4mmc krystallisering bine metode

kinshasa99

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Jeg prøvede at krystallisere saltvand i NaCl
23 g NaCl opløst i 100 ml vand og
100 g 4mmc og lagde det i fryseren, men metoden mislykkedes.
Nu har jeg 4mmc fast stof blandet med NaCl (salt)
Er der nogen, der ved, hvordan man adskiller salt fra 4 mmc?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
Уdu skal skille dig af med vandet. du vil stå tilbage med en blanding af NaCl + 4-mmc. tilsæt derefter IPA, og bring det i kog (pr. 100 g af blandingen 2 l IPA). 4-mmc vil opløses i IPA'en, og NaCl vil forblive som et bundfald. filtrer. destiller derefter IPA'en. men generelt bruges der ikke NaCl til denne type krystallisering, men CaCl - vær forsigtig)

subzero013

Don't buy from me
Resident
Reaction score
24
hvis man tilsætter lidt saltsyre til den vandige opløsning af mef + vand, krystalliserer den så normalt ved en negativ temperatur i fryseren? ved - 16 - 20 grader. vil vandet ikke fryse sammen med mef?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
vil fryse

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
opløs 4-mmc i vodka eller i en blanding af vand + acetone (50 % / 50 %), så fryser det ikke. men du får ikke store krystaller med denne metode. krystallerne bliver meget små, som snefnug.

subzero013

Don't buy from me
Resident
Reaction score
24
I det næste emne skrev de, at vand ikke ville fryse ved -8. Har du ikke prøvet ved denne temperatur? Er det værd at tro på? Krystaller ligger meget tæt på hinanden og ser solide ud.

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
Hvis koncentrationen af 4-mmc i vand er 1 g pr. 1 ml eller mere end 1 g pr. 1 ml, vil opløsningen ikke fryse ved -8 °C. Men allerede ved -10 °C eller lavere fryser opløsningen.

george123

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Når jeg vil krystallisere, skal jeg vente på, at al væske er fordampet? Meget personale bliver i vand? Hvor mange dage skal jeg normalt vente?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
10-15 timer. dette er en isohydrisk krystallisationsmetode - overmætningen af opløsningen sker på grund af et fald i opløsningsmidlets (vandets) temperatur. omkring 10-20% 4-mmc vil forblive i vandet. derfor smider vi ikke vandet væk, men fordamper det for at udtrække den resterende 4-mmc.

george123

Don't buy from me
New Member
Reaction score
0
Jeg ser dine metoder, hvordan man krystalliserer, men hvorfor folk giver 2-3 ml pr. 1 g 4 MMC, dette vil være forskel Hvor store er krystaller.mere opløsningsmiddel mere 4 MMC forbliver på vand?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
3-4 ml pr. 1 g - dette er for den isotermiske metode - når opløsningens overmætning opnås på grund af fordampning af opløsningsmidlet. jo længere tid opløsningsmidlet fordamper, jo større er krystalstørrelsen. men denne metode kræver meget lang tid - fra 2 uger til 2 måneder (afhængigt af opløsningsmidlets sammensætning - forholdet mellem vand/alkohol eller acetone).

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
Nej, denne metode er anderledes. Med NaCl ville han sænke vandets frysepunkt for bedre at kunne udfælde 4-mmc-hydrochlorid fra det. Men jeg tog åbenbart fejl. For at sænke vandets frysepunkt bruges ikke NaCl, men CaCl. En 10% opløsning af CaCl sænker vandets frysepunkt til -20C. NaCl sænker kun vands frysepunkt til -3C.

Last edited by a moderator:

subzero013

Don't buy from me
Resident
Reaction score
24
Krystalliserer calciumklorid ved minus 20 eller ej? Hvad er så meningen med krystallisering, hvis Mephedron skal renses fra CaCl ved en anden krystallisering? Du kan erstatte det med acetone, han vil også sænke frysetemperaturen, så intet behøver at blive adskilt.

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
CaCl ved -20C krystalliserer ikke og udfældes ikke (det forbliver i vand). Jeg foretrækker også at bruge acetone til at sænke vandets frysepunkt - efter min mening er det nemmere og mere praktisk.

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
3,151
Deals
1
3Y7eMz4RaB
1BmoclFY8v

Du er ikke nøjagtig, se på denne grafik.
Som jeg sagde før, ser denne metode ineffektiv ud

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
Tak for hjælpen!

subzero013

Don't buy from me
Resident
Reaction score
24
At udskille salt med andet salt er selvfølgelig en tvivlsom mulighed. Ikke desto mindre kan du prøve med et lille antal. Fortæl mig, hvad du har opnået temperaturen minus 8 grader for krystallisering fra vand? I husholdningsfrysere starter temperaturen fra minus 12 - 14, i laboratoriet fra minus 10. Ser jeg dårligt ud, eller er der nogen ikke-standard måde?

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
Svaret er enkelt: vinter, minusgrader...

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Reaction score
29
Minus 10 passer også