Question Undrar om det finns några småskaliga produktionsanläggningar

Harmony

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Jag vill börja tillverka och odla vissa saker.

Allt måste vara småskaligt, om någon kan hjälpa mig genom att föreslå platser att leta etc. Jag har en bakgrund inom kemi och labbkunskaper så det kommer inte att vara ett problem här. Jag kan bara inte tycka hitta några guider här som är inriktade på hem / småskaliga inställningar.

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Reaction score
207
Deals
3
Hej Harmony,

För att vara ärlig förstår jag inte riktigt din logik, du säger att du har en bakgrund inom kemi och laboratorium, men du vet inte hur man ställer in ett hem / småskalig installation?

Men låt oss lägga det åt sidan, första sak först, vad är du intresserad av att syntetisera? Vad är din budget?

Första stället att titta på skulle vara underforumet, gå och läs artiklarna och synteserna av bb-forum kemister. Det finns listor över prekursorer, laboratorieutrustning som behövs för den specifika syntesen och guide för själva syntesen.

Bästa hälsningar

Harmony

Don't buy from me
Member
Reaction score
0
Tack, jag uppskattar ditt svar.

När det gäller min bakgrund inom kemi och laboratoriefärdigheter kommer den mest från klassrummet i motsats till arbete.

Mina huvudintressen skulle vara stimulantia och / eller empathogens. Min budget är inte den högsta och hoppas förmodligen att spendera mindre än 500 £ eftersom det här bara är för mig och några andra.

View previous replies…

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Reaction score
207
Deals
3
Min man,

Med en budget på 500 £ skulle jag säga att det är bättre för dig att köpa drogerna istället för att syntetisera dem.

Bästa hälsningar

m924

Don't buy from me
Resident
Reaction score
17
Av ren nyfikenhet, vad skulle du säga är budgeten för en fullständig nybörjare?

WinterDust

Don't buy from me
Resident
Reaction score
207
Deals
3
Min man,

Det har inget att göra med om du är nybörjare, novis eller proffs.

Det handlar om syntesen, ditt mål etc.

Det är lite som att fråga hur långt mitt rep är utan att se det.

Jag var nybörjare, det är jag fortfarande, men min budget när jag började var 15 000 $.

Som jag sa, börja läsa synteser, bli inte skedfed och gör forskningen.

Bästa hälsningar

G.Patton

Expert
Solutions
3
Reaction score
2,870
Deals
1
Vad exakt behöver du? Vilken syntes menar du?

chemistrydude

Don't buy from me
Resident
Reaction score
21
Jag tror att han nu behöver en utrustning och sedan reagenserna och andra syntesgrejer

m924

Don't buy from me
Resident
Reaction score
17
Jag skulle också vara intresserad av att veta detta, jag skulle vilja veta vad jag behöver för ett litet laboratorium för ~ 100 g maxskala eftersom jag bara är intresserad av detta som en hobby och inte som ett företag för att tjäna massor av pengar.

Benz88

Don't buy from me
Resident
Language
🇩🇪
Reaction score
5
Jag skulle säga att allt du behöver veta finns berättat för dig ..... från experter inom detta område och från nybörjare ...

läs detta forum .... Ingenting annat är behov .
Tillbringa tid på det, och sedan fick du ditt svar på alla dina frågor

Never to sleep

Don't buy from me
Resident
Reaction score
160
Det här beror verkligen på vad du försöker göra. Om du vill dra upp över 100 g av det mesta som är värt något kommer en billig setup inte att räcka till. Sikta lägre först.

När det gäller var du får det är det i slutändan upp till var du är baserad. Det finns några internationella tillverkare av t.ex. glasvaror men jag skulle undvika att beställa online i början. Om möjligt försök att köpa allt lokalt.

Du bestämmer vad du behöver per projekt. Välj något du vill göra, undersök hur du gör det som berättar vad du behöver få. Det finns gott om grundläggande ämnen på detta forum ensam.

Som andra har påpekat om du har en riktigt stram budget kan det bara vara lättare för dig att köpa den faktiska produkten istället för att göra den själv. Men hej vi gör det för skojs skull nej?