Question 3D-printning pillepresse stanseforme

frosties

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
18
Jeg har i meget lang tid ledt efter en god kilde til pilleudstansere.
Jeg ved, at Alibaba osv. har dem, men importen til Europa og tolden er mit problem.

Min plan var kun at printe spidsen med logoet på en eller måske to sider af stempelformene.

Jeg har allerede matricer uden logo, så hvis der er et materiale, der kan udskrives i 3D og er robust nok til et par dokumenter med udskrifter, ville det være nok.
På grund af størrelsen/prisen på printet vil det ikke være et problem at skifte en logospids efter et par tryk.

Er der nogen, der har erfaring med 3d-printere og kan fortælle mig, om den idé kan fungere?

At være i stand til at producere en pillepresse med lovlige/tilgængelige dele og en 3d-printer ville være en fed idé, som går i tråd med ånden i dette forum!

Eddybeaumont

Don't buy from me
Resident
Language
🇫🇷
Reaction score
4
Hej, hvilken maskine har du? Jeg har nogle matricer, som jeg kan sælge dig, eller hvis du kan hjælpe mig med min tilgang til at syntetisere mdma, vil jeg tilbyde dig nogle.

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
296
Deals
1
Jeg har endnu ikke fundet ud af, hvilken 3-D cnc/fræsemaskine der ville være billigst til at lave små detaljerede pillestempler.

Hvad har du brug for hjælp til i synth...!

View previous replies…

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,210
Deals
1
En wolf-kitchner (stavningen er dårlig) vil slå den beta-keton lige af der og gøre bk-mdma til mdma

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Solutions
4
Reaction score
1,210
Deals
1
Jeg gik i skole for og arbejdede som cnc-fræseoperatør, og jeg ser på Proxxon mf-70 til $ 500 til jul, trinmotoren, der er sat op til den, er $ 54. Den næste ting, jeg ser, er $ 1000+.

Last edited:

Eddybeaumont

Don't buy from me
Resident
Language
🇫🇷
Reaction score
4
Fortæl mig modellen af din maskine, jeg vil gerne hjælpe dig, men du er nødt til at give mig modellen af din maskine !!!!

HIGGS BOSSON

Expert
Solutions
1
Reaction score
780
En tabletpresse skal være lavet af metal, fordi den har brug for stærke dele til at printe og en masse kraft til at forme en tablet. De mindste presser vejer fra 100 kg. Jeg tror ikke, at man kan lave sådan en enhed på en 3D-printer i hjemmet af plastik. Hvis du virkelig har brug for at printe et lille antal tabletter, er den bedste løsning en indkapsling. Eller du kan købe en tabletpresse fra Kina. Eller du kan lave en presse på en CNC-fræser i henhold til tegningerne.

r4In3r

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Jeg ville kun printe de dele, der har designet på sig. Altså kun matricerne og holde dem så flade som muligt. Resten skulle være af metal.

Jeg var interesseret i, om det kunne lade sig gøre, og testprintede nogle matricer. De fungerer perfekt. Jeg printede dem med en 0,2 mm dyse på en fdm-printer. Jeg tror, at de er perfekte til afprøvning af designs eller lave mængder.

View previous replies…

frosties

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
18
Wow, det lyder fantastisk!
Min plan var præcis den samme, har du printet hele stemplet, som er fastspændt i pressen?

Kan du vise os et par billeder?

Det ville være super interessant, fordi jeg ejer en pillepresse uden stempler, så det ville være en total game changer for mig at endelig få det til at fungere igen !!!

r4In3r

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
I am sorry to answer late.
This is what I printed:
VcPXQ0d8VA

I guess you would only use the two die-punches on the left. You could even make them the same hight, as you would use a metal punch ontop of the plastic die. I would not print the whole thing to clamp in, just the part facing the powder and maybe glue it to the metal punch so that it barely holds on and can be changed later. The die-guide (part on the far right) would also be metal.

As far as the design goes, I would keep it as flat as possible. What this means, the resulting pills wouldnt be like convex but rather flat. You could chat a bit by adding chamfers facing inwards, like I did (ring around the dies). The logo should be mirrored of course.

Regarding printing, I used a 0.2mm nozzle and printed with 100% infill.

So with all of that said, its a fairly simple and fast process. I would definetely try this out for a few special pills.

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
296
Deals
1
Nicely done 👍 what modle printer you using

r4In3r

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Thank you :) I am using a bambulab a1 mini. The results are phenomenal and its only 200 $. I would argue they make the best fdm printers currently. But be careful, the printers phone home if not setup in LAN-only mode.

The-Hive

Moderator in UK section
Resident
Reaction score
296
Deals
1
You beat me to it hats off to you for sharing 🙏 now just got to cast them into steel and test it 😀

frosties

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
18
My plan is to buy the same, would you suggest up to the normal big A1 for printing bigger parts? The printing plate is pretty small and I'm not sure if I will have to print some bigger parts (maybe for the press) as well.

Maybe thread with potential printable equipment would be very cool! Maybe someone can start this thread.

r4In3r

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
5
Yes if you think about printing bigger parts, I would go for the bigger one. Also go ahead and grab some additional nozzles, like the 0.2mm (0.4mm is standard) and maybe 0.6/0.8mm to speed up bigger parts. Thy are 10$ each.

If you need help with printing, feel free to contact me :)

Yes a thread for printable stuff would be awesome. I could also think of using prints to hide something inside, as you can add voids inside, have the printer stop and contionue without a visible seam.

freedum

See my products
Seller
Language
🇬🇧
Reaction score
54
Deals
3
Man kan lave en pillepresse af 3d-printede dele. Men man skal bruge bestemte typer filament, og designet skal optimeres til både 3d-printning og det tryk, der udøves. Du ville bare have brug for tykkere dele. Jeg har lavet 3d-printede dele, der tåler over 1 kg kraft i x- og y-retningen, før de knækker. Du kan nemt nå op på flere tons, hvis du optimerer den måde, det er printet på, og tykkelsen.

Alt med 3d-printning af det første udkast tager altid lang tid at lave

frosties

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
18
My plan was to start with a Bambu lab printer and 3d models which already exist.