Jag blev lite besviken över att se en länk här från den andra tråden om laboratorieplatser, som om man hade det slutgiltiga svaret, bara för att hitta detta. Vänligen ta inte detta som en personlig attack, men jag hoppas att min kombination av ton, sarkasm och perspektiv driver min poäng hem för alla intresserade. Som ett svar på inläggen: Jag är bekväm i mitt sovrum. Det gör det inte till en idealisk plats att sätta upp ett labb. Det är förmodligen en dålig idé att börja med att ha ett "läkemedelslaboratorium" inställt eller fungera på en hyresfastighet, eftersom du inte är ägare och inte den enda personen med en nyckel, i en kommersiell anläggning också? Tja, det är OK antar jag ... så länge det är efter timmar och du såg till att du är bekväm. Ja, faktiskt, bli RIKTIGT bekväm när du riskerar ditt liv och din frihet. Ta på dig din pyjamas, känn dig som hemma. Jag förstår att du med bekväm menar i princip bara självförtroendet att fungera i vilken kapacitet du än kan motivera som "säker". Jag skulle dock inte underhålla det ett dugg, eftersom detta verkligen bara kan leda till självbelåtenhet.
.
Vad är det man säger om självbelåtenhet? (Jag glömmer, men...) Lura aldrig in dig själv i en falsk känsla av säkerhet, men bli inte heller gråhårig av att oroa dig för det. "Jag är inte hög på kokain och springer runt i byggnaden och luktar eter med ett kilo metylamin, pratar med alla som ändå inte är där, så 'allt är bra'.'" Försök att spela rollen som den du säger att du är och vad du än förväntas göra, och försök att inte se ut som om du skulle kunna vara en paranoid, osäker och instabil illegal drogtillverkare som på ett misstänkt sätt försöker dölja sina handlingar. Behandla varje tillagning som om domaren, juryn och bödeln är på väg för att göra en hälsokontroll på dig så snart du får ut din råa produkt med en militaristisk initiativanda. Börja bryta ner och städa upp före eller under omkristalliseringen, om det alls är möjligt, till exempel.
I motsats till vad många tror är fängelser och straffanstalter inte fulla av homosexuella våldtäktsmän eller informatörer. Säkert finns det många fler än vad som kan bekräftas. Jag har haft nöjet att besöka några av dessa underbara institutioner. Jag vet inte var eller hur alla andra gillar att sitta av sin tid, var och en sin egen, jag skulle hellre lämnas utanför den ekvationen. Kanske Hollywood är skyldigt till stereotypen. Både sodomi och kommunikation/kompromiss med auktoritet, på alla nivåer, är typiskt universellt och öppet undviks. Även de "OK" fängelsevakterna gillar inte tjallare, som vakterna själva får höra om också. Jag föredrar att läsa och träna själv, schack är också coolt. Förlust av frihet till följd av att man blir påkommen med att göra något som man inte får kommer med territoriet, även om det inte behöver vara så och vi försöker som fan. Vid någon tidpunkt bör det vara förväntat och planerat för, även om det undviks till ibland höga kostnader.
Mitt råd: sparka den största killen i röven första dagen, eller bli någons bitch..... erm, jag menar... Respektera alla men försök att inte skaffa vänner. Gå inte med i några gäng. Håll dig till "ditt eget folk". Spela inte eller bli hög. Håll din skit för dig själv. Om du är en solid kille och sköter dina affärer och vet när du ska STFU, borde du inte ha något att oroa dig för. Troligtvis kommer ingen att tvinga något på dig, polis eller bedrägeri, om du inte bjuder in det. Om du tror att du kommer att bryta mot lagen och att ingenting någonsin kommer att gå fruktansvärt fel, är du vanföreställning. Ditt eget blod kan övertygas om att sälja dig nerför floden, "för ditt eget bästa." ... "För att hindra dig från att skada dig själv eller andra." Faktum är att lösa läppar sänker fartyg.
Slutsatsen, som de gamla timmarna sa till mig, "om du inte kan göra tiden så gör inte brottet." Om du vill gå upp, förbereda dig för konsekvenserna och att hantera dem, ENA. Jag lovar dig att folk kommer att lyssna och säga "det var ju tråkigt", men i slutändan är det ingen som bryr sig ett skit om hur otur du hade och hur det gick. De smarta bina köper inte snurrande fälgar och dekaler till sin helt nya Escalade med sin första sedelbunt. De sparar dem för en regnig dag, när de behöver en advokat och borgen och alla överraskande har vänt ryggen till. Jag ber om ursäkt för alla upplevda kränkningar. Jag menar inget illa, jag vill bara hjälpa till. Jag ber också om ursäkt för den enorma avvikelsen till fängelseämnet, men jag har inte sett mycket råd från någon på detta forum med någon verklig insikt eller erfarenhet om vad man ska göra när livet blir SNAFU'd. Vi kommer inte alla att göra det till mållinjen i ett stycke, om alls. Statistiskt sett kommer många av oss att slå in i en vägg vid en eller annan tidpunkt på den här vägen. Jag hoppas få se BB-besättningen flyga ovanför radarn. Jag önskar er alla lycka till och framgång och många fruktbara kockar! Ledsen också, för denna tome av ett inlägg.
--- Med kärlek och respekt. o7