solution got spilled as a result and the reactants got evaporated in the early stage.

The yield from my 10g setup was like 300mg of white salt(turned out it was some basic byproduct or unreacted amphemine freebase). It tasted like a soap and had a burning sensation so I threw it away. 5-6% yield was a red sign anyway.

Some mistakes that I made that newbies can avoid:
1. Don't use a small funnel on flask: When pouring the P2NP solution in the amalgam, make sure your funnel's stem is big enough (especially w/ a >=10g setup). Smaller stem/funnel size in general can be a bottleneck and cause spillage or other adverse outcomes (you have to be very quick here to add a condenser and shake the flask).

2. Make sure you don't evaporate the solvents in the P2NP+IPA+GAA solution while heating it. Sometimes P2NP crystals may not dissolve so gentle heating may help(40-50'C) but if you heat it more then solvents like IPA would begin to evaporate and you'd lose solvents.

3. Ensure that your water is distilled and has close to zero TDS. I bought some "destilled water" bottles but they turned out to be just purified water with a 25-30 TDS. It's not a significant issue but contaminated water should be avoided in the amalgam phase to avoid unnecessary reactions with water impurities.

4. Properly acidify the amphetamine freebase before proceeding for drying. My pH papers were shit so I couldn't measure properly but you shouldn't stop before a pH of 6. Keep adding more acid solution until you reach it. Mistakes at this stage can result in a basic soapy product, not amphetamine sulfate.

5. Extract your amphetamine freebase with a non-polar solvent. The video doesn't include this part but it's an important step to not miss if you want a successful and pure yield. Something like Toluene could work. I haven't tried this it before but next time I'm going to do this.

6. If it's your first time, be very careful with the exothermic reaction when adding P2NP solution to the amalgam. In reality it can be far more violent than what's shown in the video so be prepared for that. Proper PPE and preparation can help like keeping cold water and condenser handy.

I have a few questions here for the experienced chemists:
1. How to deal with solvents volume loss? Even after a condenser and ice-baths, sometimes it can evaporate more. At what stage are we safe to add some IPA to the mixture? The video descriptions says you can add some IPA after the reaction is complete(to rinse the flask). Is that correct and if yes, how much are we talking at this scale? 15-20ml?

2. Can we add the P2NP solution slowly and in batches instead of at once? I can see this can result in more solvent evaporation but I really want to avoid overheating and violent reaction.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,255
Deals
1
You had to use simple PPE like face mask. It's sad to read. I wrote a topic about PPE. It's cheap and may save you from poisoning.
This overheating means that you spoiled your P2NP. That is the reason of low yield.
Just add more at the beginning of the reaction. Yes, 20-30 ml more would be enough.
Yes, you can split P2NP solution in several portions.

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
82
for me its been between 10-15minutes for amalgam to be ready, not sure how long fellow members do it for

CezaryNieStary

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Reaction score
1
what could be the reason that I can't get ph 12 I have broken down NaOh 50g into 75ml of water 100g into 120ml of water and I can't get ph 12

CezaryNieStary

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Reaction score
1
after the reaction of Al with P2np I added NaOH and 2 layers separated but I did not reach pH 12, can I add NaOH solution again to reach pH 12?